autostrada-bulgaria-2-captura-sofiaguide

Foto: Bulgaria, ţara cea mai săracă a Uniunii Europene şi cu infrastructură învechită, a inaugurat în 2013 prima autostradă care traversează ţara de la vest la est, asigurând legătura între capitala Sofia şi Burgas, oraş situat la Marea Neagră. 

 

Cum treci granița, la bulgari,  prima impresie este cea legată de drumuri. Giurgiuvenii, mai ales, pot face distincția între șoselele refăcute în ultima vreme în Ruse și cele de la noi din  Municipiu. În timp ce ei au lucrat cu firme performante , la noi fostul primar al orașului a dorit să facă din infrastructură  o afacere din care să câștige doar el și acoliții săi…

Conform informaţiilor publicate de către Agenţia de Infrastructură Rutieră a Bulgariei, în timp ce bulgarii inaugurează 25 de kilometri de „autostradă” din Centura Sofiei în mai puţin de un an, fiind foarte aproape de a închide inelul din jurul Capitalei lor, la noi, din Centura Bucureştiului  abia ar putea fi finalizaţi anul acesta 8,6 kilometri. Mai mult, şoseaua vecinilor de la sud are trei benzi pe sens. Spre comparaţie, pe Centura Bucureşti, abia a fost lărgită la două benzi pe sens o secţiune de 20 de kilometri din cei 72 de kilometric. Bulgarii urmează să inaugureze luna viitoare încă 5 kilometri din Centura de Vest a Sofiei, care sunt aproape finalizaţi, potrivit unei înregistrări video postate pe YouTube de Skyscraper City Bulgaria. Lucrările pentru modernizarea şi extinderea la 3 benzi pe sens a acestei porţiuni dintre râul Kakach şi Tangenta de Nord (şosea de mare viteză din nordul Sofiei) au demarat la finele lui octombrie 2015.

În ultimul an, autorităţile de la sud de Dunăre au mai inaugurat aproape 20 de kilometri din reţeaua de drumuri moderne din jurul Sofiei, conform acelorași surse de  informații.  Astfel, la finele anului trecut au fost inauguraţi primii 3 kilometri din Centura de Vest şi 13 kilometri din Tangenta de Nord. Pe 28 aprilie anul acesta au fost deschişi traficului şi restul de 3 kilometri din Tangenta de Nord.

Vestea deschiderii integrale a Tangentei de Nord a fost una îmbucurătoare pentru românii care merg în Grecia pe ruta Sofia – Kulata. Şoseaua pe care se circulă în regim de autostradă conectează 4 autostrăzi : Autostrada A1 Trakia (prin Centura de sud a Sofiei), Autostrada A2 Hemus, viitoarea Autostradă A7 Kalotina şi Autostrada A6 Lyulin. Cei 25 de kilometri din Centura Sofiei au costat 264 milioane de euro, o parte din finanţare fiind asigurată din fondurile europene acordate pentru perioada 2007-2013

Din fondurile alocate pentru perioada 2014-2020, bulgarii vor să atragă încă 80 de milioane de euro pentru modernizarea a încă 8 kilometri din Centura Sofiei.

Varianta Ocolitoare a Capitalei Bulgariei are în total 60 de kilometri. Secţiuni din aceasta au fost modernizate deja (secţiunea de est şi mare parte din cea de sud). Cea de vest urmează să fie inaugurată integral luna viitoare, iar Tangenta de Nord preia traficul de pe centura de nord, fiind şi mai aproape de centrul Sofiei. Ca să nu mai spunem că pe drumul spre Kulata  au apărut  o serie de tuneluri cu lungimi și de 1.5-2 kilometri.

Ce se întâmplă în acest timp cu  șoselele de la noi?   Întrucât este greu să vorbim despre autostrăzi, totul  reprezintă  doar o bătaie de joc a autorităților indiferent de culoarea lor politică sau de combinațiile de culori politice.  Ei investesc în infrastructură, iar  noi căutăm scuze pentru licitații trucate, procese care trenează de mai bine de 10 ani, comisioane și șpagă pentru atribuirea contractelor,  autostrăzi care se surpă și alte operațiuni specifice statului corupt și ignorant pe care-l finanțăm din taxele și impozitele noastre.

 (Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here