Dumitru Beianu, Președinte al Consiliului Județean Giurgiu: ”Astăzi, prefectul județului a atacat hotărârea CJG prin care au fost alocate fondurile de echilibrare….Primarii giurgiuveni nu își vor putea aproba bugetele și le va fi afectată afectată asigurarea cofinanțării investițiilor!”

0
707

Astăzi, prefectul județului a atacat Hotărârea Consiliului Județean Giurgiu prin care au fost alocate fondurile de echilibrare, demers neinspirat, cu efecte dezastruoase pentru programele de investiții și nu numai (voi reveni săptămâna viitoare cu detalii relevante).

Aș adăuga că UAT-urile ( n.red. – 54 la număr) au nevoie de banii aceștia pentru cofinanțările proiectelor pe care le au din PNRR, AFM etc. Vedem în fiecare zi proiecte ale comunităților care se semnează din fonduri neramburabile sau prin Anghel Saligny, de la buget. Toate acestea au nevoie de cofinanțare.
”Doamna prefect tocmai pe acestea le blochează, pentru că primarii giurgiuveni nu își vor putea aproba bugetele incluzând aceste fonduri și le va fi afectată capacitatea financiară pentru asigurarea cofinanțării investițiilor.

Pentru acest moment, vreau să demontez impresia creată de un articol subiectiv, prezentând situația reală:

⁃ anul trecut, premierul a alocat succesiv două tranșe, din Fondul de rezervă,  aflat la dispoziția prim-ministrului, fonduri pentru UAT-urile din județul Giurgiu. Am salutat alocările respective, care au permis unui număr de comune și orașe să își completeze sursele de finanțare;

⁃ prin hotărârea adoptată, nu am făcut decât să alocăm sumele corespunzătoare cotei de 6 % din impozitul pe venit pentru a rezolva nevoile financiare ale celorlalte UAT-uri.

Până la data organizării unei conferințe în care să prezint  mai multe detalii, mă rezum la a prezenta situația alocărilor, foarte ușor de parcurs și de interpretat de către giurgiuvenii interesați.

Vom constata astfel, fiecare dintre noi, că diferențele sunt nesemnificative și toate comunele au bani pentru proiectele avute în listele de investiții.

Ar putea fi o imagine cu text care spune „CONSILIULJUDETEANGIURGIU JUDEȚEAN Crt. Unitate dministrativ teritorială miile Giurgiu Sumă alocată Sumă 1306/2022 1508/2022 TOTAL Ad.Copăceni 6.400,00 150 200 90 00 Chimpati 250 70 Bravu Slobozia 42Stănești Dragului 320,00 1.020,00 150 470 1.020.00 38.176,00”

N.Red. După cum constatăm, suntem din nou în fața unei  provocări, de neînțeles, a Instituției Prefectului, în numele adversității politice, gest ce ar putea arunca în aer multe dintre proiectele demarate de primarii localităților din județ, pentru multă vreme, știut fiind că o contestație în justiție poate dura  destul timp!

În mod normal Prefectul ar fi trebuit (n-o spunem noi, ci specialiștii în drept și administrație publică!) înainte de a se împotrivi, să solicite Președintelui CJ, consilierilor județeni, clarificări asupra punctelor ce prezintă dubii, aducând argumente în acest sens, pe care să le explice public și de abia pe urmă să acționeze în justiție.

Climatul creat în relația dintre cele două instituții începe să semene tot mai mult cu  cel din perioada când Instituția Prefectului era reprezentată de Nina Crișu care se comporta în același mod, discreționar, blocând pe bandă rulantă Hotărârile actualului consilier al Prefectului, Vasile Mustățea, ce pe atunci ocupa la rândul său, funcția de Președinte al CJ.

Reamintim faptul că din prea mult exces de zel și de obediență față de cei ce o numiseră pe funcție, la scurt timp după ce a părăsit scaunul de prefect, Nina Crișu a fost trimisă în judecată pentru fapte de corupție fără ca nimeni din fostul grup de sprijin să se mai sinchisească ulterior de soarta ei.

În consecință Doamna Prefect  dă impresia că ar dori cu orice preț să-și arate devotamentul față de binefăcătorii săi, nepăsându-i că din cauza întârzierilor execuției proiectelor, primarii sunt în pericolul de a fi obligați să înapoieze banii primiți prin programele de investiții accesate.

Așteptăm ca atunci când șefii instituțiilor iau decizii ce pot afecta în mod direct viața și confortul cetățenilor acestui județ, investițiile  comunităților din care aceștia fac parte, să  vină mai întâi în fața cotribuabililor, cu argumente care să le justifice împotrivirea, fără a-i transforma pe aceștia în simpli spectatori al unui spectacol deplorabil, devenind conștienți că sunt vremelnici în scaunele pe care astăzi le ocupă.

Cu doar câteva zile în urmă aplaudam gestul Prefectului,  ca pe un exemplu de ”bune practici”, numirea în funcția de consilier al prefectului ( persoană  susținută de Partidul Social Democrat), a unui liberal, ceea ce ne făcea să credem că gestul acesta va deschide calea unei viitoare fructuoase colaborări. Se pare însă că ne-am înșelat, încă odată confirmându-se  proverbul  românesc  cu ”lupul își schimbă blana, dar năravul…BA!”

(Jurnal)