Ca o tiristă plecată pe centură – ca să nu folosim mai puţin delicata sintagmă „ca o căţea în călduri”- BCR  doreşte cu orice preţ (chiar cu cel al  penibilului!)  în ultima vreme să ne şocheze cu reclamele sale, amestecându-se în budoarul  clienţilor. Asta înţelege cel ce priveşte de ceva timp cele două spoot-uri publicitare ale BCR, prezentate pe mai toate canalele de televiziune româneşti.

Dar mai întâi hai să aflăm ce înseamnă, pentru foarte multi dintre noi, termenul de „reclamă” ! În primul rând reclama este, nici mai mult, nici mai puţin, „o minciună legalizată”, aşa cum o percepe marele H. G. Wells…  Un avocat deştept din SUA  crede că „Reclama constă într-un mesaj media plătit şi creat de o firmă/instituţie, care doreşte să crească probabilitatea ca cei care recepţionează mesajul să se comporte aşa cum emiţătorul doreşte ca ei să se comporte”.  Plecând de la aceste adevăruri absolute care definesc termenul de reclamă , să facem însă o scurtă analiză  a modului în care BCR, „cea mai mare Bancă din România”( cum se autodefinesc reprezentanţii ei),  îşi promovează câteva din produsele sale, şi ca urmare a acestei viziuni, cum suntem percepuţi noi, presupuşii consumatori de produse BCR, în viziunea acestora.

Geniile in viata care au meditat îndelung asupra formei pe care trebuie să o îmbrace  această campanie intitulată “Tu cu cine faci banking?” au considerat probabil că este „cool!” să foloseasca ideea adulterului ca „leit motiv”, prostitutia fiind forma aleasă de becerişti pentru a-şi vinde mai bine produsul. Sunteţi oripilati ?! Chiar astea sunt „instrumentele” de convingere ale Băncii: Adulterul şi prostituţia! Pentru conformitate vă vom prezenta cele două reclame pe care le puteţi găsi uşor şi pe Internet.

1)Prima este Reclama BCR cu „ Creditul Divers (2011)” în care un soţ îşi ascunde amanta în dulap. Iată  direcţia indicată de BCR, pe care s-o apuce bărbaţii, fie ei clienţi ai BCR sau (mai bine) nu. Când sotia intra pe usa amanta iese din dulap! Sotia, plecată la BCR, ca să obţină un credit, se întoarce acasă mai repede, pentru că la BCR totul se rezolvă rapid, nu-i aşa? Dar această grabă o face să îşi găsească soţul  cu pantalonii în vine şi pe amanta acestuia  în dulap, de unde aceasta  iese, inteligent, atunci când află că soţia înşelată a găsit aşa o pleaşcă precum creditul BCR, şi nu are nicio reacţie violentă, fiind doar fericită pentru  că face „banking” cu BCR!!!        Şocant nu-i aşa?! Mesajul este stupid şi totodată dăunător. Ce afacere e aia  în care soţia se alege cu rate de plată pe viaţă iar soţul  cu o amantă nou-nouţă ( rimează cu „goluţă”) ? Reclama TV,  asa cum spunea de curând un specialist, promoveaza clar adulterul, într-o tara în care „concubinajul” este deja  la rang de obisnuinta (se pare ca suntem pe locul 3 în Europa!), divorţul rămânând doar o optiune facilă, iar adulterul nu mai surprinde pe nimeni, nici măcar în reclame.

2. A doua reclamă a  BCR este „Credit Ipotecar Casa Mea” (soţia ia credit pentru casă).

Inca o altă reclamă imbecilă. Foarte, foarte ironic, pe  melodia  „Suicide blonde” de la INXS, pe fundalul reclamei, soţul infidel, veşnic prins cu pantalonii în vine, incearca sa-si convinga sotia sa nu plece pentru că ea nu are o casă. Dupa o replică „desteaptă” : „Nu am casa, dar am banca mea!”, aceasta pleaca totuşi, trântind uşa!      „Am luat un credit şi mi-am luat o casă, DA! Şi voi fi datoare o mie de ani la BCR, cu salariul meu de un ban pe AN!” Jalnică reclamă! Singurul lucru ce îţi rămâne în minte este acela că BCR te „invata” ce sa faci ca  tânăr  casatorit. Să ţi-o pui cu oricine!

3) A treia reclamă a BCR este cea cu „Creditul Divers BCR în 3 acte” (cu sau fără chiloţi)

O palidă copie a scenei fierbinţi din Basic Insinct în care Sharon Stone îşi trecea un picior peste celălalt arătând anchetatorilor faptul că nu poartă chiloţi. Pe scurt, ideea ar fi aceea că cine îsi deschide picioarele la şefii BCR , ia comisioane „0”! „Felicitări”!  Am aflat astfel că oricine poate lua un credit nou cu doar „ 3 acte şi comisioane zero”. Aţi inteles bine! Toate comisioanele sunt zero. Asta în cazul în care eşti femeie iar la analiza dosarului tău de către şefii BCR, te prezinti îmbrăcată provocator şi fără  lenjerie intimă, adică fără chiloţi! Sau porti, dar e musai sa faci miscarea aia pe care o facea Sharon…
Pentru a nu se crea confuzie ar fi bine sa ne spuna cei de la BCR cum anume să venim imbracati cand solicitam un credit, cu sau fara chiloti pe noi? Nu de alta dar toata lumea vrea sa aiba comisioane zero si n-am vrea sa gresim.     Dupa aparitia  reclamelor BCR, nu este de mirare că au apărut şi parodii la modul cum BCR-ul incearca sa isi atraga clienti sau sa se insinueze ca este banca de care toata lumea are nevoie si care stie intotdeauna ce gandesti si iti doresti.

4.Ultima reclama BCR este aceea în care încearcă să ne convingă că ei stiu intotdeauna de ce au oamenii nevoie:( o LABĂ!)

Reclama se desfăşoară astfel: El, tanar, frustrat de lipsa banilor, rasfoieste o revista pentru adulti, cu femei goale!  Dupa ce se incinge atmosfera, un „înger de la BCR” pe nume „Liviu” sună la uşa tănărului spunând pur şi simplu că a venit „sa-i faca o labă” , că doar „ BCR ştie întotdeauna ce gândeşti şi de ce ai nevoie”! O reclamă ce a fost -spre norocul copiilor noştri – scoasă repede de pe Teve-uri de către CNA!

(Vizualizari pe http://www.youtube.com/watch?v=IS34twxavK8)

La asemenea reclamă chiar că rămâi fara comentarii… Acest filmulet exprima tot ce a fost, ce este şi ce doreşte să fie BCR! La toate cele de mai sus avem şi noi o replică: Decât BCR, mai bine NU! căci dragă matroană „noi nu gândim la fel!”

NB: Publicaţia noastră  şi-a facut datoria, încercând ca prin acest mijloc să-i protejeze pe cei nevinovati de efectele distrugatoare ale  campaniei perverse aparținând BCR, reclame care promovează infidelitatea în familie şi imoralitatea sexuală! Noi gândim că familia trebuie protejată, şi că infidelitatea, imoralitatea, minciuna rămâne un păcat pentru un bun creştin, ipotetic client al Băncii!

Dana D.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here