În prezent Direcția de Impozite și Taxe Locale gestionează un număr de 21.102 dosare de executare silită. Vorbim de peste 21.000 de debitori care înregistrează restanțe la plata amenzilor sau a impozitelor și taxelor locale. Un număr impresionant ținând seama că în evidențele DITL Giurgiu sunt circa 45.000 de contribuabili.
Practic 1 din 2 giurgiuveni se află în diferite stadii ale procesului de executare silită, pentru neplata dărilor către bugetul local, persoane fizice sau juridice.
Evoluția încasărilor din executări silite este una semnificativă, statistica ultimilor ani arată o creștere importantă a sumelor încasate numai din executări silite: dacă în anul 2013 era vorba despre încasarea a 758.131 lei, în anul următor suma încasată s-a dublat, ajungând la peste 1,6 milioane lei. Tendința crescătoare a continuat în anul 2015, cu 1,927 milioane lei, în 2016 – 2.110.562 lei, 2017 – 2.208.821 lei, 2018 – 2.225.916 lei.

De asemenea, până la data de 18 martie, anul acesta, sumele încasate au depășit jumătate de milion de lei.

”Cele 21.102 de dosare însumează exact 35.385.998 lei de încasat! Sume restante la buget. Toate aceste dosare sunt gestionate în prezent de 4 persoane. Numărul acestor dosare crește de la o zi la alta, și implicit și cheltuielile specifice cu acestea.” a precizat Șeful Biroului Executări Silite al DITL Giurgiu, Mihai Pavel.
Toate aceste dosare generează însă și cheltuieli. Și nu puține, ținând cont că un dosar are în medie 20 – 30 file, iar pentru realizarea lui este necesară interogarea unor baze de date, adrese trimise, etc.
Acesta este și motivul pentru care DITL Giurgiu și executivul Primăriei Municipiului Giurgiu a pus în dezbatere publică, zilele trecute, un proiect de hotărâre a Consiliului Local Giurgiu pentru stabilirea unor cheltuieli de executare silită.
Propunerea se referă la perceperea sumei de 34 lei/dosar (somație + titlu executoriu), și se va afla pe masa consilierilor locali, pentru aprobare în ședința ordinară din Aprilie 2019.

(Jurnal)