img-903182421-0001

 

 

 

img-903183031-0001Revenim în acest număr asupra unui subiect amplu dezbătut împreună cu cititorii noştri, cazul Bisericii din Crucea de Piatra, Biserică pe care, în mod abuziv faţă de comunitatea creştin ortodoxă din acest sat şi fără nici un temei legal, Episcopul de Giurgiu, PS Ambrozie o doreşte transformată în ”Schit”, chinovie de maici!? Mai mult,  odată cu această decizie au început şi abuzurile faţă de preotul paroh, Constantin Valeriu Laurenţiu. De data aceasta însă vă prezentăm – în exclusivitate – documente incontestabile ale adevăratului drept de proprietate asupra Bisericii „Sf. Ilie Tesviteanul” din Crucea de Piatră şi totodată a nevinovăţiei preotului paroh, nedrept prigonit de înaltul ierarh. 

 

O atestare documentară contestată printr-un “Atlas istoric al mănăstirilor…”

Să începem cu decizia Episcopului Ambrozie, nr. 6 din 2010. Aşa cum arată documentul se decide, pe baza unei aşa-zise atestări documentare ”reactivarea” (termen neregăsit în legislaţia bisericească sau de drept comun) Schitului Crucea de Piatră cu acelaşi hram ca al Bisericii din Crucea de Piatră. Înainte de a arăta şi respectiva ”atestare documentară” reţineţi faptul că pe de-o parte în aceasta  nu se specifică explicit locaţia acestui schit iar pe de altă parte  ea nu se bazează pe un document precedent prin care statutul juridic al bisericii din Crucea de Piatră cu hramul Sf. Ilie Tesviteanul să se fi schimbat. Parohia Crucea de Piatră este  înregistrată la Registrul Comerţului la 09.04.2001 conform C.I.F. 13819440, având adresa: Strada Sf. Ilie, nr. 1, Sat Crucea de Piatră, Com. Călugăreni, Jud. Giurgiu, şi fiind reprezentată de Consiliul Parohial prezidat de preotul Paroh Constantin Valeriu Laurenţiu!

 

Deşi prin atestare documentară se înţelege prima apariţie, consemnată într-un izvor istoric scris, a denumirii şi/sau descrierii unui obiectiv (oraş, clădire etc.), ce, de regulă,  are la bază izvoare istorice scrise cu cel puţin câteva sute de ani în urmă,  pentru Episcopul Ambrozie ”atestarea documentară” este reprezentată de ”Atlasul istoric al mănăstirilor şi schiturilor ortodoxe din România”, lucrare apărută în anul 2010, autorul fiind tot un reprezentant al clerului, Ieromonah Marcu (Marian Petcu). Acest document a fost prezentat de altfel şi în instanţă cu mult patos ca purtând girul Academiei Române, lucru care însă este destul de comun pentru lucrări din categoria enciclopediilor, atlaselor, studiilor etc. Vă prezentăm şi pagina de reprezentare pentru confirmarea anului ediţiei şi pagina în care apare ”atestarea documentară”.

 

Solicitând reactivarea schitului cu hramul ”Sfântul Proroc Ilie” PS Ambrozie ne dovedeşte faptul că nu ştie să scrie corect ”prooroc”, autorul Atlasului  adică a acestei pretinse de el ”atestări documentare”, nemenţionând niciun hram pentru acest schit. Cei care ne-au furnizat aceste probe, studiind amănunţit Atlasul, ne-au confirmat că au petrecut două zile în Bbiblioteca Central Universitară căutând prin zeci de lucrări o referire la acest Schit din Crucea de Piatră, pornind de la lista bibliografică prezentată de autorul atlasului, însă fără niciun rezultat. De altfel, lucrarea nu oferă posibilitatea localizării exacte a sfintelor locaşuri, hărţile prezentate pentru fiecare judeţ fiind doar orientative. În concluzie, informaţia cum că un asemenea ”Schit – chinovie de maici” ar fi existat la anul  1775 în satul Crucea de Piatră se regăseşte în premieră şi în acest atlas, fără ca autorul să ofere detalii concrete şi fără a avea la bază vreo altă referinţă. (Va urma)

RFG

 

 

20 COMENTARII

  1. Buna sa va vie ziua!
    Deși sunt convins ca dupa invatatura Mantuitorului voi „arunca margaritarele „purtând acest „dialog” sub umbrela anonimatului, vietuitoare RFG, voi încerca sa scriu câteva cuvinte pentru ca am „cevadezis”.

    RFG, in primul rând ar trebui sa știți ca :

    Doar membrii bisericii își pot da cu părerea in ceea ce se întâmpla si se face si se vorbește in Biserica. Cumva vecinul dumitale vine ii spune sotiei ce sa gateasca pt masa de prânz, sau cu ce sa te îmbracă dumneata când pleci la munca? NU! Atunci ce te amesteci?

    Mai trebuie știut, conform STATUTULUI PENTRU ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA BOR, ” Art. 49 – (1) Preotul paroh, ca delegat al chiriarhului, este pãstorul sufletesc al credinciooilor dintr-o parohie, iar în activi- tatea administrativã este conducãtorul administraþiei parohiale si preoedinte al Adunãrii parohiale, al Consiliului parohial oi al Comitetului parohial.
    (2) NUMIREA sau REVOCAREA DIN OFICIUL DE PAROH se face de chiriarh într-o ședința a Permanentei Consiliului eparhial, având în vedere calitatea activitãþii desfãourate.”

    B. Chiriarhul (Arhiepiscopul sau Episcopul eparhiot)

    Art.86 – (1) In eparhia sa, Chiriarhul isi exercita intreaga slujire in comuniune cu Sfantul Sinod.
    (2) Chiriarhul isi exercita dreptul de a conduce eparhia din momentul intronizarii si al primirii Gramatei din partea Mitropolitului sau canonic, respectiv din partea Patriarhului pentru Mitropolit.
    (http://www.patriarhia.ro/_upload/documente/statutul_bor.pdf)

    Si câteva subtilitati dogmatico-liturgice: (aveți puterea sa cititi?)
    ” Antimisul
    Sfârsitul Liturghiei catehumenilor (Cuvântului) si începutul Liturghiei credinciosilor (euharistica) se întrepatrund prin doua acte savârsite concomitent: rostirea ecteniei catehumenilor si desfacerea antimisului.
    Sfânta Liturghie poate fi savârsita numai pe antimis
    Antimisul (1) este o bucata de pânza de in sau de matase, în forma dreptunghiulara, cu laturile de 50-60 cm, având imprimata scena punerii Domnului în mormânt. La noi si la rusi antimisul are cusute în el sfinte moaste pe când la greci acestea lipsesc. Toate antimisele cuprind însa numele parohiei, hramul bisericilor carora sunt destinate si semnatura episcopului locului. Ele se schimba de fiecare data când se instaleaza un nou episcop.
    Termenul de antimis vine din limba greaca de la cuvintele anti (în loc de) si minsos (masa) însemnând asadar „în loc de masa”. El este obligatoriu pentru slujirea Sfintei Liturghii, în caz de nevoie Sfânta Liturghie putând fi savârsita si în afara bisericii dar numai pe antimis. Antimisul sta în permanenta pe Sfânta Masa, sub Sfânta Evanghelie, îndoit si învelit într-o pânza protectoare numita iliton.
    La Sfânta Liturghie, dupa citirea din Evanghelie aceasta este asezata mai în fata pe Sfânta Masa, lasând locul antimisului care este desfacut de catre preot în timpul rostirii ecteniei catehumenilor si însemnat cu semnul Sfintei Cruci la rostirea ecfonisului.
    Antimisul este „delegatia” pe care episcopul o da preotului spre a savârsi Sfânta Liturghie
    Antimisul are în acelasi timp un rol practic si o profunda semnificatie teologica. Rolul practic consta în aceea ca pe antimisul desfacut vor fi asezate Sfântul Potir si Sfântul Disc iar eventualele particele din Sfintele Daruri care vor cadea pe el vor putea fi adunate evitându-se profanarea. Semnificatia teologica a antimisului vine din legatura lui cu episcopul locului a carui semnatura o poarta întotdeauna.
    „Biserica locala ca entitate având un statut eclesiologic plenar este dioceza episcopala”(2) arata Mitropolitul Ioannis Zizioulas exprimând învatatura din totdeauna a Bisericii. Episcopul, în calitate de chip al lui Hristos a fost dintru început si în chip natural centrul în jurul caruia gravita toata viata religioasa a obstii crestine din fiecare Biserica locala (3). În primele secole crestine episcopul prezida toate adunarile de cult, el fiind savârsitorul de drept al slujbelor si în special al Sfintei Liturghii. La Liturghie întreaga Biserica locala se aduna în jurul episcopului exprimând unitatea ei ca Trup al Lui Hristos. Aceasta calitate de savârsitor de drept al Sfintei Liturghii episcopul o are în continuare si o va avea cât va fi Biserica. Dar, din cauza înmultirii numarului crestinilor, a devenit imposibila adunarea tuturor credinciosilor dintr-o Biserica locala la o singura Sfânta Liturghie slujita de episcop. Ca urmare episcopul deleaga preoti ca, în numele lui sa slujeasca Sfânta Liturghie si sa pastoreasca parohiile. „Numai acea Euharistie este reala, arata Sfântul Ignatie al Antiohiei, care o savârseste episcopul sau cel caruia i-a încredintat el savârsirea ei”. Antimisul, purtând semnatura episcopului si având mentionata parohia careia îi este destinat este tocmai „delegatia” pe care episcopul o da preotului spre a savârsi Sfânta Liturghie si a pastorii parohia respectiva. De aceea antimisele se schimba întotdeauna la instalarea unui nou episcop.
    Antimisul vadeste Sfânta Liturghie ca centru al parohiei si al vietii ei întregi
    „Antimisul a aparut din necesitatea de a pune în concordanta sensul Euharistiei – ca o lucrare a întregii Biserici care exprima unitatea ei prin slujirea episcopului, cu necesitatea de a satisface multiplele adunari euharistice”(4). Antimisul arata ca nu numai din punct de vedere administrativ ci si calitativ, ontologic, parohia nu este Biserica deplina ci numai în unire cu alte parti poate trai plinatatea Bisericii. „Parohia fiind doar o parte, legata de plinatatea Bisericii, ea primeste tot timpul aceasta plinatate si se descopera ea însasi acestei plinatati numai în episcop si prin episcop; în acest sens, parohia depinde de episcop si, prin el, de întregul Bisericii. Pe de alta parte, darul Bisericii facut parohiei este Euharistia, prin care fiecare parohie participa în întregime la Hristos, primeste toata plinatatea darurilor harice si se identifica pe sine cu Biserica. De aici urmeaza si dependenta Euharistiei de episcop, de încredintarea lui si, totodata, vadirea Euharistiei ca centru al parohiei si al vietii ei întregi”(5).
    Toate acestea sunt exprimate de antimis si ne sunt reamintite de desfacerea lui pe Sfânta Masa ca act pregatitor pentru începerea Liturghiei credinciosilor (euharistica) la care participa si slujesc credinciosii alaturi de clerici si în comuniune cu episcopul pentru a aduce jertfa euharistica „cu o gura si o inima” si pentru a primi toti darul vietii celei noi în Hristos prin împartasirea cu Trupul si Sângele Domnului si a se arata astfel ca Biserica, Trup al lui Hristos.”

    SFANTUL SFINTIT MUCENIC IGNATIE PURTATORUL DE DUMNEZEU spunea: „Nu va poruncesc, ci va sfatuiesc, zice el, feriti-va de ratacire. Unde-i episcopul, acolo-i Biserica, si unde-i Biserica si episcopul, acolo-i Liturghia cea adevarata. Totul este credinta in Hristos si dragostea”

    DECI, IN CAZUL BISERICII DE LA CRUCEA DE PIATRA:

    Nu aveți dreptul sa va dați cu părerea;
    Episcopul hotaraste cine, ce preot si unde slujeste si asta in virtutea intreitei sale slujiri (Invatatoreasca, Sfintitoare, jertfitoare).
    Fără Episcop o Biserica locală nu poate exista.
    Biserica are propriile sale randuieli de ordin moral, liturgic. Iar aceste randuieli nu pot fi înțelese de oameni care se cred atotstiutori, mari moralisti si drept judecători.

    In Biserica totul se bazează pe ACULTARE, o ascultare care izvoraste din iubirea lui Dumnezeu. Nu ai ascultare nu te poți numi creștin ortodox. Crestinul asculta de PREOTUL DUHOVNIC, acesta la rândul sau de EPISCOP iar acesta de SFANTUL SINOD. IN MOMENTUL IN CARE NU TE MAI AFLI IN ASCULTATARE TE AUTOEXCLUZI DI COMUNITATEA DE CREDINCIOSI, ADICĂ DIN BISERICA. UN PREOT CARE NU ASCULTA DE EPISCOPUL SAU SE AUTOEXCLUDE, NU MAI POATE FI PREOT SLUJITOR.

    IERTARE CA VORBESC O LIMBA NEINTELEASA DE DUMNEATA, RFG!
    Când vei reveni in SANUL BISERICII SI TE VEI SPOVEDI, IMPARTASI, CÂND TE VEI RUGA….. VEI ÎNCEPE SA INTELEGI!
    Cu drag,
    Cevadezis

  2. Daca te erijezi intr-un aparator si cunoscator al invataturii bisericesti, afla ca indiferent de valoarea fondului problemei pe care o expui, o regula de bun simt este sa o exprimi coerent, corect gramatical si sa respecti cateva notiuni elementare de fond si forma.Daca esti preot crede-ma esti o rusine pentru Biserica Ortodoxa, mi-as dori sa cred ca cei care il slujesc pe Iisus, nu sunt niste inculti. Cat despre afirmatia ca doar membrii bisericii pot sa enunte pareri despre practicile minunatei voastre caste, afla inteleptule ca sufletul bisericii suntem noi toti enoriasii, si avem dreptul sa gandim, sa simtim, mai ales atunci cand voi folositi biserica, ca pe o feuda si totodata ca un mijloc de a va imbogati si manipula. Am observat ca saracia populatiei este invers proportionala cu imbogatirea ierarhilor bisericesti.

  3. daca citim ce scrie acel preot ne dam seama ca li se spala creierul, asa a luat fiinta fanatismul, fundamentalismul.
    Sunt oare toti slujitorii biserii morali?
    Este o intrebare retorica, insa cu siguranta parintele moralist va da fuga la Ambrozie sa i se ordone ce sa gandeasca, sa simta si apoi sa ne intoxice pe noi. Prietene tu nu il slujesti pe Dumnezeu ci pe Ambrozie, este greu sa intelegi intrucat nu ai cu ce

  4. cu ajutorul cuvintelor tale nu poti sa ne explici parinte sau este mai greu, este facil sa citesti fara sa treci prin filtrul sufletului al mintii al ratiunii. Unul din marile pacate ale voastre consta tocmai in aceasta indepartare fata de enoriasi, lipsa de comunicare directa cu acestia. Venim la slujbe si de multe ori vedem niste preoti plictisiti care balmasesc ceva , nu se intelege aproape nimic, citesc repede fara inteles, iar enoriasi se plictisesc.
    Saq fim seriosi pentru multi dintre voi este doar un loc de munca pe care l-ati dezumanizat si l-ati indepartat de adevaratele invataturii.

  5. Mai domnule ,,ceva de zis,, te-a platit bine cel ce te=a pus sa scrii toate astea? noi la tv am vazut episcopi ce se joaca cu viata preotilor si nu numai si cu viata familiilor lor, dor pentru ca sunt episcopi. Am mai vazut ce haine foarte scumpe imbraca desi au juramantul SARACIEI, am vazut episcopi vopsiti la par, plimbati in masini foarte scumpe, desi nu au nevoie de asa ceva, aflam in fiecare zi in ce case traiesc acesti oameni desi nu au nevoie de lux, traiesc din banul celor ce cred cu adevarat in Dumnezeu desi ei il risipesc pe plimbari scumpe in strainataturi. mai vrei sa zic ? sunt multe de zis .
    Le plac CONACELE pt ce ? ce tot vorbest acolo de legatura cu biserica si Dumnezeu ? ei nici nu au existat de l inceput, e un mijlocitor inventat de ei , si-au facut statut numai pentru ei. Apoi preotul nu trebuie sa dea ascultare asa cum spui, ar fi fost frumos sa fie doar atat , ci trebuie sa fie SLUGA muta fara drepturi fara cuvinte doar cu obligatii, NU MAI ABURI LUMEA CU AMESTECUL DE CUVINTE SI NU-L MAI RIDICA IN SLAVI ATAT? IEINUMELE DOMNULUI IN DESERT! VA PLATI ! SA-I FIE FRICA ! TIMPUL E APROAPE!

  6. Draga cevadezis,
    Te faci ca nu intelegi despre ce e vorba. RFG zice ca sunteți MINCINOSI si ca folosiți la tribunal documente plasmuite si tu ii dai ca proasta pe sant cu ascultarea si antimisul. Fa tu ascultarea de care tot bati campii dar vezi ca începe sa îți miroasa respiratia de la pupatul dosnic. Sunteți jalnice ustensile cu care pastorul vostru își face treaba (mai mare sau mai mica). Ar fi amuzant sa știm din ce tabăra esti- a miricilor, a puflicilor sau a ciumbericilor

  7. Sunteti niște R A H A T Z I vorbitori, pentru ca „enoriasi” nu sunteti, deci trag apa dupa voi. Daca sunteti atât de vioi si ” cu ochi” si aveți ceva de spus de ce nu vorbiti fattza către fattza cu cel căruia aveți sa ii spuneti ceva?
    Chiar daca ați vrea nu puteți face parte din Biserica, sunteti lipiciosi si stati acoperiti cu șorțuri. Îmi pare rău pt voi. Trebuie sa știți ca Dumnezeu nu va vrea moartea ci indreptarea. Dar cum nu cred ca sunteti in stare de indreptare poate am sa vin cu flori la voi.

    Pentru Radu — prostutul tati, nu doar preotii sunt membrii ai bisericii ci toți cei care sunt botezati si participanți activi la slujbele si activitățile bisericii. Tu cred ca mergi doar la inmormantari si ai sa mergi la fel.

    Vlad —— ceea ce ți se întâmpla tie zilnic, adică sa faci ceva abia dupa ce intrebi ce trebuie sa faci, nu e valabil decât pentru tine.

    Pentru „undreptcredincios”: cred ca te identifici cu RFG despre care cred ca e femeie

  8. Altcevadezis,
    Ascultare nu inseamna statul in pozitia drepti sau, ma rog, aplecat, in fata episcocpului sau preotului. Insusirea fara drept sau temei a unui bun de catre oricine in tara asta iese din sfera religioasa si intra in sfera laicului. De altfel Biserica Romana nu are dreptul la proprietati, tot ceea ce administreaza apartine statului si comunitatilor locale iar in privinta modului de folosire drept de pronuntare are consiliul eparhial. Preotul poate doar sa stabileasca procedurile religioase. Asa ca mai moale cu ascultarea!

  9. Draga luciferica! Nu prea stii ce vorbesti. Nu ai inteles nimic din ceea ce am scris despre ASCULTARE, nici nu ma asteptam sa intelegi.
    ,,Traind in cercul vostru stramt, Norocul va petrece,,. Vezi-ti de ale tale si nu te mai amesteca in lucruri despre care tu crezi ca te pricepi.
    Ce inteligenta esti, cum luceste mintea ta! Ai tu habar de dreptul proprietatii? Tu nu stii cand sa taci si cand sa vorbesti! Pune mana si marita-te, nu mai pierde timpul scriind prostii!
    Chiar cred am aruncat margaritarele innaintea…! (Matei Cap. 7, v. 6)
    Eu ma retrag din discutii nadajduind sa nu va doara prea tare capul de atata intelepciune.

  10. Cateva precizari la obiect si nu neaparat in ordinea importantei:
    1. „Cevadezis” este exemplul monumental al credinciosilor in BOR si nu in Dumnezeu. Cei ca el si cativa care conduc BOR sunt cei care lovesc cu adevarat in ceea ce inseamna biserica ortodoxa stramoseasca cu episcopi si preoti urmasi directi ai Sfintilor Apostoli. Vazand astfel de atitudine si limbaj orice crestin ortodox adevarat se simte murdarit. Oameni cu astfel de gandire sunt cei care au activat si pentru PCR, asa ca acum in lipsa le vine bine sa activeze in BOR !
    2. Cand ai ceva cu adevarat de zis nu conteaza sexul, ori incercarea de a jigni pe cineva spunand ca este femeie nu este doar misoginism sau mitocanie este si prostie crasa pentru secolul in care traim.
    3. Cred ca acest „Cevadezis” este asemenea celora dupa care Insusi Dumnezeu a tras apa, la potopul biblic !
    4. Nu mor caii cand vor cainii si nici cainii cand vor stapanii ! Pastreaza-ti florile pentru cine iti va fi fost drag…ca asa e logic sa mergi cu flori la catafalcul celor ce ti-au fost dragi nu la dusmani, desi ar fi un gest crestinesc sau simpla ipocrizie.
    5. Antimis cred ca se poate si cumpara si cu sf. moaste si fara. Pentru dezmintire si reinformarea opiniei publice, acum recent cand s-a pus arhiepiscop la Buzau, au dat navala toti parohii si staretii sa isi ia antimis „aprobat” de Inaltul Ciprian Spiridon ??? eu unul nu am auzit, stie cineva ceva ?.
    6. La fel ca si cititorii si sustinatorii acestui articol carora le multumesc totodata, ne-am nascut pe pamant crestin, am fost botezati crestini ortodoxi si conform statutului BOR dar si dogmatico-liturghic suntem parte constitutiva a acestui cult cu toate drepturile si obligatiile care le incumba acest fapt. Nu exista cult fara enoriasi si nici fara clerici, asta ca sa fie clar.
    7. Cat despre margaritarele date porcilor, realitatea arata ca unul obisnuit sa manance margaritare iesite prin dos, va vrea sa dea si celorlalti din portia lui convins pe buna dreptate ca da margaritare din organul cu care gandeste.

    RFG

  11. Persisti in ignoranta, tu nu poti sa te numesti fata bisericeasca, nu ai nici macar minimele valorii ale bunului simt, ce sa mai discutam de moralitate, piosenie ect. Esti o rusine, daca tu pretinzi ca esti preot, atunci nu mai avem nicio sansa. Probabil ca ai terminat teologia pe la Pitesti, acolo se face comert cu diplome.
    Episcopia ar trebui sa se sesizeze in cazul tau pentru modul infect in care iti exprimi parerea, despre limbajul licentios. Nu te recomanda nimic pentru a sluji biserica, esti incult, prost crescut, mitocan, singura ta calitatea este mentalitatea de sclav. Daca Ambrozie are oamenii ca tine ca sa il apere atunci este dramatic. Rusine celui care ti-a dat dreptul de a vorbi in numele bisericii.

  12. mai baiatule, daca esti preot si sigur esti pt ca ai ceva cunostinte de teologie, vezi-ti de treaba ta, nu mai arunca cu gunoi in stanga si dreapta ca nu rezolvi nimic. Vezi-ti de biserica tam, de episcopul tau, pupa-i ce-ti da sa pupi su lasa lumea in pace ca nu esti deloc in masura sa vorbesti. spune-i dragului tau stapan sa iasa si sa vorbeasca el ce se intampla la Crucea de piatra, sa aibe demintate de sef si de barbat si sa lamureasca odata problema asta care doare atat de mult. lasati minciunile, lasati falsurile in hartii – lumea nu e proasta ( voi asta vreti ). Iar cu ascultarea las-o balta ca daca-ti fac un profil psihologic pot sa-ti spun dupa cele ce spui ca esti unul ,,uns,, de curand foarte tanar, foarte razvratit , nu prea destept, fara prea multa cultura, te simti dator sa faci ceea ce faci ( stii tu de ce esti dator) esti capabil sa faci orice pt a-ti fi bine ( ce conteaza cum ) in concluzie esti impins de cei ce cunosc foarte bine situatia sa dai o replica cumva – chiar daca e acida replica ta, prinde bine). Si imi permit sa-ti dau un sfat, pentru ca sigur nu ai copii inca sau nu stii inca ce inseamna sa fii parinte – nu dai dovada de intelepciune- vezi-ti de treaba ta. Aici sunt lucruri care te depasesc baiete, tu habar nu ai ce mize mari sunt la mijloc. NU ESTI DECAT UN PION PE O TABLA DE SAH. ai grija ca pe tabla sunt si cai si poate cine stie cum vei primi o copita intr-o zi , sunt si ture care se tot duc si se intorc sunt si nebuni – ai grija la nebuni- iar cei grei sunt undeva in spate. nici macar nu-i cunosti. vezi-ti de viata ta , nu esti decat un copil iar copii nu au ce cauta in discutiile celor MARI.

  13. RFG – afla ca sunteți prost informat(a). Daca nu ai auzi nimic, despre schimbarea Antimiselor in Episcopia Buzaului, Aceasta (episcopia) își cere scuze ca nu v-a informat. Afla RFG ca schimbarea Antimiselor nu se face cu surle si trambite.
    4. Cat despre flori…. Îmi pare rău ca nu voi putea sa fac un gest „crestinesc sau simpla ipocrizie” când, fie ca vrei ori nu vrei, vei pleca dintre crestinii ortotodocsi , pentru ca ești un (o) anonim(a). Dar te voi pomeni ori de câte ori voi calca pe strada in „ceva”.
    7. Cat despre margaritare știam de la bun început ca nu îți plac.

  14. Pe cuvantul tau ca nu se face cu surle si trambite, cand clar orice miscare a unui P.S. este elogiata pe site-urile oficiale cu cea mai adanca plecaciune si pupaciune si tocmai asa act important precum il descrii sa treaca cu vederea…nu nu, asta nu ar mai putea sa o creada nici un prescolar. Deci minti cu nerusinare eventualule membru al BOR dar de fapt o rusine pentru ceea ce inseamna crestin; ai facut cateheza cu PS Ambrozie pe tema asta ?

    Cred ca ai convins pe toata lumea ca nu ai nimic de zis ci doar cauti sa dezinformezi, sa pupi poalele PS Ambrozie si sa jignesti, patetic.

    Daca vrei si un sfat prietenesc, te suspectez de ceva carente psihice, incearca cu post si cu rugaciune poate reusesti sa te tratezi si sa iti corijezi pornirile si sa iti accepti frustrarile. Mai citeste si o carte ca sa inveti sa vorbesti si sa scrii frumos. Dar cel mai bine ti-ar prinde totusi putina penitenta asa de antrenament…

  15. RFG chiar ești proasta târgului! Tu te ocupi cu dezinformarea, un anonim care scrii „articole” proaste, pentru ca pomul rău nu poate face roade bune. Mai ești si plătit pt a scrie. Ești o rusine a mass-media! Un laș pentru ca te rusinezi cu propriul nume, cu siguranță nu ai nume bun. Ești un fals ghicitor, tot încercând sa zici ca sunt tot ceea ce spui.
    Eu nu vreau sa conving pe nimeni de nimic, numai ca îmi e scarba de Rahatul Făcut de un Gunoi.
    Când am comentat ceva pt prima oară, au sărit țatele târgului, ca nu știu ce interese am, ca sunt ignorant si multe altele.
    Daca cineva comentează si nu va convine mușcați de dos.

    RFG ești si vei rămâne ceea ce știi ca ești pentru mine!

  16. dar tu mai pupincuristul lui Ambrozie de ce nu iti desconspiri identitatea si nu iti asumi cine esti. Spune tu ce parohie pastoresti si cati banisori ai platit pentru ea, cati banisori cotizezi tu sefului tau si apoi poti sa emiti pretentii. Daca vrei sa avem o conversatie iti pot lasa si numarul de telefin, eu nu am nimic de ascuns si nu protejez pe nimeni. Nu am nicio legatura cu mafia din biserica ortodoxa romana si nu sunt nevoit sa ma umilesc in fata nimanui. Nu il cunosc pe acest RFG, insa suntem scarbiti de atitudinea ta, de prostia care te calauzeste . Daca tu esti preot, atunci suntem pierduti, tu chiar nu intelegi ca esti penibil si patetic.

  17. cum este posibil ca un personaj cu un profil psihologic si emotional deviant total dizarmonic, cu un limbaj demn de ultimul mitocan, cu excese de violenta verbala si fara niciun gram de educatie sa devina preot. Episcopia ar trebui sa se sesizeze .Daca permite unor astfel de personaje sa vorbeasca in numele bisericii atunci avem o mare problema de credibilitate si legitimitate a reprezentantilor acei institutii.

  18. Draga domnule RFG, am tot respectul fata de curajul pe care il afisati fata de acesti oameni, sa stiti ca multa lume asteapta continuarea celor de mai sus, si ma refer la lumea buna a cestui oras si nu numai. Sunt multi cei ce-si doresc sa mearga din nou la Biserica Crucea de Piatra si daca preotilor le e teama sa se opuna din cauza presiunilor, sa nu va fie teama de nimic nu are ce sa va faca, chiar de ar face slujbe, chiar de ar blestema, Dumnezeu nu-i asculta pe cei rai, ei asa cred ca se apara invocand numele lui. Ei bine astept alaturi de multi altii va garantez continuarea, deja se pare ca domnul bulibasa nu mai suporta atata timp cat si-a trimis un slujitor mizerabil care nu stie ce e comportamentul uman sa faca comentarii de joasa speta.Multa bafta va urez si nu uitati sunt altii ce se roaga pentru ca adevarul sa iasa la iveala intr-o zi . Speram ca aceasta zi sa fie aproape, pentru ca maine e o noua zi.

  19. măi de ce nu vă ține să vă publicați și numele întreg atunci când semnați un articol.Pentru că dacă e real ceea ce spuneți în aceste articole – relatări – înseamnă că nu aveți de ce să vă fie teamă de vre-o anumită reacție în instanță sau de altă natură.
    eu nu cred că dacă dumneavoastră spuneți adevărul în aceste relatări și acestea se bazează pe documente, așa cum este deontologic, în branșa dumneavoastră.
    dacă dumneavoastră o să o faceți or să o facă și alții, chiar și eu.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.