elena dinuActualul inginer Elena Dinu, şeful Serviciului Tehnic din cadrul SHIPYARD ATG Giurgiu s-a născut în Zodia Taurului, pe 11 mai 1954, în Giurgiu – localitate unde a urmat şi cursurile Şcolii generale nr. 5 şi ulterior Liceul ”Ion Maiorescu”, pe care l-a absolvit în 1973. După liceu, Elena Dinu a luat examenul de admitere la Universitatea din Galaţi – Secţia Nave şi instalaţii de bord, obţinând în 1979 Licenţa de Inginer Construcţii Navale, fiind ultima promoţie care a studiat cinci ani şi jumătate. Actualul navalist de la SHIPYARD ATG ne-a spus că de mic copil a fost atrasă de ştiinţele tehnice, participând la mai multe ediţii finale ale Olimpiadei naţionale de fizică. Atracţia spre industria navală a moştenito din familie: tatăl a fost inginer navalist la ŞN Giurgiu, iar fratele este inginer naval şi profesor universitar la Universitatea Navală din Galaţi. Elena Dinu, ne-a declarat recent: ”Sunt atât de mult atrasă de profesia de navalist încât dacă s-ar putea da timpul înapoi şi aş ajunge iar la vremea adolescenţei, atunci aş alege şi azi să urmez  aceiaşi facultate, întrucât şi atunci dar şi în zilele noastre aceasta este singura facultate de specialitate din ţară. Universitatea din Galaţi avut şi are profesori extraordinari, iar atunci când termini studiile facultăţilor sale obţii cunoştinţe suficiente, pe care ulterior le poţi aplica în procesul muncii”. Am venit la Şantierul Naval Giurgiu (SNG), spune Elena Dinu, cu repartiţie de stat. Am fost al doilea absolvent, ca valoare a mediei, din promoţia mea, şi deşi putem opta pentru orice alt Şantier naval din ţară, având chiar şansa unică de a rămâne Asistent universitar, am refuzat orice propunere întrucât am dorit să vin neapărat la ŞN Giurgiu. De ce? Pentru că aici eram acasă, eram căsătorită şi aşteptam un copil, iar soţul urma să vină şi el  peste un an la Giurgiu, şi tot ca inginer navalist. Ca orice stagiar îşi continuă amintirile, Elena Dinu, trebuia să parcurgi mai multe etape în procesul muncii, trecând prin mai multe ateliere pentru a cunoaşte toată activitatea ŞNG. Am început cu Secţia Mecanică, secţie condusă pe atunci de viitorul director Dan Niţulescu, unde am lucrat circa 4 luni. Apoi, am trecut la Proiectări sub îndrumarea inginerului Griss Ernest, unde m-am ocupat de partea de construcţie a navelor pe linie de proiectare, modificări şi punerea de acord a documentaţiei proiectului cu execuţia navelor. În 1984 am fost numită Şeful Atelierului de proiectare echipamente navale. Aici am făcut proiectare propriu zisă: vinciuri de ancoră, vinciuri de manevră şi alte echipamente cu care se ancorează navele. Sunt lucrări pe care le-am proiectat şi urmărit pe tot parcursul procesului de execuţie. ”Era pentru mine, îşi aduce aminte, cu drag, inginerul Elena Dinu, o muncă complexă şi nouă. Acest atelier fiind înfiinţat pentru prima dată în istoria ŞNG. Acum, din păcate astfel de echipamente se execută doar la Menarom Galaţi, deşi sunt echipamente unice cu care se echipează şi navele construite la SHIPYARD ATG. Prin anii 1990 s-a desfiinţat acest ”complex” şi s-a creat unul pentru asigurarea calităţii – unde m-am ocupat direct cu implementarea Normelor de calitate ISO 9001 în cadrul ŞNG, iar pentru o scurtă perioadă de timp, în 1998, am fost chiar directorul de calitate al ŞNG. La nivelul citadelei industriei navale giurgiuvene, ne declară Elena Dinu, îmi aduc aminte  şi azi că am lucrat direct cu directorul Dan Niţulescu – un om nemaipomenit din toate punctele de vedere, şi cu directorul Iancu Stelian – un om consecvent, care atunci când spunea un lucru aşa rămânea, şi cu alţi oameni minunaţi specializaţi în diverse profesii.

Să fii corect … – deviza vieţii!

Am avut la ŞNG o echipă deosebită formată din ingineri şi tehnicieni nemaipomeniţi – oameni cu care şi acum când mă întâlnesc cu ei pe stradă îmi spun – Şefa. De câte ori ne întâlnim ne aducem aminte cu drag de acele vremuri minunate. Pe tot parcursul vieţii  Elena Dinu s-a călăuzit după deviza: Să fii corect faţă de tine şi de ceilalţi”. Din punct de vedere profesional, consideră că cea mai mare realizare a vieţii sale este faptul că și-a făcut tot timpul datoria faţă de ŞNG şi faţă de SHIPYARD ATG, nerefuzând niciodată o sarcină de serviciu. Pe linie personală realizarea vieţii o constituie familia, soţul fiind tot inginer la SHIPYARD ATG şi cei doi fii – specialişti în IT, la Bucureşti,  în cadrul unui concern franţuzesc cu activitate în Europa, Canada şi America. Pentru mine, spune Elena Dinu, în 1999 când a intrat în insolvenţă ŞNG a fost o lovitură foarte grea. Am trecut prin momente dificile, dar până la urmă am trecut peste ele cu bine. Nu doresc la nimeni să treacă prin ce-am trecut eu atunci. În 2001 m-am angajat ca Expert superior la Direcţia de Statistică a Judeţului Giurgiu. Deşi era o perioadă tumultoasă, aici am învăţat multe lucruri deosebite. Este un loc de muncă unde se muncește foarte mult, mai ales că în acei ani România trebuia să intre în UE, iar Direcţia de Statistică a fost prima care s-a integrat în aceste noi structuri. În 2008  SHIPYARD  ATG Giurgiu avea mare nevoie de ingineri navaliști. Atunci, cu foarte mare greutate m-am despărţit de colegii de la Statistică, loc de muncă unde mă obişnuisem şi lucrasem alături de oameni deosebiţi, conduşi cu mult profesionalism de directorii Irina Desculţu şi Georgeta Rusu. În 2008 am revenit în industria navală, la SHIPYARD ATG, loc de muncă unde profesez şi azi în cadrul Serviciului Tehnic. Acum mă ocup de partea tehnologică şi de evidenţierea costurilor pe nave – materiale şi manoperă, şi calculaţii de preţ, pentru lucrările solicitate. De-a lungul carierei sale profesionale Elena Dinu și-a pus amprenta profesionalismului său pe proiectarea de: barje tanc de 86 de metri; barje Ro-Ro; barje de transport cărbuni; iar acum ”ștampilează” toate comenzile de long-lainer pentru Franţa.

Am rugat-o pe doamna inginer Elena Dinu să ne facă și o scurtă radiografie a felului cum se muncea în vechiul regim, comparându-l cu modul în care se muncește acum în economia de piață. Cu foarte multă modestie, interlocutorul nostru ne-a declarat: Munca în vechiul regim era multă și fără rost, uneori.  Acum, deși este mai multă muncă, este  mult mai bine organizată, din toate punctele de vedere. Azi un salariat este canalizat pe un anumit domeniu de activitate, domeniu în care răspunde direct pentru ceea ce face. Atunci toată lumea muncea, dar nu răspundea nimeni de nimic, întrucât stăpân era statul! Astăzi, Patronul are mai multă grijă faţă de oameni, şi mai ales faţă de cei care muncesc foarte bine. În noul şantier naval, SHIPYARD ATG Giurgiu, se munceşte nu glumă! – iar cine munceşte câştigă pe măsură. Munca este mult mai organizată, iar orice salariat este canalizat pe un anumit domeniu de activitate unde răspunde direct pentru ceea ce face. Patronul, respectiv domnul Apostol Teodor Gheorghe, are mai multă grijă de oameni, în raport cu orice şef din vechiul regim. Patronul are grijă faţă de cei care muncesc azi în SHIPYARD ATG, şantier în care se muncește cu drag și vă spun că  nu este o glumă! Pe linia protecției muncii și a grijii  față de om, în timpul procesului de producție acum se face totul, pe vechiul regim se proceda şi după zicala ”merge și așa!. În zilele noastre plata salariilor se efectuează întotdeauna la timp, în conformitate cu efortul depus în procesul muncii. La SHIPYARD ATG Giurgiu, mai preciza l Elena Dinu, avem un patron – Apostol Theodor Gheorghe, care a dat și inițialele ATG din denumirea brand-ului nostru – care îşi dă și viața pentru acest șantier! În plus, faţă de vechiul regim, azi partea logistică, dotarea tehnică, calculatoarele de la proiectare până la producție asigură pentru toată lumea accesul la informaţii  de ultimă oră, specifice industriei de construcții navale”. La întrebarea noastră: ”De ce tinerii din ziua de azi nu mai vin la Șantierul Naval ca să înveţe o meserie?”, inginera ne-a răspuns: ”Tinerii de azi nu mai doresc să devină lăcătuși sau sudori buni întrucât, consideră ei, aceste meserii cer eforturi mari. Tinerii sunt influenţaţi negativ, foarte mult, în alegerea viitoarei cariere profesionale de televiziune! Ei cred că banii se pot câştiga foarte uşor dacă urmează cariera unor vedete de speţă joasă! În ziua de azi ca să câştigi foarte mulţi bani trebuie să înveţi mult. Trebuie pus accentul din nou pe şcoli de meserii, singurele instituţii care îţi pot canaliza cariera în mod favorabil. După o asemenea școală, în care înveți o meserie, poți veni lejer la SHIPYARD ATG Giurgiu ca să te perfecţionezi într-un anumit domeniu. Dar, din păcate, tinerii cred că dacă urmează doar un simplu liceu este suficient să câştige uşor bani, şi nu este deloc adevărat. Știu acest lucru şi de la copii mei care au învăţat şi muncit enorm de mult ca să ajungă specialişti în IT. Încercăm acum – a conchis Elena Dinu – ca prin patronul nostru, Apostol Theodor Gheorghe, să promovăm SHIPYARD ATG Giurgiu la Universitatea Navală din Galaţi, pentru a atrage tinerii ingineri stagiari. Sper ca în curând să fie interesați cât mai mulți tineri să vină în șantierul nostru, întrucât aici au ce învăța.  Sper, de asemenea, ca pe viitor să atragem  cât mai mulți tineri la SHIPYARD ATG Giurgiu pentru a întineri colectivul de muncă, așa cum s-a întâmplat cu câțiva absolvenți ai Universității din Galați, absolvenți care în ultimii opt ani s-au angajat și rămas în șantierul nostru, și astăzi rescriu istoria profesiei de navalist, pe plan local și internațional.

Heliade CĂLIN

 

ERATĂ

Cititorii noștri sunt mai deștepţi decât ai lor!

Suntem de acord cu observaţia cititorului nostru că în titlul din ediţia print “Să fi corect faţă de tine şi de ceilalţi” – deviza vieţii Elenei DINU inginer Serviciul Tehnic  dintr-o regretabilă eroare s-a strecurat o greşeală. „Să fii” trebuia scris cu doi  „i”.

 

9 COMENTARII

  1. Heliadeeeeeeeeeeeeeeee!
    Atentie la titlul articolului!
    ”Sa fii corect…………..” cu doi ”i”
    si
    ”Nu fi corect!” cu un singur ”i”

    Se vede ca sunteti produsul invatamantului giurgiuvean NS!

  2. Se folosește fii doar la imperativ afirmativ (fii cuminte) și la conjunctiv afirmativ sau negativ (să fii punctual / să nu fii trist). În toate celelalte situații, se folosește fi.
    EX Fi cuminte!
    Să fi punctual.
    Să nu fi trist.
    Nu fii fraier!
    Să fii știut ce pierd, n-aș fii lipsit.
    Aș fii mândru dacă aș lua un premiu.
    Promit că voi fii punctual. Fii cuminte!
    Să fii punctual.
    Să nu fii trist.
    Nu fi fraier!
    Să fi știut ce pierd, n-aș fi lipsit.
    Aș fi mândru dacă aș lua un premiu.
    Promit că voi fi punctual.

  3. Se folosește fii doar la imperativ afirmativ (fii cuminte) și la conjunctiv afirmativ sau negativ (să fii punctual / să nu fii trist). În toate celelalte situații, se folosește fi.

  4. Fitii la fel de critici si la celalalte site-uri, sunt autori de materiale care nu stiu sa scrie, sau care nu si-au terminat liceul, au performanta unei scoli profesionale. Sunt articole scrise cu greseli vizibile si din avion, asa ca mai usor cu criticile si subiectivismul

  5. Am lucrat cu doamna inginer Dinu si cu sotul d-sale(Virgil – in acelasi birou-atelier de proiectare) la SN Giurgiu 7 ani. Vreau sa spun ca sunt doua persoane cu un deosebit bun simt, pregatire si experienta profesionala inalta in domeniul naval, ceea ce a dus la promovarea in functiile de conducere la actualul loc de munca ( SHIPYARD ATG ).Ma bucur ca am avut posibilitatea prin acest articol sa aflu despre realizarile personale, atat pe plan profesional cat si familial si le urez in viitor sa se bucure de realizarile lor si ale copiilor.
    P.S.
    Parerea mea este ca un astfel de articol (ce face parte dintr-un serial cu angajatii SHIPYARD ATG) care prezinta realizari, ganduri, experiente de viata, biografii,etc, nu este locul pentru comentarii privind gramatica limbii romane si folosirea unui i sau doi de i, dupa caz, cu atata ardoare – 6 comenturi.

  6. Nota
    Am scris acest coment cu deosebita atentie ca heliade radulescu, alina,PAUL,ALINA, corina,eu, sa nu-mi gaseasca greseli in text!Daca am facut greseli, astept cu emotie corecturile!

  7. apreciez acest ziar ca nu uita de oamenii valorosi, muncitori, onesti. Avem nevoie si de o astfel de presa chiar daca sunt constienti ca cititorii nu sunt la fel de multi ca ai tabloidelor sau maculaturii de partid, ziare gen Giurgiu News si alte editii elogioase aduse unor…… Chiar daca au cititori mai putin sunt mai valorosi. Felicitari SHIPYARD ATG

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.