Scandalul  iscat de rezultatele evaluărilor pentru acordarea gradaţiilor de merit, cadrelor didactice din Inspectoratul Şcolar  Judeţean Giurgiu este departe de a se fi încheiat, deşi lista rezultatelor a fost afişată încă din data de luni 27 mai. Emisiunea ”Ce-ar mai fi de spus” difuzată de TV Muntenia în aceeaşi zi de luni, şi care i-a avut  ca invitaţi pe liderul de sindicat din Liga Cadrelor Didactice, profesorul Ion Trăistaru, Mugurel Burcescu (profesor în cadrul liceului Ion Maiorescu) şi una dintre contestatarele acestui ruşinos proces de evaluare, Carmen Banu, profesor de matematică la Şcoala nr. 7 din municipiu, a incitat şi mai mult spiritele după ce participanţii la acest talk show anchetă au demonstrat, rând pe rând, că  încă de la început s-au încălcat o serie de puncte cadru ale metodologiei de desfăşurare a procesului de evaluare. Primul semn al faptului că la Giurgiu s-au petrecut lucruri extrem de dubioase este acela că luni dimineaţa ISJ Giurgiu era singurul inspectorat şcolar judeţean din ţară ce nu afişase, conform Ordinului Ministrului Învăţământului, listele cu cei ce au obţinut gradaţiile de merit.

După afişarea acestora, rezultatele contestaţiilor au pus paie pe foc deoarece, în mod  surprinzător,  membrii Comisiei de analiză a contestaţiilor au acordat  unora dintre contestatari punctaje cu 40-50 de puncte mai mult ! În acest  fel s-a ajuns – aşa cum precizam în numărul trecut al publicaţiei – la situaţia jenantă şi paradoxală totodată,  ca cei ce se aflau pe primele locuri pe listele iniţiale  să fie plasaţi la coada acestor liste, după contestaţii!  Atât  liderul de sindicat, Ion Trăistaru, cât şi profesorul Mugur Burcesu ne-au oferit  câteva exemple concrete ale acestui aberant mod de reevaluare. Astfel, la disciplina Matematică, Staicu Ion a fost ridicat de la 31 de puncte, cât fusese evaluat la început, la 70,5 puncte, după contestaţie. Encuna Luiza – de la 30 pct. la 74 de pct, Dincă Gabriela de la 56 la 82,5 pct. La disciplina Fizică: Ilie Lavinia, de la 57,5 la 79 de puncte, Cornea Adriana de la 58 la 71,5. La Biologie- Nan Cătălina de la 52 la 72; la Engleză – Delea Mirela de la 64 la 82; la Franceză – Lazăr Mădălina de la 37 la 56; la Geografie – Voinea Veronica,   de la 53 la 70. Şi acum ţineţi-vă bine! La Istorie – Sabasanu Mirela de la 62 la 86,5 iar la Educaţie Civică- Geantă Raluca de la 72 de puncte la 94! În total, un număr de 35 de contestaţii au fost rezolvate identic, prin ridicarea punctajului cu cel puţin 15-20 de puncte, ca diferenţă, iar  în unele cazuri şi cu  40 de puncte diferenţă  între punctajul Comisiei paritare şi cel al Comisiei de contestaţii! Acest lucru s-a întâmplat în condiţiile în care evaluatorii comisiei de contestaţii erau în multe situaţii, colegi de catedră, sau prieteni cu cei pe care i-au evaluat, aşa cum

s-a întâmplat în cazul disciplinelor enumerate mai sus: Franceză, Engleză, Geografie, Istorie…

Conform declaraţiei profesorului Burcescu, ”efectul secundar – extrem de grav – al  admiterii acestor contestaţii –  a fost denaturarea completă a ierarhiilor stabilite anterior  şi dezavantajarea flagrantă a acelor cadre didactice care, aflate iniţial pe primele locuri, nu au făcut contestaţii , trezindu-se  ulterior pe ultimele locuri,  sau pe locuri, să le spunem, neeligibile. Astfel la Matematică – Banu Carmen, de pe locul 5 a ajuns abia pe locul 9, Creaţă Liliana de pe 3 pe 7, la Fizică- Dena Nela, de pe primul loc a ajuns pe ultimul!   La Chimie Prozan Lavinia, de pe locul 2 a ajuns pe ultimul în timp ce la Română, Burcesu Venera de pe 2 a ajuns pe locul 6,  iar Curculescu Marioara de pe 3 pe 7. Să vedem în continuare şi reversul acestei situaţii: Staicu Ion de pe locul 14 a ajuns pe locul 4, Encuna Luiza de pe 15 pe 3 în timp ce Badea Cristina de pe locul 8 a ajuns pe primul loc!

Staţi să vedem însă şi cine sunt ”fruntaşii în întrecerea socialistă la culesul gradaţiior de merit”, după contestaţii! Prima pe listă este Petra Maria, învăţătoare la Malu, cu un punctaj aproape de cel maxim (100), adică 93,5! Coincidenţă sau nu, femeia este chiar soţia inspectorului şef al ISJ Giurgiu, Petre Petre. Alături de aceasta nu putea lipsi chiar soţul acesteia, însuşi inspectorul şef al instituţiei, dl. Petre Petre în persoană, la disciplina Muzică având un punctaj de 89 de puncte. Şefu a obţinut acest prim loc  pentru care a concurat doar cu apreciatul profesor George Ţiţeica, ce însă nu a reuşit decât abia 40 de puncte! Că doar cine împarte, parte îşi face! Geantă Raluca – Educaţie Civică- cea care a obţinut  recordul de 94 de puncte este (pură coincidenţă!),  chiar  cumnata liderului PSD Giurgiu, Nicolae Bădălău, cel ce l-a numit în funcţia de inspector şef,  (nu-i aşa!?),  pe domnul Petre Petre. Că doar nicio faptă bună nu trebuie să rămână nerăsplătită!  Învăţătoarea  Năstase Ştefania, din  Bolintin Vale, cu  95 de puncte (Să trăiască!) este şi ea rudă cu acelaşi Nicolae Bădălău, după cum spun locuitorii localităţii. Despre Boboc Ioana, educatoare la şcoala nr. 2 din Suseni, care a obţinut 94,5 puncte, se spune că este tot o apropiată a social democratului din Bolintin. O altă concetăţeană a d-lui Bădălău, tot din Bolintin, Badea Cristina (Matematică)  a obţinut la rândul ei  83,5 de puncte. Două alte cadre didactice, profesoare de Limba română: Băjescu Marioara, din Cosoba şi Singureanu Gabriela, din Ghimpaţi, după contestaţii s-au cocoţat, la rândul lor, în vârf de liste, cu punctaje de invidiat. Lucru ce l-a făcut pe Mugur Burcescu, el însuşi profesor de română, să declare că atâta timp cât aceste două profesoare au obţinut un punctaj mai mare decât cele ale prestigiosului Colegiu Ion Maiorescu din municipiu, o să propună Inspectoratului  ca elevii Colegiului să meargă de acum,  în cele două localităţi ale judeţului (Ghimpaţi şi Cosoba), ca să înveţe Limba română!

Din aceleaşi liste mai  deducem un  lucru interesant:  Peter Ludmila, membră a Comisiei de Contestaţii şi totodată membră a PSD Giurgiu, a ridicat pe specialitatea ei, colegei sale,  Lazăr Mădălina, punctajul, de la 36 la 58! De remarcat şi faptul că şeful Inspectoratului s-a bucurat,  la finalul acestor evaluări,  de  sprijinul ”neprecupeţit”, al unor persoane loiale instituţiei, şefilor acestuia şi respectiv partidului din care fac parte. Una dintre ele este învăţătoarea Coporan Maria, şi ea (tot dintr-o coincidenţă!),  membră PSD, lideră de sindicat peste vreo30-40 de membrii. De fapt domnia sa a fost şi singura ce a participat, din rândul liderilor de sindicat, la Şedinţa Consiliului de Administraţie pentru validarea Contestaţiilor, deşi nu avea în acest caz nicio calitate oficială, după cum ne declara Ion Trăistaru. Întrebarea legitimă în cazul acestei doamne este pe cine reprezenta dânsa? Pe stimaţii profesori, sindicatul  de apartament peste care este şefă sau partidul din care face parte?

”Cele mai ciudate situaţii – observa profesorul Burcescu –  la aceste evaluări, rămân însă cele de la disciplinele Matematică, Română, Fizică şi Chimie, unde ierarhiile au sărit în aer, fiind date complet peste cap, conturând,  în acelaşi timp, un lucru  cert: Comisiile de contestaţii au rezolvat favorabil un număr enorm de contestaţii, fără a ţine seama însă de faptul că îi dezavantajează net  pe cei ce nu au făcut contestaţii.”

În plus, aşa cum demonstrau cei 3 profesori prezenţi la emisiunea la care făceam referire la începutul articolului, punctajele date de aceste comisii sunt identice cu acelea date de inspectorii de specialitate, adică de comisia iniţială. Demonstrând în acest fel că punctajele au fost pur şi simplu copiate din tabelele anexă, fără o analiză responsabilă, prealabilă, a dosarelor.

Cel mai bun exemplu este cel de la Limba Română unde niciun dosar nu a fost verificat, toate punctajele fiind identice, fără a exista măcar diferenţa de un  punct, faţă de cele date de prima comisie!

La fel de dramatic, aşa cum notam anterior, este faptul că cei care s-au clasat printre primii, la prima evaluare, nu mai pot  acum să  întreprindă nimic. Nemulţumiţi , aceştia declară că vor face plângeri la DNA. Faţă de aceste declaraţii  însă, pe şefii Inspectoratului îi doare ”la bască”! Deşi, pe tot  parcursul desfăşurării acestui proces de evaluare, s-au încălcat grav destule puncte din metodologia legală  de desfăşurare a procesului de evaluare. Reamintim numai câteva dintre ele. Deşi Ion Trăistaru ceruse iniţial conducerii ISJ o întâlnire cu evaluatorii comisiei de validare a contestaţiilor , tocmai pentru a nu se înregistra discrepanţe atât de grosolane,  între primele evaluări şi cele rezultate în urma contestaţiilor, nimeni nu l-a băgat în seamă.

Liderul de sindicat a solicitat , aşa cum ne mărturisea, chiar şi un grafic de lucru pe materii,  pentru ca sindicatele să poată participa totodată şi la analiza contestaţiilor, dar şi acest lucru i s-a refuzat. De ce? Nimeni nu ştie…doar bănuieşte! S-a cerut chiar şi un îndrumător pentru punctajul acordat contestaţiilor , dar nici această idee nu a fost agreată de inspectorul şef Petre Petre, cel care ar fi avut la îndemână puterea de decizie. Abuzurile însă au continuat în văzul tuturor.  Aşa se face că lista cu rezultatele contestaţiilor a fost afişată, fără întocmirea în prealabil a unui proces verbal,  aşa cum sună metodologia în acest caz. Unde mai punem că termenul limită pentru afişarea listei cu cei ce au obţinut gradaţia de merit, defalcată pe materii, trebuia să fie discutată în Consiliul de Administraţie al Comisiei de validare a rezultatelor, vineri 24 mai, lucru care nu s-a întâmplat însă.

”Afişarea în ziua de luni, 27 mai, a rezultatelor , ca şi organizarea  şedinţei  de validare a rezultatelor finale, sunt  total în afara Legii, mai bine zis contrar Ordinului Ministrului, respectiv a metodologiei privind afişarea acestor rezultate” – preciza liderul de sindicat,  Ion Trăistaru. Bomboana de pe coliva acestui scandal a pus-o însuşi, inspectorul şef al ISJ, Petre Petre, care l-a numit ca preşedinte de Consiliu de Administraţie pentru validarea rezultatelor acestui întreg proces de acordare a gradaţiilor de merit, pe profesorul  Florin Bădica, fără însă a-i da acestuia  vreo decizie în acest sens!

O altă crasă ilegalitate! Curat harababură, mon cher. Parol! Urmarea acestor scandaluri, repetate an de an,  cu din ce  în ce mai mare intensitate, este acela, aşa cum ne declara profesoara Carmen Banu,  că tot mai mulţi profesori oneşti renunţă a mai participa la acest ”concurs”, conştienţi că nu au nicio şansă în faţa clientelei politice din Inspectorat şi a sistemului ticăloşit, PCR (Pile, Cunoştinţe, Relaţii), instaurat în sistem de chiar şefii acestei instituţii. Un alt lucru regretabil este acela că – aşa cum menţiona Ion Trăistaru – în timp ce inspectoratele şcolare din ţară au acordat profesorilor, în limita maximă disponibilă,  câte130-140 de gradaţii de merit, la multe discipline  acest lucru făcându-se  prin redistribuire, la nivelul judeţului Giurgiu, în duşmănie parcă, numărul gradaţiilor acordate s-a oprit la numai jumătate din această cifră, un gest care demonstrează limpede ura pe care şefii Inspectoratului, alături de cei ai Comisiei de evaluare,  o au faţă de ceilalţi colegi ai lor, cadre didactice! Altfel spus, în urma acestui  ruşinos mod de evaluare a meritelor  cadrelor didactice, pe parcursul ultimilor ani petrecuţi la catedră, după ce că au fost umiliţi, batjocoriţi, profesorii s-au trezit şi cu banii luaţi! Halal instituţie, halal conştiinţă, halal mod de a vă respecta colegii, aveţi, d-le inspector ”Şef”, Petre Petre!!

 

nSe pare că în urma demersurilor noastre mai mulţi factori responsabili, aparţinând autorităţilor locale, s-au autosesizat, urmând să declanşeze o riguroasă  anchetă care să analizeze legalitatea aplicării metodologiei în cazul acordării gradaţiilor de merit în învăţământul giurgiuvean. Alături de aceştia, atât liderii de sindicat din  sistemul de învăţământ giurgiuvean, cât şi o parte dintre profesorii nemulţumiţi,  ne-au declarat intenţia lor de a aduce la cunoştinţa Ministerului, ministrului Învăţământului,  personal, seria de ilegalităţi, de fraude comise în cazul procesului de acordare a gradaţiilor de merit la ISJ Giurgiu.

Florian TINCU

 

4 COMENTARII

  1. Este foarte bine că sunt contestate aceste gradații, dar o parte din cei care le contestă ar trebui să le fie rușine, respectiv d-l Burcescu care a uitat că, atunci când corecta lucrările elevilor de la bac, a înghițit foaia pe care avea semnele făcute de elevi pe foaie, în momentul în care a intrat în clasă doamna de la minister. Și până la urmă ce înseamnă această gradație pentru d-na Burcescu? Banii pe care îi ia la o ședință de meditație cu elevii? Nu, nu cred, este doar ambiția de a avea și acești bani. Și premiile pe care le trâmbiță acești profesori sunt cumva luate în urma orelor făcute suplimentar cu elevii și benevol sau în urma zecilor de ore de meditații și a zecilor de milioane cu care cotizează „săracii” părinți bogați. Asta nu înseamnă că-i felicit pe cei care au luat, să le fie rușine și acelora pentru josnicia lor iar cei care au greșit trebuie să plătească.

  2. Aproape tot din cele scrise de dumneavoastra este adevarat,mai putin faptul ca dna.Nastase Stefania ar avea o legatura cu dl.Badalau.Dna.a fost directoare pe vremea PDL-ului si este una din directoarele date jos din functie pe 5.06.2012 cand dl.Badalau a facut schimbarile.Dna.Nastase are un dosar de 500 de pagini,toate adevarate nu ca dosarele celor mentionati mai sus(dosare pline de acte si adeverinte false ,facute de ei la scoala Malu Spart sau in alte parti,stiu ei unde).

  3. Premiile pe care le „trambita” profesorii sunt rodul muncii benevole, a orelor suplimentare pe care le aloca pregatirii lotului olimpic ! Daca faceai parte din acest lot stiai ca asa se procedeaza …
    Cat despre meditatii…ai dreptate, dar nu cred ca este cineva conditionat sa faca lucrul acesta .Sau asa sper !

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.