photo.php_

În primăvara acestui an ”Jurnal giurgiuvean”,  respectiv site-ul nostru , scria despre ”patimile” unui grup de cetăţeni ai comunei Prundu, oameni nemulţumiţi de modul în care primarul comunei, Cătălin Corbea gestiona bugetul primăriei. 

Ei vorbeau  despre cheltuieli abracadabrante, făcute de primarul Cătălin Corbea, din bani publici, în avantajul său şi al familiei sale. Afaceri  cu cele 22 de SRL-uri în care sunt capacitaţi cei mai apropiaţi membri de familie (soţie, fiu, frate, cumnaţi, soacră, nepoată),  prieteni apropiați, dar și salariaţi şi rudele acestora.

Acești oameni mai declarau  că aceste afaceri ”de cumetrie” sunt de fapt placa turnantă pe care s-a consolidat averea primarului Cătălin Corbea.  Prundenii mărturiseau că l-au ales primar pe Cătălin Corbea cu credinţa că odată cu trecerea timpului, le va  fi şi lor mai bine, între timp însă şi-au dat seama, după cum ne mărturiseau „că s-au înşelat”. 

Sătenii se declarau totodată  uimiţi de faptul că atunci când Cătălin Corbea a fost ales ca primar acesta deţinea doar 20 de ha de teren, pentru ca în prezent să deţină mai bine de 1300 ha (2.600 de pogoane cum le numesc oamenii de la sat). Pe lângă zestrea de ferme cu porci şi investiţii în agricultură, lucruri care se văd cu ochiul liber, sătenii mai vorbesc despre vreo 9 pensiuni agro-turistice deschise în comună şi circa 20 de case şi terenuri cumpărate aici de către Cătălin Corbea. Maşini, case, terenuri imobiliare, pensiuni, ferme, utilaje moderne, silozuri, firme de construcţii şi multe altele sunt doar o parte din averile văzute şi nevăzute ale familiei Corbea.

Între timp de ”încrengătura de firme, asociaţii şi acţionari” ce susţine averea uriaşă a familiei lui Cătălin Corbea, multe dintre ele rezultate din proiecte europene ingenios concepute, a început să se intereseze o serie de organe de control. Și iată că, nu după mult timp, DNA-ul  a confirmat bănuielile noastre , susținute cu documente puse la dispoziție de acești săteni nemulțumiți.

În luna martie a anului trecut DLAF (Departamentul pentru Luptă Antifraudă – instituţia de contact cu Oficiul European de luptă Antifraudă din cadrul Comisiei europene) a cercetat SC SUINETA SRL, una din fermele primarului Corbea , în urma unei sesizări DNA referitor la respectarea a două Ordonanţe (OG din 28.01.2014 şi OG din 25.02.2014) admiţând că s-au creat în mod artificial condiţiile necesare pentru obţinerea unui proiect European (cod proiect C 312C011031900058/02.03.2011) pentru prestări servicii în construcţii, în sumă de 826.736,73 lei pentru achiziţii de utilaje. Şi uite cum, în acest fel  s-a deschis o adevărată cutie a Pandorei…

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție – au dispus sesizarea instanței de judecată cu acordul de recunoaștere a vinovăției inculpatului CORBEA ADRIAN-RĂDUCU, administrator al unei societăți comerciale, la data faptei, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene. 
În acordul de recunoaștere a vinovăției, procurorii au reținut  că În cursul anului 2010, inculpatul Corbea Adrian-Răducu, în calitate de administrator al unei societăți comerciale și de reprezentant legal în cadrul proiectului „Achiziție de utilaje pentru prestări de servicii în construcții de către o societate comercială” a folosit cu rea-credință documente și declarații false, ce au fost depuse la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene în cuantum de 167.500 euro. 
Inculpatul Corbea Adrian-Răducu  și-a recunoscut faptele  reținute în sarcina sa, acceptând  încadrarea juridică pentru cei 2 ani închisoare, cu suspendare , pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani, fiind de acord să presteze o muncă neremunerată în folosul comunității, pe o perioadă de 60 de zile lucrătoare, în cadrul Primăriei Sectorului  2 București. 

La rândul său primarul Corbea a trebuit să-i răsplătească pe toţi aceia care l-au ajutat în agonisirea acestor bogăţii. Aşa că le-a înlesnit la rândul său o serie de proiecte ce se regăsesc însă doar pe hârtie nu însă şi în comună.

Ce se întâmplă atunci când legea este încălcată și oamenii tac!

 Deși pare că prea multe nu mai pot fi spuse în cazul primarului Cătălin Corbea, lucrurile fiind după cum ați văzut evidente iată însă că vin concluziile  Raportului Curții de Conturi , raport efectuat   anul acesta și înregistrat sub numerele 1756 ; 1757/4 decembrie 2015  și respectiv 1758/7 decembrie 2015, care confirmă o dată în plus că cei câțiva locuitori ai comunei care au avut curaj să ceară socoteală primarului Cătălin Corbea la începutul acestui an , au avut dreptate. După ce dai citire acestui document te crucești de câte matrapazlâcuri , afaceri oneroase  poate fi în stare un primar de comună atunci când consătenii lui tac sau sunt cumpărați cu  tot felul de mici privilegii.

Șoseaua din Puieni, o lucrare de mântuială

Vom începe prin a cita din Raportul  Curții de Conturi  alcătuit în urma controlului realizat la sediul Primăriei Prundu. Pentru început amintim doar câteva din lucrurile pe care cei de care aminteam în rândurile de mai sus, au tot vorbit și scris în tot felul adrese trimise către diferite instituții ale statului…

Cu privire la lucrările de asfaltare a drumurilor din satul Puieni,  executate de nimeni alta decât de controversata  SC Gecor SRL, o veche clientă a contractelor încheiate cu statul,  s-au constatat abateri constând în:  neluarea măsurilor de verificare a calității lucrărilor  și de remediere a defectelor apărute la lucrările de modernizare prin asfaltare a unor drumuri de interes local în satul Puieni , comuna Prundu, astfel încât la data desfășurării misiunii de audit acestea prezentau degradări semnificative ale părții carosabile.

Din verificarea ulterioară efectuată în teren s-a constatat: tronsoanele de drum indicate ca fiind executate erau degradate aproape în totalitate, neputându-se determina cantitățile reale și exacte de materiale folosite la lucrare (…)

În concluzie conform Raportului, lucrările de asfaltare nu au fost suficient supravegheate din punct de vedere calitativ  ( probabil că nici nu exista interesul pentru acest lucru!), astfel încât perioada de utilizare a drumurilor să fie cel puțin egală cu perioada de garanție, de 120 de luni. Cine oare o fi câștigat din această lucrare? Cred că ați înțeles singuri cine!

Pista de biciclete, o afacere realizată  sub un pretext nobil

Mult comentata pistă de biciclete  în lungime de peste 11 kilometri , proiect aprobat  cu o motivație nobilă: în scopul dezvoltării și creșterii atractivitații turismului ecologic în zona localității Prundu, deși nu a fost obținută finanțarea externă nerambursabilă necesară , în inventarul bunurilor ce aparțin domeniului public al comunei Prundu prezentat în Anexa 1 la HCL nr. 99 la poziția nr. 118 este înregistrat bunul ”Pistă de biciclete ” fără valoare de inventar.

Terenuri netaxate ca privilegiu  pentru simpatizanți 

Cu privire la izlazul comunal  s-a constatat necalcularea , nefacturarea și neînregistrarea în evidența contabilă în vederea taxării pe terenurile arabile închiriate unor  persoane  fizice și juridice în baza contractelor de închiriere încheiate în sumă de 18.974,43 lei,  dar  și a redevenței  și chiriei datorate în baza contractelor de închiriere/ concesiune încheiate între diverse persoane juridice și fizice și UATC Prundu, în valoare de 194.333,34 lei.

      Și lista neregulilor constatate poate continua astfel… Ne vom opri la încă un lucru relevat de publicația noastră din primele declarații ale câtorva săteni , și anume la privilegiile acordate unor persoane apropiate primarului Cătălin Corbea, precum consilierul local Marin Țicu căruia i s-a calculat chiria pe terenul închiriat abia atunci când  Curtea de Conturi a sosit în control!?

Chiar și firma primarului în exercițiu, SC TOTAGRO SRL  fusese omisă de la plata unui debit de aproape 60.000 de lei, reprezentând impozit pe clădiri și impozit pe teren , care se  aflau la data verificărilor în termenul legal de prescriere. Iată cum scăpa primarul Corbea putea scăpa de corvoada unor sume datorate statului, păgubind bugetul național , dar și pe cel local !

 În ediția  viitoare  vă vom oferi alte date surprinzătoare extrase din Raportul Curții de Conturi , asupra activității UAT-ului comunei Prundu și respectiv asupra prestației lamentabile a primarului Cătălin Corbea și a subordonaților (sau mai bine zis ”apropiaților”) săi…

(Va urma)

 

 

 

 

 

5 COMENTARII

  1. Gramatică de Crăciun…
    ” Îmi pare rău că m-ai așteptat în zadar în ziua de Crăciun,dar ți-am spus că nu pot veni.Abia prin luna mai voi avea banii necesari să mă întorc în România,asa că până atunci proiectul nostru de căsătorie mai așteaptă!
    Crăciun fericit şi nu uita că te iubesc!”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.