Tot mai mulți cetățeni europeni se orientează spre haine mai ieftine, motivul principal fiind legat de creșterea prețurilor și scăderea bugetului unei familii. Europenii sunt în căutare de chilipiruri, de la haine ieftine la alimente cu prețuri mici, arată Bloomberg.

Pe măsură ce inflația crește, europenii se reorientează spre produse care costă mai puțin. La nivelul UE, tot mai mulți producători de haine  au înregistrat pierderi în cursul acestui an, ceea ce înseamnă că obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor se schimbă în situaâii de criză.

Astfel, oamenii vor acum haine cu prețuri mai mici în defavoarea celor medii sau de lux.

Din ce în ce mai multe date arată că mulți consumatori au probleme în gestionarea bugetului limitat de creșterile de prețuri, iar unele companii producătoare de bunuri încearcă la rândul lor să transfere cât mai multe costuri pe seama consumatorilor, costuri care se văd la final în prețul produselor.

Același lucru se întâmplă și în industria alimentară care nu pare ocolită de schimbarea obiceiurilor consumatorilor.

Bloomberg precizează că producătorii de bere se tem că vânzările ar putea scădea ca urmare a inflației ce afectează bugetul unei familii în timp ce producătorii de alimente spun că, deocamdată, tranziția la produse mai ieftine este una limitată.

(Jurnal)