consiliul-judetean-giurgiu 

            În cadrul primei ședințe ordinare de Consiliu Județean din acest an, desfășurată în data de 8 februarie, cei 30 de consilieri prezenți au dezbătut nici mai mult, nici mai puțin decât 50 de puncte aflate pe Ordinea de zi.

Dintre cele 50 de puncte al Ordinii de zi, la propunerea președintelui Vasile Mustățea, a fost amânat pentru următoarea ședință Proiectul de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico – economice pentru obiectivul de investiţii:  ,,Sistem electronic de securitate la clădirea Consiliului Judeţean Giurgiu”, aflat  în faza de Proiect tehnic şi Detalii de execuţie, invocându-se necesitatea acordării mai întâi a două avize tehnice din partea celor două instituții abilitate – I.P.J, respectiv I.J.J., cărora li se va solicita în prealabil întocmirea unei analize de specialitate, urmată de emiterea respectivelor avize.

            În prima partea a ședinței, au fost aprobate,  procesele verbale ale unor ședințe anterioare, precum și cel mai important punct de pe ordinea de zi, și anume Proiectul de hotărâre privind bugetul propriu de venituri şi cheltuieli al judeţului Giurgiu, bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii și subvenții, a bugetului creditelor interne și a bugetului fondurilor externe nerambursabile, pe anul 2016. De asemenea, a primit votul favorabil din partea consilierilor și Proiectul de hotărâre privind costul mediu lunar pentru un copil, pentru o persoană adultă cu handicap care beneficiază de protecţie socială şi a contribuţiei de întreţinere pe anul 2016.

            În cea de-a doua parte a ședinței, au fost aprobate în unanimitate 37 de Proiectele de hotărâre privind Regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale cu cazare pentru mai multe Case de tip familial care funcționează în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Giurgiu.

            Bineînțeles, ședința C.J. nu a fost lipsită de intervențiile acide, ale veșnicului nemulțumit, consilierul Mihnea Boerescu, care, deși nu primise aprobarea din partea președintelui Vasile Mustățea de a introduce pe ordinea de zi a punctului ”Diverse”, i-a adus acestuia o serie de acuze, referindu-se la cu totul și cu totul alte subiecte decât cele prevăzute pe ordinea de zi. Astfel, Boerescu i-a reproșat președintelui Mustățea că a provocat un prejudiciu de 10 de milioane de euro bugetului local și, implicit giurgiuvenilor, în uma nefinalizării la termen a mai multor lucrări de investiții pe drumurile județene. 

 Totodată, Boerescu i-a solicitat imperios președintelui C.J. să aloce fonduri pentru scoaterea din insolvență a EuroTechnogroup, pe motiv că această societate funcțonează în subordinea instituției și nu trebuie să permitem ca zeci de familii să rămână fără venituri. Răspunsul din partea președintelui Vasile Mustățea a venit prompt și relevant: Această societate trebuia să își asigure cheltuielile. A funcționat, până de curând, ca un ”parazit” pe lângă Consiliul Județean, pentru că lua lucrări de la Consiliu. În 2012, când am venit președinte, le-am spus clar că nu mai merge așa, că trebuie să participe la licitații, ca orice altă societate. Dar nu au câștigat nicio licitație… Eu nu pot să încalc legea, să țin un mort pe picioare. Noi trebuia să încasăm dividende, nu să pompăm bani să le acoperim lor pierderea! Și apoi, nu Consiliul Județean scoate din insolvență o societate comercială, ci Tribunalul, printr-o procedură bazată pe o lege specială.

Văzând că alesul județean Boerescu insistă ”ca surda pe mormânt” pe acest subiect și că nu are nicio șansă să îl ”liniștească”, președintele Mustățea i-a propus acestuia să facă o interpelare scrisă pe tema în cauză, însă nu avem niciun dubiu că la proxima ședință de Consiliu, Mihnea Boerescu va persista pe același subiect, cu aceleași acuze și jigniri la adresa președintelui C.J.

(Teodora NICOLAU)

1 COMENTARIU

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.