În ultima perioadă s-a tot vorbit în media despre calitatea proastă a serviciilor din turismul românesc, însăşi ministra Turismului, Elena Udrea, recunoscând de curând lipsa de imaginaţie dar şi lăcomia fără margini a patronilor de hoteluri şi restaurante din România. În perioada 18-25 martie Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor a întreprins o serie de acţiuni de control tocmai cu această tematică, a calităţii prestaţiilor de servicii, la hoteluri şi restaurante, verificându-se 6 unităţi de cazare din cadrul judeţului, la doar două dintre ele constatându-se o serie de abateri. Principalele deficienţe constatate au fost că la două hoteluri de 2 stele la recepţie nu exista afişată lista orientativă cuprinzând toate serviciile suplimentare (dacă tarifele acestora sunt incluse în tariful de cazare sau sunt contra cost, modalităţile de solicitare a serviciilor respective) Iar în una dintre camerele verificate mapa clientului nu era completă, lipsind informaţiile privind tarifele convobirilor telefonice şi lista cu tarifele incluse în preţul de cazare (parcare, curăţare îmbrăcăminte, cablu TV , micul dejun). O altă deficienţă a fost aceea că la celelalte unităţi controlate nu prea existau seifuri la recepţiile unităţilor de cazare, dar exista posibilitatea de predare la recepţie a bunurilor de valoare, spre a fi păstrate.În ceea ce priveşte dotarea unităţilor de alimentaţie publică raportul CJPPC arată că toate unităţile verificate au fost găsite, conform raportului, „OK!” Tot din raportul inspectorilor CJPPC, la capitolul concluzii aflăm că într-un singur caz s-a dispus oprirea temporară a comercializării a 118 kg alimente în valoare de 1000 lei, pentru abaterile constate aplicându-se în total 4 amenzi contravenţionale în valoare de 2600 lei şi un singur avertisment. Interesant este că la sfârşitul raportului inspectorii deplâng situaţia dramatică în care se află agenţii economici din sistemul hotelurilor şi restaurantelor din judeţul Giurgiu, notând: ”Datorită situaţiei economice prezente, la toate unităţile de primire turistică verificate s-a constatat scăderea numărului clienţilor, gradul de ocupare al unităţilor de cazare fiind foarte scăzut”. Din discuţiile cu clienţii însă aflii că lucrurile nu sunt atât de dramatice precum par în privinţa situaţiei financiare a hotelierilor iar că serviciile oferite turiştilor rămân în continuare deplorabile. Ei reclamă atât meniul sărăcăcios din care lipsesc mâncărurile tradiţionale dar sunt obsesiv încărcate cu fripturi din ceafă de porc cu cartofi prăjiţi şi ciorbe de burtă, cât şi preţurile mari prestate de hotelurile de două stele la care camerele au preţul celor de patru stele, de afară. Întrebarea este dacă lucrurile sunt atât de roz în privinţa condiţiilor de găzduire din hoteluri dar şi a meniurilor din restaurante, de ce giurgiuvenii fug în haită la sfârşitul fiecărei săptămâni la vecinii noştri bulgari? Să fie semnul unei reminiscenţe cosmopolite sau pur şi simplu dorinţa de a mânca şi a se simţi bine pe bani puţini?

JGR