Un sondaj recent de arată care mai sunt opțiunile politice ale românilor la această oră . Astfel,  Partidul Socialiştilor ar acumula 36, 9% din voturi, Partidul Acţiune şi Solidaritate –14,1%, Partidul Democrat – 7,8%, iar Partidul Politic Platforma Demnitate şi Adevăr – 6,5%.

Aşa arată datele unui sondaj de opinie prezentat luni, 2 aprilie, de către Asociaţia Sociologilor şi Demografilor din Moldova, transmite IPN. Peste 20% din respondenţi nu ştiu pentru cine ar vota sau nu au vrut să răspundă, iar 7% nu ar participa la vot. Astfel, aproape o treime dintre respondenţi nu au putut formula o alegere. Dintre respondenţii care împărtăşesc anumite convingeri politice, cei mai mulţi au pledat în favoarea Partidului Socialiştilor – 50,5%. Partidul Acţiune şi Solidaritate acumulează 19,3%, iar Partidul Democrat – 10,7%. Potrivit preşedintelui Asociaţiei Sociologilor şi Demografilor, Victor Mocanu, rezultatele reflectă tabloul sistemului proporţional de vot, pe liste de partid. La întrebarea deschisă privind personalitatea politică în care au cea mai mare încredere, respondenţii l-au numit pe Igor Dodon – 53% din respondenţi, urmat de Maia Sandu – 22%, Vladimir Voronin – 4%, Pavel Filip – 3,5% şi Vlad Plahotniuc – 3%. Sondajul mai arată că trei din zece cetăţeni şi-au schimbat preferinţele electorale în ultimii ani. 19% au recunoscut că internetul a influenţat această decizie în mare măsură, 8% – în foarte mare măsură, 18% – în mică măsură, 6% – în foarte mică măsură, 23% – deloc. Ceilalţi nu s-au putut pronunţa în acest sens. Potrivit lui Eugeniu Ştirbu, directorul Filialei din Chişinău a Institutului internaţional de monitorizare a dezvoltării democraţiei, parlamentarismului şi respectării drepturilor electorale ale cetăţenilor statelor-membre ale Adunării Interparlamentare CSI, internetul ocupă un loc tot mai mare în campania electorală, dar şi blogurile. În campaniile electorale cetăţenii preferă să se informeze din programele de ştiri la TV – 69%, internet şi bloguri – 42%, din ziare – 25% şi din talk-show-uri şi emisiuni de analiză – 29%. Peste o treime din respondenţi au spus că utilizează internetul zilnic.

Fiecare al cincilea respondent consideră că mass media contribuie intens la educarea civică a alegătorilor, iar 56% consideră că mass-media influenţează mult asupra rezultatelor alegerilor. 17% consideră că alegerile în Moldova sunt libere şi corecte, 4% cred că sunt parţial libere şi corecte. Sondajul a fost efectuat în 79 de localităţi (exceptând regiunea transnistreană), în perioada 16 – 28 martie, pe un eşantion de 1197 de respondenţi şi are o marjă de eroare de +/- 3%.

(Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here