La începutul săptămânii trecute – aşa cum scriam, de altfel, în numărul trecut al publicaţiei noastre – cei 10 actori ai Teatrului Valah au primit deciziile de concediere, ca urmare a transformării instituţiei în teatru de proiect. Luni, 11 octombrie, în faţa Teatrului era postat un car de reportaj al Antenei 3, pregătit să transmită în direct o eventuală revoltă a actorilor giurgiuveni faţă de această decizie. Directorul Mircea M. Ionescu a povestit, o săptămână mai târziu, cum au stat lucrurile în teatru: „În acea zi, imediat după conferinţa de presă, plecasem spre Bucureşti, când am fost sunat de reporterii Antenei 3, care mă întrebau ce se întâmplă la Giurgiu, unde aflaseră că ar fi o adevărată revoluţie printre actori… Sigur, le-am răspuns că nu aceasta era situaţia, actorii Teatrului primind cu calm deciziile de concediere. Practic, un singur actor nu a venit să-şi ridice acest document, în timp ce alte două doamne au confundat biroul meu cu o tarabă din piaţă… În rest, nu au fost probleme deosebite, oamenii înţelegând situaţia extrem de dificilă în care ne aflăm acum cu toţi… Poate că şi şansa a fost de partea noastră, pentru că, în aceeaşi zi, regizorul Bogdan Ulmu începea repetiţiile cu piesa «Ivan Turbincă», în timp ce alţi actori giurgiuveni erau deja prinşi în alte repetiţii, în Capitală.”

Directorul Mircea M. Ionescu spune că, pentru actori, ar putea fi chiar mai bine, din punct de vedere financiar, să lucreze în sistemul de tetru de proiect; acesta susţine că în Teatru există două actriţe ce câştigau 500-600 de lei lunar, iar în condiţiile de teatru de proiect, aceste sume ar putea fi mult mai mari, evident, în funcţie de numărul de roluri jucate. Pe de altă parte, directorul spune că s-a confruntat şi cu alte situaţii, cel puţin ciudate: este vorba despre două actriţe, care, conform declaraţiilor directorului Teatrului, au acum pretenţii mult mai mari, cum ar fi să fie luate şi duse acasă cu maşina (!), pretenţii absurde, în opinia lui Mircea M. Ionescu, în condiţiile în care Teatrul Valah se confruntă cu dificultăţi financiare… Concluzia directorului Ionescu este că teatrul, ca, de altfel, întreaga societate românească, trece printr-o perioadă extrem de dificilă, însă „corabia nu se va scufunda”, iar teatrul giurgiuvean va continua să existe. De altfel, miercuri, 20 octombrie, trupa giurgiuveană a plecat spre Albania, unde participă la Festivalul Teatrului Universal, cu piesa „Un duet la periferie”.

Cristina MOISE

1 COMENTARIU

  1. asa crezi tu mircea ionescu ,ca actorii au privit cu calm cum un taxi cronicar spoirtiv a venit in giurgiu si i-a aruncat in strada?intr-un teatru de proiect contractul se negociaza ,nu stiai mmi?asa ca e normal ca biroul tau se transforma in spatiu de negociere ,nu?a uitat sa spuna acest efemer director ca in ziua in care actorii au primit deciziile de concediere mmi i-a pus sa joace.cred ca acest individ nu stie ce inseamna teatru de proiect si se tot vaita si se mira.cand e vorba despre prietenii lui nu mai e criza ,nu se mai face economie la bani ,dar cand e vorba de actorii nostri …

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.