bog5824În condiţiile în care elevii giurgiuveni au obţinut rezultate extrem de slabe la examenul de Evaluare Naţională, sesiunea 2016, era firesc ca şi  mediile cu care aceştia au fost admişi în licee să fie la fel de mici.

La nivel de judeţ, cea mai mică medie acceptată, a fost cea de 2,23! ”Performanţa” aparţine unui absolvent al Şcolii Gimnaziale Stoeneşti, care acum este elev al Liceului Tehnologic Călugăreni. La nivelul  municipiului Giurgiu, un elev provenit  de la Şcoala Gimnazială ”Vlaşin” a fost admis la Liceul Tehnologic Nr. 1 din Giurgiu cu media 2,48!

Pentru a afla cum comentează cadrele didactice din municipiu aceste medii jenante de admitere într-un liceu, devenite în ultimii ani o situaţie de ”normalitate” pentru sistemul educaţional giurgiuvean, dar şi ce soluţii ar trebui adoptate pentru remedierea acestui fenomen, ne-am adresat, mai întâi, purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Giurgiu, prof. Georgeta Stănescu, care ne-a declarat: Din păcate, elevii nu mai acordă suficientă atenţie şi preocupare în vederea pregătirii pentru aceste examene. Nu învaţă nici pe parcursul ciclului gimnazial, de  aceea obţin rezultate slabe la examenul de Evaluare Naţională şi, implicit, mediile cu care sunt admişi la liceu sunt la fel de slabe. S-a constat faptul că astfel de rezultate obţin în special elevii provenind din mediul rural, din zonele sărace ale judeţului, ceea ce înseamnă că situaţia financiară precară a familiei din care provin îşi lasă amprenta asupra pregătirii lor şcolare. Majoritatea dintre aceşti copii fie trebuie să muncească pentru a se întreţine, neglijând învăţătura, fie părinţii, neavând posibilităţi materiale, nu îşi permit să-i trimită la şcoală zilnic, aşa cum ar trebui. De asemenea, o altă cauză a acestei situaţii ar fi insufienta pregătire a unora dintre cadrele didactice. Acestea obţin, după cum s-a putut constata în ultimii ani, note foarte mici la examenul de definitivare în învăţământ şi la concursul de ocupare a posturilor/catedrelor, ceea ce denotă că nu sunt suficient de competente pentru a-şi exercita profesia. Automat, pregătirea lor deficitară se reflectă asupra elevilor cărora le predau şi, în acest fel, aceştia din urmă ajung să obţină rezultate cu care, în niciun caz nu ne mândrim.

De asemenea, am stat de vorbă şi cu binecunoscutul profesor de limba română Mugurel Burcescu. El ne spunea că

în opinia sa, liceele unde mediile de intrare au fost foarte mici, ar trebui desfiinţate: Aceste licee ar trebui să dispară, iar în locul lor să apară şcolile profesionale, unde copii măcar să înveţe o meserie care le va fi utilă pe viitor. Să rămână primele 3 licee din oraş şi, eventual, 2 -3 mai bune în judeţ. Şi pe vremea lui Ceauşescu la aceste şcoli profesionale se intra chiar cu media 1,00, dar, repet, măcar învăţau o meserie, ştiau să facă ceva concret… Vă daţi seama că peste 4 ani, niciunul dintre aceşti elevi care a intrat cu astfel de medii la liceu nu va lua bac-ul, ca să nu mai vorbim că şi la liceele bune din oraş se remarcă o scădere a mediilor de admitere, nu mai se intră cum se intra odată… De aceea spun că trebuie luate măsuri urgent!

Vă reamintim că anul acesta, din cei 2.308 de candidaţi care au susţinut examenul de Evaluare Naţională,  doar  55,10% au obţinut  medii mai mari sau egale cu 5, rezultat ce ne-a clasat, ca şi în cazul examenului de Bacalaureat, în Topul ”Ruşinii” la nivel naţional. Reamintim totodată că până în anii 90  mediile cu care se putea admite un elev în liceele de tradiţie din Municipiul Giurgiu (”Vianu”, ”Maiorescu”) erau peste 8.00!

Teodora Nicolau

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here