Secretarul Primăriei municipiului Giurgiu, Petre Roşu, a dezvăluit în cadrul unei recente conferinţe de presă că administraţia locală întâmpină pro-bleme în ceea ce priveşte trecerea de atribuţii şi personal de la Autoritatea de Sănătate Publică către Consiliul Local.

“Conform Ordonanţei de Urgenţă nr. 162/2008 trebuie să aprobăm trecerea personalului care acordă asistenţă în şcoli, precum şi pe acela format din servicii de asistenţă medicală comunitară. Directorul de la ASP Giurgiu ne-a transmis acest protocol, însă nu l-am semnat deoarece există o mare pro-blemă în privinta salarizării”, a declarat Petre Roşu. Lipsa de entuziasm a autorităţilor este explicabilă prin faptul că sursele de finanţare nu vor mai veni pe filiera Ministerului Sănătăţii ci vor trebui extrase din bugetul local, un buget local şi aşa considerabil subţiat. De asemenea, Petre Roşu a reclamat apariţia unor discrepanţe de salarizare. Salariile medii din cadrul Autorităţii de Sănătate Publică sunt de aproape 3 ori mai mari decât acelea din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială instituţie subordonată Consiliului Local. Mai mult ca sigur că mulţi dintre angajaţii care vor trebui “mutaţi” nu vor accepta acest lucru, ci vor încerca să opteze în continuare pentru bani “de la stat”.

Lucrurile rămân în continuare confuze, criza economico-financiară care îşi face simţită prezenţa tot mai pregnant în ţara noastră făcându-i pe guvernanţii de la centru şi pe cei de la nivel local să îşi paseze unul altuia servicii importante şi costisitoare.

Bogdan VLADU