Senatul a adoptat marţi propunerea legislativă referitoare la stabilirea datei alegerilor locale la 27 septembrie. În schimb, un proiect similiar al Guvernului a fost respins de senatori atât în comisia de specialitate, cât în plen. Propunerea legislativă privind stabilirea datei alegerilor locale la 27 septembrie a fost adoptată de Senat cu  81 de voturi „pentru”, 8 ”împotrivă” şi 39 de abţineri, conform Agerpres.

Unele articole au fost preluate de comisie în varianta finală a proiectului adoptat. Acesta urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaţilor care este for decizional în acest caz.

Câţi bani primesc membrii birourilor electorale

Totodată, pentru activitatea desfăşurată în cadrul organismelor electorale şi pentru suportul tehnic al acestora, se acordă următoarele indemnizaţii: 250 de lei pe zi de activitate pentru preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, locţiitorii acestora şi operatorii de calculator; 100 de lei pe zi de activitate pentru membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare, alţii decât cei prevăzuţi anterior; 200 de lei pe zi de activitate pentru preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie judeţeană şi preşedintele biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti, precum şi pentru locţiitorii acestora; 150 de lei pe zi de activitate pentru preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală şi de sector al municipiului Bucureşti, precum şi pentru locţiitorii acestora; 100 de lei pe zi de activitate pentru membrii birourilor electorale de circumscripţie, alţii decât cei prevăzuţi anterior; 100 de lei de activitate pentru personalul tehnic şi personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie ; 250 de lei pe zi de activitate pentru membrii BEC; 150 de lei pe zi de activitate pentru personalul tehnic auxiliar al BEC, se mai arată într-un amendament al proiectului.

De asemenea, partidele vor putea folosi banii din subvenţia de la stat pentru cheltuieli de campanie: „La alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, prin derogare de la prevederile art. 25, alin. (1) şi (2 ) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contribuţiile partidelor politice pentru campania electorală prevăzute la art. 30 din Legea 334/2006 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pot proveni şi din sursa de finanţare prevăzută la art. 3 alin (1) din Legea 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; în cazul prevăzut la alin. (1), prin derogare de la prevederile art. 28, alin. (4) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiecare partid politic utilizează câte un cont bancar distinct„.