vip1 Într-un articol recent  unul dintre postacii deputatului Florian  Nicolae , într-o dizertație ”in extenso”, încerca să ne demonstreze   că notorietatea este tot ceea ce contează la un politician.  Evident că subiectul  vizat era cel al rezultatelor recentului sondaj comandat de PNL Giurgiu pentru departajarea candidatului la Primăria Giurgiu . Ceea ce exclude emitentul acestei teorii , constă în inechitatea acestui sondaj. Cum putem vorbi de notorietate, cât timp în balanță  sunt puse două personaje ce fiecare  beneficiază de vizibilitate în planuri   diametral opuse.

 În timp ce Florian Nicolae care  deține un ziar, o televiziune și ale căror politici editoriale este clar sunt canalizate pe imaginea  ”unicului”, inegalabilului,  indiferent că vorbim despre prezența sa la cumetrii,  botezuri, campanii de plantat flori, participări la revelioane, slujbe religioase, sau participări  la evenimente de familie, Stănișteanu este un cetățean care se bucură de respectul concetățenilor pentru ceea ce reprezintă el personal și nu datorită imaginii create de diferite mijloace de propagandă în masă.  ”Floricel” este personajul de primă pagină, de primă știre TV, cea mai importantă  știre pentru trustul media condus de acesta, VIP-ul unei anume categorii de public.   În noul context deputatul  este favorizat și de prietenia cu Dumitru Beianu, colegul și prietenul său de partid, un mecena pentru trustul  media numit mai sus, cât și de ajutorul mai puțin celebrului   manager  , recent descoperit  de noi, Cristea Ion proprietarul televiziunii Valahia,  care,  așa cum observăm,  de o bună bucată de vreme,  și-a instruit toți angajații să promoveze imaginea candidatului PNL la primăria Giurgiu…Mai poate fi vorba atunci, în acest caz, de șanse egale între cei doi candidați măsurați în recentul sondajal PNL Giurgiu ?

Poate ar trebui  totuși să definim mai bine notorietatea, și să stabilim  dacă  acest concept  pentru unii se  raportează la  „o fotografie“, „o imagine a timpurilor în care trăim“, „o reflectare a mentalităților“ sau la valoarea personală și profesională a unui individ.  

Un exercițiu simplu  ne va oferi o mare surpriză:  dacă vom   măsura notorietatea lui Constantin Brâncuși, Constantin Noica , sau Stephen Hawking , oameni cu adevărat de valoare din acest Univers , cu popularitatea  lui Leo de la Strehaia, Loredana Chivu  sau cu cea a lui Adrian Copilul Minune,  ia ghiciți cine  va câștiga acest sondaj? Și atunci cum să nu comentăm sondajul PNL în care valoarea unui om este pusă în balanță cu popularitatea altuia. 

Din păcate politica este cinică și nu ține cont de această diferență. Iată de ce politicienii noștri , timp de 26 de ani s-au tot bazat pe sintagma ” e mulți da’ proști”!  De data aceasta nu rezultatul surprinde , în contextul celor demonstrate în rândurile de mai sus, ci modalitatea mult prea  discretă a sondajului, fără putința de a fi constatată sau  negată…Este și elementul care îi determină pe mulți să afirme că recentul sondaj este o făcătură, rezultatul unui scenariu politic, prealabil . 

Exista o întrebare celebră în vremea copilăriei noastre,  Ce este mai greu: un kilogram de puf sau un kilogram de fier? Prima dată  când mi s-a adresat întrebarea m-am lăsat păcălit și am răspuns fără să clipesc: „un kilogram de fier!“. Ulterior am constatat că a doua șansă nu mi s-a mai dat niciodată de a răspunde corect la această dilemă. Acest sondaj ar trebui să ne pună pe gânduri în privința apropiatului test al alegerilor pentru funcția de primar al municipiului care ar putea să ne atârne ulterior  o mare bilă de gât pentru mulți ani, dacă nu vom ști să răspundem corect propriilor noastre așteptări .  Și giurgiuvenii știu foarte bine ce spunem, căci au mai trecut o dată printr-un astfel de  coșmar…De aceea trebuie să cântărim foarte bine care este adevărata diferență între valoarea dată de notorietate și popularitatea de care unii se bucură…

(Redacția)