Nu toți consumatorii casnici de energie electrică din România își cunosc drepturile de care beneficiază, în relațiile contractuale cu furnizorii acestor servicii. Necunoașterea drepturilor poate duce la situații de abuz și ilegalitate, motiv pentru care e bine să te informezi temeinic și să știi ce ai de făcut, în fiecare situație ce s-ar putea ivi de-a lungul desfășurării contractului respectiv.

Trebuie să știi faptul că, în baza prevederilor Ordonanței de Urgență (OUG), nr. 143/2021, s-a decis ca, de la 31 decembrie 2021, clienților casnici care riscă să fie debranșați de la curent să li se ofere, cu suficient timp înainte de data prevăzută pentru întreruperea energiei electrice, informații despre alternativele existente.

Prin urmare, îți aduc la cunoștință că ordonanța aceasta de urgență prevede foarte clar și pe înțelesul tuturor, faptul că tu, în calitate de client, ai dreptul să fii informat, să ți se pună la dispoziție detaliile necesare referitoare la alternativele pe care le ai.

De asemenea, acest lucru trebuie realizat în timp util, pentru a avea la dispoziție o perioadă suficient de extinsă în care să acționezi în consecință și să iei cea mai bună măsură pentru tine.

Potrivit explicațiilor celor de la avocatnet.ro, „măsurile alternative trebuie puse gratuit la dispoziția clienților care riscă să li se taie curentul. Acestea pot face referire la surse de sprijin pentru evitarea întreruperii, sisteme de plată anticipată, audituri energetice, servicii de consultanță în domeniul energiei, planuri alternative de plată, consiliere pentru gestionarea datoriilor sau moratorii privind întreruperea”.

(Jurnal)