2012_traseu_mtb_bucuresti_giurgiu_ruse_basarbovo_28 

Așa cum scriau la un moment dat agențiile de presă din întreaga țară s-a anunțat cu surle și trâmbițe mult așteptatul MasterPlan de construcții șosele în România. Așa cum scria cineva , un angajament absolut inutil, pe care noi ni-l luăm în fiecare an față de Uniunea Europeană și pe care nu îl îndeplinim niciodată!  Conform acestuia autostrăzile ce urmau să străbată țara au fost înlocuite între timp  cu drumuri expres, un fel de ”rude sărace” de la țară ale autostrăzilor. De ce? , veți întreba. Păi pentru că se pot face mai repede și costă cu  vreun sfert de preț mai puțin. 

 Ce este  acela un drum expres?

 Conform normativului aprobat de către CNADNR, un drum expres se caracterizează prin: două sensuri de circulație cu cel puțin două benzi pe sens, separate de un spațiu median; nu intersectează la nivel nici o altă cale de comunicație: intrarea și ieșirea autovehiculelor este permisa numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Vitezele pe drumurile expres sunt: 120 km/h -pentru regiunea de șes, 100 km/h -pentru regiunea de deal și 80 km/h- pentru regiunea de munte.

 De ce vor băieții noștri să facă drumuri expres și nu autostrăzi

 Ideea constructorilor de șosele, de la noi,  e că pot lăți drumurile actuale pentru ca mai apoi să le poată declara pe acestea drumuri expres!  Asta înseamnă totodată că nu vor mai nevoie de bandă de urgență și garduri de animale pe laterale. Ce se  omite în mod intenționat  să ni se spună despre aceste drumuri expres este că:

  1. drumurile expres sunt drepte, cu curbe foarte line. drumurile noastre din România nu sunt deloc drepte, fiind niște drumuri de căruță pietruite și apoi asfaltate, decipline de coturi și de serpentine. nici un nimeni nu s-a gândit să mai îndrepte din ele, că n-avea motiv. eh, pe drumurile astea ar trebui să circulăm cu 100 sau 80 la oră. amuzant.
  2. drumurile actuale ar trebui lărgite, ori asta nu se poate din motive vizibile: trec prin sate și toțiromânii au casa construită în buza șoselei actuale. să faci centură ocolitoare ar dura minim 10 ani să se întâmple, sunt atât de puține localități care au reușit asta în ultimii ani încât nu știu dacă merită să ne gândim la ea ca soluție.
  3. gardurile de animale aveau un scop extrem de bun: țineau animalele departe de șosea, permițând șoferilor să circule în liniște. nici nu vreau să mă gândesc cum vor face imbecilii cu carnet când vor vedea câini pe drumurile expres și ce accidente vor rezulta de aici.
  4. banda de urgență la fel, era bună, puteai devia traficul pe ea în cazul unui accident.
  5. am pierdut ocazia să avem știri amuzante cu bucureșteni și moldoveni murind asfixiați în tunelurile patriei, că au oprit să fumeze o țigară sau să facă pi-pi și nu mergea sistemul de ventilație.

Și mai e ceva. Între Sibiu și Pitești va fi un drum expres, conform hărții, dar va fi separat de drumul actual, care nu poate fi lărgit, că e în munte, și e greu să tai stânca, iar Alfred Nobel nu s-a născut încă. Ce fac românii noștri? Fac un drum paralel, tot prin stâncă. Deci 20 de ani de acum încolo, contractul ăla va fi o sursă de robinete de aur și vile de neam prost pentru toți mahării din Ministerul Transporturilor. De ce nu-l fac direct autostradă?, o să ne întrebați.  Ca să se mai poată fura o dată, la viitorul contract de lărgire a drumului expres! Ce naiba, că doar nu sunt proști…În concluzie, drumurile expres sunt o ditamai țeapa, fraților !

Odată postată această știre, iată cam cum au comentat cititorii pe facebook-uri:

Fac naveta zilnic pe drumul expres Giurgiu-Bucuresti. Caracteristici: sensuri giratorii multe, trece prin sate, viteza maxima 110 km/h. Degeaba îi dau talpa, daca la un moment dat apare un sens giratoriu si trebuie sa cedez trecerea tractorului care vine de pe drum comunal. WTF? PSD, esti o mizerie! …Faceti in plm autostrazi, lasati prosteala asta!

Dumneavoastră ce părere aveți?

RTEmagicC_16_full.jpeg

 FOTO: În timp ce CNADNR se ”câcîie” pentru câțiva kilometri de autostradă, păcălindu-ne cu câte un drum expres, lumea se mișcă…Iată cum arată autostrada Katy Freeway, din Houston (Texas), ce are un total de 26 de benzi. Dintre acestea, 12 sunt principale, 8 sunt benzi pentru drumuri de acces, iar restul sunt benzi de legătură.

 (Redacția)