„În cursul zilei de marţi, 19 august, am avut o întâlnire cu ministrul Berceanu, în cadrul căreia

i-am prezentat acestuia argumentele economice şi juridice care demonstrează că această decizie nu trebuie luată”, spunea directorul APDF Giurgiu, Dănuţ Ofiţeru. Argumentele prezentate de acesta, bazate pe documente, au condus la reconsiderarea lui Radu Berceanu vis-a-vis de această decizie a Guvernului. Amănuntul decisiv, mai spunea Dănuţ Ofiţeru, a fost acela legat de faptul că, la nivelul anului 2008 şi al primului semestru din 2009, Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale a înregistrat rezultate economico-financiare foarte bune, fiind, în momentul de faţă, un contribuabil important la bugetul de stat. Numai în anul 2008 au fost viraţi, de către Companie, către bugetul de stat circa 80 de miliarde de lei vechi, în primul semestru al acestui an suma fiind deja de peste 20 de miliarde lei vechi. „Al doilea argument prezentat de mine – mai preciza Dănuţ Ofiţeru – a fost acela că, datorită specificului porturilor fluviale, acestea nu pot trăi unul fără altul. Dintre cele 10 porturi fluviale care formează APDF, doar trei înregistrează un plus valoare, susţinând, efectiv, infrastructura celorlalte porturi, inclusiv a celui din Giurgiu. Am explicat că aceasta este o situaţie conjucturală, iar repartizarea către Consiliile locale ar putea conduce la subdezvoltare. Al treilea argument, şi cel mai important, zic eu, a fost cel legat de faptul că, în momentul de faţă, Compania Naţională se apropie de finalizarea studiului de dezvoltare a celor şapte porturi în reţeaua europeană de transport D.A.N.U.B.E. desfiinţarea APDF însemnând întreruperea finanţării către România şi obligativitatea statului de a returna sumele primite până în prezent. Acelaşi lucru s-ar întâmpla şi cu celelalte programe pe care le derulează în prezent APDF. Eu nu am fost la ministrul Berceanu să plâng de mila celor 180 de angajaţi, ci pentru a-i arăta că are informaţii greşite care pot dăuna interesului naţional al României. Din discuţiile pe care le-am avut cu acesta, am constatat că peste 70% din ceea ce ştia domnia sa erau dezinformări, voite sau nu, ale celor care au realizat nota de fundamentare a desfiinţării APDF şi trecerea porturilor în subordinea Consiliilor locale. De aceea, am primit împuternicirea de a merge la fiecare Consiliu local care ar putea primi în administrare un port fluvial şi de a discuta cu reprezentanţii acestuia”, a mai spus directorul general al APDF. Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească fiecare Consiliu local în parte, pentru a putea prelua în administrare un port, sunt: capabilitatea de a asigura structura de personal şi îndeplinirea obligaţiilor ce revin ca administraţie porturară; posibilitatea de a susţine cota de cofinanţare a programelor aflate în derulare în localitatea respectivă (numai la Giurgiu, cota de cofinanţare este de peste 37 de milioane de euro); asigurarea de despăgubiri către Fondul Proprietatea şi a plăţii corecte şi reale a domeniului privat al Companiei; posibilitatea menţinerii contractelor de muncă şi a nivelului de salarizare pentru cinci ani a fiecărui angajat al APDF. În încheiere, Dănuţ Ofiţeru a mai spus: „Mă adresez consilierilor locali din municipiul nostru. Îi rog să cântărească foarte bine deciziile legate de Port. Nu vor lua o bogăţie, ci vor lua o sărăcie.

Odată cu desfiinţarea APDF şi trecerea porturilor în administrarea Consiliilor locale, dintr-un contribuabil la bugetul de stat vom asista la preluarea unui cerşetor. Portul Giurgiu înregistrează pierderi, iar Consiliul local va trebui să asigure cheltuielile de exploatare şi întreţinere ale Portului, care sunt foarte mari!”, a încheiat directorul general al APDF, Dănuţ Ofiţeru.

Oana CĂLIN