La parterul clădirii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice  Giurgiu  s-a amenajat de curând un spaţiu unde contribuabilii, persoane fizice şi juridice, îşi pot rezolva toate problemele în relaţia cu Fiscul. Cel puțin asta s-a dorit inițial…

Ghişeul Unic, un spaţiu distinct, a fost amenajat la parterul sediului, unde funcţionarii publici din cadrul instituţiei pot soluţiona orice problemă a contribuabililor , chestiuni care ţin de activitatea Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Giurgiu.  Deși scopul pentru care a fost creat acest birou a fost bună, modul de punere al acestuia în practică, însă, lasă de dorit  aducând   mai mult deservicii, decât beneficii , atât angajaților instituției cât mai ales contribuabililor. În primul rând spațiul alocat rezolvării solicitărilor cetățenilor este  groaznic de  mic, astfel că zilnic se crează un adevărat haos. În al doilea rând  este extrem de  dificil să poți avea în acest spațiu în care lumea așteaptă claie peste grămadă , persoane fizice la un loc  cu agenți economici,  o fărâmă de confort personal.  Ca să nu mai amintim faptul că nu putem vorbi despre o conversație coerentă, gradul de confidențialitate fiind aproape  de zero, întrucât este imposibil ca cei prezenți aici să nu audă problema celorlalți contribuabili, neexistând niciun spațiu delimitativ.

În acest context , deși în aceste zile se  discută obsesiv despre Regulamentul (UE) 2016/679, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal , modul de  lucru al acestui birou nu poate  garanta în niciun fel  respectarea  unui asemenea  Regulament.

O altă problemă  constă în consilierea,  în comun , la ”paușal” de către lucrătorii instituției a persoanelor fizice  împreună cu  persoanele juridice, un aspect deloc  încurajator.

În concluzie deși, în mod  generic, acest ghișeu poartă denumirea de ”Unic”,  așa după cum funcționează el în acest moment , este total ineficient.  În cazul de față Legislaţia referitoare la spaţiul minim pe care un angajator trebuie să îl ofere lucrătorilor săi,  este cu siguranță  flagrant încălcată, cităm:  Articolul 15.1 din Hotărârea de Guvern 1091 din 2006 prevede faptul că „încăperile de lucru trebuie să aibă o suprafaţă, o înălţime şi un volum de aer suficiente, care să permită lucrătorilor să-şi îndeplinească sarcinile de muncă fără riscuri pentru securitatea, sănătatea sau confortul acestora”, în timp ce Articolul 15.2 arată că „dimensiunile zonei neocupate a postului de lucru trebuie să fie calculate astfel încât să permită lucrătorilor să aibă suficientă libertate de mişcare pentru a-şi îndeplini sarcinile de muncă”.

O altă problemă  a birourilor „open space”, este zgomotul pe care îl produc colegii din jur şi riscul transmiterii unor boli  cum ar fi gripele sau virozele.

În concluzie Biroul Unic al Administrației Județene a Finanțelor Publice Giurgiu este mai degrabă un mijloc de răspândit bolile contagioase în rândul populației   și de surescitat sistemul nervos decât  o  măsură  menită să rezolve rapid și eficient problemele cu care se vin aici, zilnic, contribuabilii.

(Jurnal)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.