Piesa pentru copii „Pune-ți o dorință!”, de Virginia Vasilache, se joacă joi, 24 ianuarie, începând cu ora 11,00, în Sala Mare a Teatrului „Tudor Vianu” din municipiu.

Patru copii cu situație materială precară se întâlnesc în fiecare zi, după școală, în căsuța din copac. Acolo se distrează de minune, pentru că acolo nu au limite. Fiecare reprezintă personificarea unui sentiment: Fericirea, Veselia, Compasiunea și Nostalgia. În grupul lor însă apare Frica, un copil speriat, răsfățat, inhibat, care descoperă cât de minunat este să îți poți da frâu liber imaginației, să te joci și să fii liber. Dorințele lor par ciudate, dar sunt adevărate aventuri pline de umor și imaginație. Oare Frica se va putea integra în grupul lor? O vor afla micii spectatori la finalul piesei, ce durează o oră.

Succesul piesei este asigurat de cei cinci actori ce vor da viață personajelor: Vlad Bînzoiu (Fericirea), Anca Pascu (Veselia), Ana Sivu Daponte (Compasiunea), Oana Maria Dragne (Nostalgia) și Robert Poiană (Frica). Regia este semnată de Virginia Vasilache.

Tot joi, dar de la ora 19,00, în Sala Mică, în regia lui Cosmin Crețu, iubitorii de teatru vor putea urmări piesa „Cumpărând renul”, de Michael G. Wilmot. Anca Pascu (Betty), Laura Voicu (Cheryl), Cosmin Crețu (Greg) și Bogdan Florea (Bob) vor ține cu sufletul la gură, timp de 90 de minute, publicul giurgiuvean. O poveste despre cei care au avut, cel puțin o dată în viață, o dispută în cuplu iscată de aparențe sau idei preconcepute, astfel că, în mod sigur, vor găsi măcar un motiv să se amuze copios la acest spectacol. Nu este vorba despre o bătălie a sexelor, ci despre cât de ridicoli și iraționali putem deveni când suntem îndrăgostiți.

Vineri, 25 ianuarie, începând cu ora 19,00, giurgiuvenii se vor putea reîntâlni cu regizorul Michele Modesto Casarin, care va repune în scenă „Asediul Veneției”, în Sala Mare a Teatrului giurgiuvean. Piesa este scrisă după „Stare de asediu” de Albert Camus. În îndepărtatul an 1630, CIUMA stăpânea Europa. Albert Camus a folosit istoria acestei molime ca pretext al discursului împotriva dictaturii. Pornind de la premisa că aceeași perioadă era una în care commedia dell’arte se manifesta cu forța spectacolului absolut în piețele din Italia, ASEDIUL VENEȚIEI, a metamorfozatului Alberto de Cama, propune o reinterpretare a poveștii, având ca protagoniste măștile acelei perioade: Zanni, Capitano, Strega sau Dogele, alături de îndrăgostiții Diego și Victoria, dar mai ales de măștile Ciumei și Morții.

(Jurnal)