Decizia de a sista taxarea traficului greu prin municipiu a generat vii comentarii în ultima şedinţă a Consiliului local, ea fiind respinsă în final, deşi primarul Nicolae Barbu a încercat să vină cu o soluţie salvatoare care să înlocuiască cei 1,5 miliarde de lei, colectaţi lunar până acum prin această activitate. De fapt, Barbu dorea să demonstreze că ştie să-şi ţină promisiunile din campania electorală,  când, într-un material propagandistic intitulat „Contract cu cetăţenii” declara că imediat ce va fi ales primar va pune capăt taxelor pentru traficul greu prin municipiu. Întrebarea legitimă venită din partea publicaţiei noastre a fost „cu ce va înlocui primarul această sumă”, avertizându-l că, de dragul promisiunii făcute, giurgiuvenii nu trebuie forţaţi să scoată ei, bani din buzunar. De parcă nici n-ar fi auzit de atenţionarea noastră, primarul a decis ca cele peste 3000 de parcări de bloc ale municipiului să fie închiriate locatarilor. Adică dacă până acum ne bucuram de un loc de parcare gratuit, pe domeniul public (că doar de aceea plătim taxe şi impozite la bugetul local!), de mâine vom fi obligaţi să ne-o parcăm pe banii noştri. Nu mai luăm bani străinilor ce intră să ne strice şoselele oraşului cu maşinile lor, ci direct giurgiuvenilor. Aşa că  de luni, 16 iulie, se va începe marcarea locurilor în parcările blocurilor de locuinţe din municipiu, reşedinţe  sau sedii sociale/ de lucru, de fapt punându-se în aplicare, după cum ne declara directorul ADPP Giurgiu, Gheorghe Panduru, Hotărârea 113 din 28.05.2010 a Consiliului local. Marcarea şi numerotarea locurilor va fi însoţită şi de instalarea de indicatoare cu programul stabilit de parcare şi numărul de telefon la care se pot face sesizări. El va fi cuprins între 17.00 şi 07.00 şi de vineri ora 17.00 până luni dimineaţa ora 07.00. Preţul unul loc de parcare îl va costa pe giurgiuvean 33,6 lei/lună. O socoteală simplă arată că acest tarif lunar înmulţit cu cele peste 3.000 de locuri de parcare îi dă primarului speranţe că va acoperi prejudiciul adus prin ridicarea taxei pentru trafic greu. Ce nu ştie primarul însă este că socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg şi că vor fi probabil destui giurgiuveni ce nu vor dori să plătească  pentru a se bălăcări mai apoi cu cei ce vin în vizită la vecinii lor, ocupându-le locurile de parcare sau cei sosiţi din altă localitate la prieteni sau rude. Nu s-a luat în calcul nici faptul că mulţi dintre localnici nu vor avea chef ca în loc să citească ziarul, să formeze numărul biroului de sesizări şi reclamaţii al ADPP pentru a le  sălta maşina acelora care le-au ocupat parcarea din faţa blocului. Să nu mai punem la socoteală discuţiile ce vor apărea la poziţionarea parcărilor, fiecare dintre locatari dorind să ocupe un loc cât mai bun. De precizat că în blocurile cu spaţii comerciale la parter, pe aceste parcări vor avea prioritate cetăţenii, urmând ca spaţiul rămas să fie închiriat proprietarilor de magazine.

Florian T.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here