preda c tinLa conducerea Operatorului Regional Apa Service Giurgiu a fost numit în 27 iunie inginerul Constantin Preda – promovând în funcţia de director general din cea de inginer şef, în urma unei decizii a Consiliului de Administraţie. Pentru a afla cu ce probleme s-a confruntat de la numirea în funcţia de director general şi ce planuri de viitor are noul directorul general al Apa Service l-am interogat pe inginerul Constantin Preda, care a răspuns cu amabilitate la toate întrebările noastre. „Marea problemă descoperită după preluarea funcţiei de director general priveşte recuperarea creanţelor de la populaţie, de la agenţii economici şi de la ceilalţi utilizatori de apă din municipiul Giurgiu, Mihăileşti, Bolintin Vale şi Slobozia. Prin măsuri speciale am reuşit ca timp de două luni consecutive încasările să crească peste nivelul producţiei din luna respectivă. Am fost nevoiţi, precizează Constantin Preda, să apelăm la o modalitate foarte neplăcută – somaţia şi ulterior oprirea furnizării apei. Ştiu că este o metodă urâtă, dar este singura care mai poate fi utilizată în folosul societăţii noastre, în afara apelării la instanţa de judecată, procedură care presupune acţionarea datornicului şi purtarea sa prin procese cheltuitoare şi de durată. În acest moment

(9 octombrie, data documentării noastre) avem la Tribunal pe rol 300 de dosare, dar nu ştim cu siguranţă ce plajă de timp să dăm până la finalizarea lor şi nici care va fi valoarea câştigului”.

A doua problemă descoperită are legătură de fapt tot cu prima, spune directorul general Constantin Preda, şi se referă la contorizarea consumului de apă pe orizontală, la nivelul fiecărei scări de bloc. Astăzi avem 336 de scări de bloc contorizate pe orizontală, total sau parţial, adică un procent de 35%. Este un lucru foarte bun, deoarece cetăţenii plătesc doar ce consumă ei, eliminându-se discuţiile referitoare la pierderi. Măsura aceasta este benefică pentru Apa Service deoarece îi putem debranşa lejer doar pe cei rău platnici, şi astfel nu mai suferă de lipsa apei şi cetăţenii care sunt cu plata la zi. Referindu-se la momentul în care Apa Service şi-ar putea recupera integral datoriile, directorul general Constantin Preda ne-a declarat: „Îmi propun ca împreună cu tot colectivul de aici, pe care îl cunosc foarte bine, fiind unul foarte închegat şi bine pregătit, să reuşim să ajungem ca în 1-2 ani să încasăm cel puţin jumătate din această restanţă. Nu trebuie să uităm că 23% din ea aparţine ADPP-ului care este o societate aflată în insolvenţă! Alţi 3 miliarde de lei vechi sunt în executare silită la CET! Deci nu este deloc uşor să recuperezi aceste restanţe”. Constantin Preda ne-a specificat şi faptul că şi-a propus ca pe viitor o parte din investiţiile pe care le suportă Apa Service să privească, în principal, alimentarea cu apă pe străzile care nu a fost cuprinse în Programul finanţat de Uniunea Europeană, pe trotuar. Deci, pentru viitor preconizăm să introducem conductele de apă pe trotuar şi nu pe stradă ca până acum. Vizăm astfel de lucrări pe străzile Vlad Ţepeş, 1 Decembrie 1918 până la fostul Abator, pe strada Tabiei şi pe alte străzi unde avem pozate coloane vechi de oţel sau din fontă şi pe care acum se produc avarii foarte dese. La capitolul gânduri sau planuri de viitor, pe lângă cele de mai sus, Constantin Preda a mai menţionat că doreşte să facă şi o făbricuţă de apă plată întrucât în oraşul Giurgiu avem apă foarte bună. În plus vine şi perioada 2014-2020 – o perioadă bună pentru mari investiţii în judeţ pe reţele de apă şi canalizare, conform Masterplanului Consiliului Judeţean, iar Apa Service este Operator Regional de Apă. Pentru cârcotaşi sau pentru cei care nu văd cu ochii buni activitatea Apa Service Giurgiu, directorul general Constantin Preda a precizat: „Din punct de vedere financiar stăm foarte bine. Apa Service Giurgiu a încheiat cu profit primele opt luni din acest an, la 30 septembrie. Societatea noastră nu are datorii la nici un furnizor mai vechi de 30 de zile. Plătim ratele la timp pentru creditul contractat la derularea Proiectului european. La bugetul statului nu avem nicio datorie. Suntem cu TVA-ul plătit la zi. Nu au existat întârzieri la plata salariilor nici acum şi nici de foarte mulţi ani. Deci … nici vorbă că am putea fi în faliment aşa cum susţin unii rău voitori. APA SERVICE Giurgiu este pe profit, nu este unul uriaş dar este totuşi profit”.

Heliade CĂLIN