Mulți dintre d-stră ați fost uneori victime ale unor erori ale firmelor de transport fie ele cu autocarul sau cu avionul. Puțini însă sunt conștienți de ce drepturi se bucură ca turiști și cum pot fi ei despăgubiți în cazul unor probleme ivite. Recent cei de la HotNews.ro, EurActiv.ro scriau că pierderea bagajelor, este despăgubită cu până la 1220 de euro în cazul călătoriei cu avionul. Pentru refuzul îmbarcării, călătorii  pot obtine o compensație cuprinsă între 125 și 600 euro, în functie de distanța zborului și de întârzierile înregistrate înainte de redirecționare. Puteți consulta rapid drepturile pe care le aveți în călătorie pe site-ul Comisiei Europene . Dar iată ce alte informații utile, trebuie să dețineți:

În cazul călătoriei cu avionul, dacă bagajul este pierdut, deteriorat sau întârzie, puteți avea dreptul la o compensație de cel mult 1220 euro ( aproximativ). Cu toate acestea, companiile aeriene nu pot fi considerate răspunzătoare dacă au luat toate măsurile rezonabile pentru a evita prejudiciile sau dacă luarea acestor măsuri era imposibilă.

În cazul deteriorării bagajului, trebuie să depuneți o reclamație la compania aeriană în termen de șapte zile de la primirea bagajului. În cazul întârzierii primirii bagajului, aceasta perioadă este de cel mult 21 de zile.

Dacă zborul este anulat aveți dreptul, de asemenea, la o compensație identică celei oferite atunci când vi se refuză îmbarcarea, cu excepția cazului în care ați fost informat cu privire la anularea zborului cu cel puțin 14 zile înainte sau ați fost redirecționat la ore apropiate orarului inițial de zbor sau dacă o companie aeriană poate dovedi ca anularea a fost cauzată de împrejurări extraordinare.

În plus, compania aeriană trebuie să vă ofere posibilitatea alegerii între rambursarea costului biletului dumneavoastră în termen de șapte zile; redirecționarea, în condiții de transport comparabile, spre destinația finală; și, dacă este necesar, deservire (telefon, băuturi răcoritoare, mâncare, cazare, transport pănă la locul de cazare).

O serie de drepturi sunt stabilite și pentru transportul feroviar sau cu autocarul. Toate informațiile despre drepturile pasagerilor în Uniunea Europeană sunt prezentate pe site-ul dedicat, realizat de Comisia Europeană. (Jurnal)