646x404Potrivit datelor prezentate de Compartimentul Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Giurgiu, până în prezent, 473 de Asociații de locatari au solicitat sprijine financiare de la Primărie pentru igienizarea a 494 de subsoluri ale scărilor de blocuri din municipiu. 

În prezent, firmele contractate de Asociațiile de Proprietari lucrează la 5 subsoluri, iar alte 8 solicitări depuse la Primărie în vederea acordării de sprijine financiare așteaptă să fie soluționate. Suma totală a ajutoarelor financiare aprobate până acum în ședințele de Consiliu Local se ridică la puțin peste 3 milioane lei. 
Din cele 8 solicitări depuse pentru igienizare, șase (9 subsoluri de bloc) dintre acestea nu pot fi rezolvate și asta pentru că 4 subsoluri (Bl. 64) sunt proprietate privată, trei subsoluri nu beneficiază de instalații (Bl. 113), iar alte două subsoluri au intrarea blocată (Bl.24/511 Sc. G, Bl. C4, Sc.B). 
Sumele care reprezintă sprijinele financiare sunt acordate Asociațiilor de proprietari din municipiul Giurgiu din bugetul local în limita prevederilor legale, pentru plata lucrărilor executate de firmele contractate. 

Situaţia lucrărilor şi volumul estimativ de apă/deşeuri sunt verificate de o comisie din cadrul Primăriei Giurgiu. Comisia analizează solicitarea şi documentele anexate acesteia şi va propune Consiliului Local acordarea sprijinului financiar, precum şi cuantumul acestuia pentru fiecare proprietar. La finalizarea lucrării, este întocmit și un proces-verbal de recepţie a lucrării.
Întrebat dacă acest proces se va derula în continuare, primarul Nicolae Barbu ne-a declarat că în cadrul Compartimentului Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Giurgiu se primesc în continuare cereri pentru acordarea de sprijine financiare în vederea igienizării subsolurilor de bloc. 
Cu mențiunea că Asociațiile sunt obligate să procedeze la repararea instalațiilor, pe cheltuiala proprie și să mențină curat subsolul igienizat cu bani publici – a mai precizat primarul Municipiului Giurgiu.

(Teodora N.)