Pe 27 martie, de la 20:30, WWF România, alături de partenerii şi susţinătorii organizaţiei, va da tonul stingerii luminilor din zeci de oraşe, clădiri proeminente şi instituţii, invitând oamenii din toată ţara să repete gestul, în casele lor. Astfel, România se alătură pentru a doua oară campaniei globale Earth Hour(Ora Pământului), până acum cea mai mare manifestare de mediu din toate timpurile. Astăzi WWF România lansează şi pagina www.earth-hour.ro, platforma de comunicare a campaniei, pe care oamenii se pot înscrie în calitate de susţinători.

Anul acesta, WWF a ales sa transmită mesajul campaniei prin intermediul a doi ambasadori Earth Hour, care au îndeplinit acest rol şi în 2009: Robin Barnett, Ambasadorul britanic la Bucureşti şi Zoli Toth, solistul trupei Sistem. Cu ajutorul lor, WWF va vorbi despre scopul campaniei şi despre cum să devenim mai responsabili faţă de resursele pe care le consumăm zi de zi fără să ţinem cont de faptul că acestea depăşesc cu mult ceea ce planeta poate susţine.

”Earth Hour este un moment de afirmarea a responsabilităţii fiecăruia dintre noi pentru felul în care alegem să trăim. Pentru impactul pe care stilul nostru de viaţă, de la marile aglomerări urbane la micile gesturi cotidiene, îl are asupra naturii şi asupra vieţii pe planetă. Stă în puterea noastră să dăm un semnal că am devenit mai conştienţi de asta şi în România şi că suntem pregătiţi să ne implicăm. Schimbările climatice şi degradarea mediului nu afectează doar speciile sălbatice de pe continente îndepărtate, ele afectează calitatea vieţii noastre de fiecare zi.„ a declarat Luminiţa Tănasie, Director WWF România.

“Schimbările climatice sunt deja vizibile. Chiar zilele acestea am fost martorii unor variaţii bruşte de temperatură, iar inundaţii masive şi secete prelungite au afectat constant România în ultimii ani. Dar există soluţii pentru protejarea mediului şi fiecare dintre noi îşi poate aduce contribuţia în acest sens. Circa 15 miliarde de tone de dioxid de carbon sunt eliberate anual în atmosferă ca urmare a unor activităţi asupra cărora avem control deplin, precum transportul personal sau încălzirea şi luminarea locuinţei. Aşadar, putem lupta împotriva schimbărilor climatice dacă facem alegerile zilnice corecte. Apreciez în mod deosebit iniţiativa Earth Hour tocmai pentru că ne arată cât de multe resurse ale Planetei putem salva într-o singură oră de consum energetic moderat”, a declarat Ambasadorul britanic Robin Barnett.

”Ecologia nu e fizică cuantică, este ceva pe înţelesul tuturor. Ecologia nu cere sacrificii, înseamnă doar minim bun simţ. Fiecare este ecologist la el acasă: pastrează curaţenia, duce gunoiul în locuri special amenajate, nu face risipă de apă, gaze şi curent electric. Pe 27 martie 2010, la ora 20:30, de Ora Pământului, te invit să fii ecologist la nivel planetar: stinge lumina!”, a declarat Zoli Toth , Ambasador Earth Hour.

Cine va stinge lumina pe 27 martie, de la 20:30 la 21:30?

92 de ţări au anunţat deja susţinerea campaniei Earth Hour 2010. România se înscrie pe lista ţărilor participante cu 22 de oraşe care au răspuns pozitiv, până acum, invitaţiei adresate de WWF România tuturor primăriilor din ţară. Toate aceste oraşe vor stinge luminile clădirilor emblematice din oraş, ale monumentelor şi ale sediilor instituţiilor locale, prin promovarea mesajului Earth Hour în rândul cetăţenilor oraşului, sau prin organizarea de evenimente în seara de 27 martie.

Bucureştiul se va număra, ca şi anul trecut, printre capitalele lumii care vor stinge luminile în semn de susţinere a cauzei Earth Hour. Pe 27 martie, de la 20:30, mai multe clădiri proeminente din oraş se vor cufunda în întuneric timp de o oră. Ca şi în 2009, WWF va organiza, împreună cu Zoli Toth, ambasador Earth Hour pentru România, un eveniment special, care nu va implica folosirea surselor de curent. În aceaşi seară, datorită reducerii poluării luminoase ca urmare a stingerii luminilor, Astroclubul Bucureşti va invita din nou bucureştenii să se bucure de mulţimea de stele mult mai vizibile.

WWF va disemina mesajul Earth Hour şi în rândul elevilor şi studenților şi va încuraja companiile din România să participe la eveniment. De altfel, pe pagina de internet dedicată campaniei din România, www.earth-hour.ro, există o secţiune specială care pune la dispoziţie idei de acţiuni şi evenimente, concepute special pentru 3 categorii – oraşe, companii şi şcoli/universităţi. Tot aici se pot descărca materiale de promovare a campaniei, inclusiv un soft special pentru bloguri şi o serie de cărţi poştale virtuale pe care orice utilizator le poate trimite prietenilor.

Pe 25 martie, WWF şi Ambasada britanică la Bucureşti, în colaborare cu WWF Bulgaria şi Ambasada britanică la Sofia, vor organiza o videoconferinţă în care vor invita reprezentanţi din mai multe companii prezente în cele două ţări, pentru a pune în discuţie oportunităţile pe care le poate aduce o economie verde.

Parteneri în campania Earth Hour România 2010 sunt: ARCUB/Primăria Municipiului Bucureşti, Ambasada britanică la Bucureşti, British Council, Astroclubul Bucureşti, Ogilvy&Mather România, Elevate, Star Management, Mai Mult Verde, Asociaţia Greenitiative şi Organizaţia L.E.A.P.

Parteneri media : TVR, Europa FM, Jurnalul Naţional, Hotnews, Euractiv, Zile şi Nopţi, UTV, Trilulilu, Terra Magazin, Bio Planet şi Verdecrud Media.

Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie

Earth Hour a apărut ca un răspuns la o întrebare simplă: cum îi putem determina pe oameni să conştientizeze una din cele mai mari ameninţări actuale, schimbările climatice? Replica a venit de la WWF Australia, concretizată într-o campanie care promova un gest pe cât de simplu, pe atât de puternic: stingerea luminilor. Se întâmpla pe 31 martie 2007, la Sydney, când 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o oră. Ora Pământului.

În 2008, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze Earth Hour. Construcţii emblematice precum Golden Gate Bridge din San Francisco, Colosseum-ul din Roma sau panoul Coca-Cola din Times Square au rămas în întuneric. Celebrităţi din lumea filmului, a muzicii şi a artei s-au alăturat iniţiativei WWF.

În 2009, aproape un miliard de oameni din 4100 de oraşe de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de acţiune împotriva schimbărilor climatice. Campania Earth Hour 2009 a devenit, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile.

Earth Hour în România

În 2009 România a participat pentru prima oară la campania globală în calitate de ţară oficială Earth Hour, la iniţiativa WWF, organizaţia care coordonează de 4 ani campania globală.

Pe 28 martie, între 20:30 şi 21:30, 2 milioane de români au stins luminile in casele lor, conform datelor furnizate de Dispeceratul Energetic Naţional. În total, 15 oraşe au susţinut şi au promovat campania, în calitate de Oraşe Oficiale Earth Hour.

La Bucureşti au stins luminile: Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Teatrul Naţional Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Muzeul Naţional de Artă, Opera Romană, Hotelul Intercontinental şi Magazinul Cocor. În Piaţa Constituţiei, sute de susţinători şi voluntari WWF au format, cu lumânări, numărul 60, simbolul evenimentului. Trupa Sistem a susţinut un concert 100% unplugged, iar Astroclubul Bucureşti le-a arătat bucureştenilor corpuri cereşti a căror vizibilitate este foarte redusă de obicei din cauza poluării luminoase din Capitală.

Evenimente similare s-au organizat şi în celelalte oraşe partenere în campanie.

Peste 30 de companii au contribuit la succesul campaniei, comunicând mesajul Earth Hour către angajaţii şi clienţii lor şi întrerupând iluminatul la sediile din Bucureşti şi din ţară.

În luna septembrie 2009 campania Earth Hour România a primit distincţia Golden Award for Excellence, în cadrul PR Award.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here