Sinodul Mitropolitan ce a consultat Eparhia Buzăului pentru păstrarea nominalizărilor la scaunul de Episcop al Buzăului, a debutat prin cuvântarea Patriarhului Daniel:  “Noul Arhipăstor al Arhiepiscopiei Buzăului şi Vrancei trebuie să păstreze moştenirea primită şi dacă e posibil să o completeze. Trebuie să păstreze, nu să diminueze patrimoniul material, cultural şi spiritual al Eparhiei”. Aşa şi? În primul rând, din cunoştinţele noastre, un Episcop ridicat la rangul de Arhiepiscop atrage după sine transformarea Episcopiei în Arhiepiscopie, deci după decesul lui Epifanie Norocel, Arhiepiscopia Buzăului şi Vrancei ar fi trebuit să devină Episcopia Buzăului şi Vrancei, iar cel care ar ocupa tronul să fie doar Episcop şi nu Arhiepiscop!? Dacă nici Patriarhul nu mai cunoaşte şi nu mai respectă astfel de lucruri înseamnă fie că BOR este condusă iresponsabil, fie după bunul plac al acestuia.  Spaţiul nu ne permite să redăm în întregime mesajul Patriarhului Daniel Ciubotea, pe care îl puteţi găsi însă pe www.basilica.ro, site-ul oficial de comunicare al Patriarhiei, şi în care veţi constata că în mod ciudat nu apare măcar odată cuvântul Dumnezeu sau Iisus Hristos sau măcar cel al Mântuitorului. Eu cred că din trei cuvinte ale unui Patriarh cel puţin unul ar trebui să  pomenească sau să arate raportarea la voia şi îngăduinţa lui Dumnezeu. Asta dacă nu cumva Patriarhul se crede un nou Mesia şi doreşte să vorbească oricând doar în nume propriu ?!

Conform gândirii aceluia şi Patriarhului Daniel, noul Episcop ar trebui să păstreze mai întâi patrimoniul material (trupul), apoi cel cultural (gândul/cuvântul) şi de abia la urmă cel spiritual (sufletul). De aici se deduce că prioritatea numărul unu a Prea Fericitului  Daniel Ciubotea este valoarea materială, adică grija pentru trup, şi abia la urmă cea spirituală, adică grija pentru suflet. Oare nu trebuia să fie invers? Nu aşa spun cuvintele Sfinţilor Părinţi, atât de exploatate de BOR de câte ori are interesul, că sufletul este cel mai important, el fiind legătura noastră cu Dumnezeu, în timp ce trupul este mai puţin important ?! În acest context Ambrozie devine persoana cea mai potrivită, ce corespunde perfect cerinţelor Patriarhului, pentru că în cei 7 ani de păstorit, în Episcopia Giurgiului acesta a avut grijă doar de el, spoliind poporul şi pe clerici, spre completarea propriei visterii, ca pe o primă prioritate. Veţi vedea în rândurile de mai jos pe ce ne bazăm atunci când facem aceste afirmaţii.

Presa din Buzău şi Vrancea confirmă tot ce am scris despre Ambrozie

Suntem foarte curioşi dacă PS Ambrozie, după ce va fi ales Episcop la Buzău, va mai lăsa ceva din această agoniseală a sa, în visteria Episcopiei Giurgiului sau  va lua cu el totul, ca să „completeze” cum cere Patriarhul, moştenirea proastelor obiceiuri, mizând pe nepăsarea giurgiuvenilor, a românilor în general. De notat este faptul că articolele noastre au avut impactul adecvat şi cu această ocazie au trezit vigilenţa credincioşilor din Eparhia Buzăului cât şi a presei locale din Buzău şi Vrancea în ceea ce priveşte persoana Episcopului Ambrozie, care a dovedit că a verificat toate faptele consemnate de noi despre Episcopul Giurgiului, în materialele foiletonului ajuns la episodul XIII. (Număr cu ghinion. Oare pentru cine?) Pe site-ul www.ziaruldevrancea.ro puteţi citi articolul domnului Valentin Muscă, cel care, înainte de şedinţa din 18 februarie, previziona ”oarecari aranjamente” care s-au confirmat de către rezultatul şedinţei,  şi care demonstrează totodată necanonicitatea candidaturii lui Ambrozie. În  rândurile de mai jos redăm declaraţia lui V. Muscă ce confirmă realitatea dură, expusă de noi în fiecare din articolele de până acum, în care episcopului şi patriarhului le sunt permise orice devieri de la orice lege bisericească sau de stat:

“Nu este îngăduit ca un episcop, părăsindu-şi eparhia sa, să treacă la alta, chiar dacă ar fi silit de mai mulţi episcopi, fără numai dacă vreo cauză binecuvântată care-l sileşte să facă aceasta. (…) Dar şi aceasta să nu o facă de la sine, ci prin chibzuinţa multor episcopi şi cu cea mai mare rugăminte”, spune canonul 14 al Sfinţilor Apostoli. Această precizare este întărită de canoanele 33 ale Sfinţilor Apostoli, 15 al Sinodului IV ecumenic, 20 al Sinodului Trulan etc. Canoanele Bisericii interzic unui episcop eparhiot să candideze la o Episcopie vacantă. Singurii care pot candida sunt numai episcopii vicari. Mai mult decât atât episcopul unei Eparhii nu se poate transfera în altă Eparhie din propria-i dorinţă decât în cazuri excepţionale, numai dacă Sfântul Sinod o cere, ceea ce nu este cazul la Buzău. Cu toate acestea, în România acest obicei imoral a devenit cutumă şi se practică de ceva vreme fără nicio jenă. Din păcate, arghirofilia (lăcomia de bani) face ca unii episcopi în funcţie să dorească transferul în altă episcopie, să-i spunem mai bogată faţă de alte eparhii din Câmpia Română. Pe lângă această necanonicitate evidentă a unor candidaţi, în cazul nostru PS Ambrozie, circulă zvonul că asupra unor membrii ai Adunării Arhiepiscopiei Buzăului şi Vrancei s-ar fi făcut intervenţii şi tentative de corupţie din partea unor prelaţi care doresc să ajungă cu orice preţ pe scaunul arhiepiscopal de la Buzău. În concluzie, previziunile din ajun s-au împlinit, principalii candidaţi ajungând în turul doi şi cu şanse maxime de a intra în turul final din ultima zi a lunii februarie. Viitorul arhiepiscop de la Buzău ar urma să fie întronizat pe 10 martie. (V . MUSCĂ )”

7 miliarde oferite de Episcopul Giurgiului pentru a fi sigur de întronizare

Observăm spre finalul acestui citat că Ambrozie nu s-a dezis de la „bunele sale practici” născând zvonul că a încercat mituirea unor reprezentanţi din Eparhia Buzăului şi Vrancei pentru a putea fi acceptat în turul final din 28 Februarie. Şi asta nu este totul, deoarece sub presiunea evenimentului mult a şteptat, Ambrozie şi-a trădat o parte din adevărata sa faţă, când, în cadrul şedinţei consultative a Adunării Eparhiale de la Buzău, potrivit surselor, a avut o ieşire nervoasă dându-se în spectacol şi obstrucţionând discursul profesorului Gheorghe Sava, directorul Seminarului Teologic din Buzău. Mai multe despre acest incident  puteţi găsi pe www.vrn.ro/membrii-adunarii-arhiepiscopiei-i-au-validat-pe-ciprian-şi-ambrozie unde se vorbeşte şi de momentul înmormântării lui Epifanie Norocel, ocazie de care Ambrozie a încercat să se folosească, pentru a- şi crea o imagine pozitivă printre membrii Sinodului. Dacă ar fi fost un om, bărbat, adevărat, din fair-play ar fi trebuit  să nu participe la vot (votându-se pe el însuşi) ca membru al Sinodului din moment ce contracandidatul său, Episcopul Vicar Ciprian Câmpineanul, ce nu este membru al Sinodului, nu a avut această posibilitate. Chiar şi aşa Ambrozie a obţinut cu un vot mai puţin faţă de contracandidatul său. Iată ce se pomeneşte într-un comentariu online la adresa unor articole apărute în presa de Buzău şi din Vrancea „penteleu: Ambrozie a încercat să dea Patriarhiei pentru Catedrala Mântuirii 7 miliarde, tot profitul lui, dar acest lucru l-a întărâtat pe Patriarh  şi l-a intrigat refuzând aceşti bani daţi cu dedicaţie clară – Arhiepiscopia Buzăului  şi Vrancei. Dar Ambrozie nu s-a lăsat şi a dat cu bani în consilierii Stamate, Negoiţă şi Panaite şi apoi ierarhilor din Sinodul Mitropolitan care i-au asigurat cele două voturi adăugate votului pe care şi l-a dat singur: Vicenţiu al Sloboziei şi Galaction al Alexandriei. Mai mult ,spera să cumpere cât mai multe voturi de la restul membrilor Sf. Sinod, o utopie desigur.”

Aşadar stimaţi giurgiuveni, dacă ar exista cea mai mică şansă ca cele relatate de persoana care a comentat online să fie adevărate, banii sacrificaţi în astfel de scopuri nu sunt alţii decât cei  adunaţi pe spinarea voastră.

Va aplica Ambrozie dictonul „După mine potopul ?”

Dacă veţi avea curiozitatea să citiţi impresiile oamenilor de pe paginile online ce dezbat sau relatează subiectul alegerii Episcopului la Buzău şi Vrancea, veţi vedea că oamenii s-au săturat deja de atâtea dări la biserici, dar mai ales de făţărnicia  şi ipocrizia unor preoţi. Veţi constata că nu îl mai doresc demult pe Ambrozie, fiind în temă cu “activitatea” acestuia din Episcopia Giurgiului, dar şi pentru că unii dintre ei l-ar prefera aici pe PS Ciprian.

Atunci se pune întrebarea legitimă: Dacă Ambrozie nu ne vrea pentru că îşi doreşte să plece la o vacă de muls mai grasă, la Arhiepiscopia Buzăului şi Vrancei, dacă cei de la Buzău şi Vrancea nu îl doresc pentru că ştiu ce hram poartă, atunci noi de ce l-am mai accepta ca Episcop al Giurgiului? Iată de ce lansăm propunerea ca persoanele cu greutate din Giurgiu să ia iniţiativa lansării unei petiţii prin care să ceară destituirea lui Ambrozie din funcţia de Episcop al Giurgiului, petiţie înmânată Patriarhului României şi de ce nu, pentru orice eventualitate, înregistrată la judecătorie. Ar fi un nou început prin care am putea reda puterea, ce i se cuvine, părţii laice a B.O.R., adică nouă credincioşilor, şi în acelaşi timp un exemplu demn de aplicat şi în alte eparhii unde comportamentul episcopilor este similar, sau în cazul celor cercetaţi de poliţie  şi DNA.

Care ar fi soluţia salvatoare

Soluţia nu este distrugerea B.O.R. ci descăpuşarea ei de cei ce servesc doar lui Mamona. Nu ne serveşte la nimic scăderea încrederii în Biserică ci întărirea credinţei şi lupta de a păstra Biserica strămoşească şi apostolică curată, o biserică a Dumnezeului nostru viu, Mântuitorul Iisus Hristos care ne împarte dragostea fără a pretinde nimic în schimb şi care prin răstignirea Sa de bună voie, nu contra cost, ne-a iertat şi salvat pe toţi. Vrem o biserică în care fiecare să ne mai putem găsi refugiul sufletesc, intelectual/psihic şi după putinţă ajutorul material, în aceste vremuri atât de tulburi şi apăsătoare. Nu ne trebuie o instituţie rece care are programe, ţinte şi obiective ce ţin de materie în primul rând şi de suflet mai la coadă, un fel de a doua guvernare, un sistem clerical comunist de tip chinezesc ce face serviciul unui simulacru de sistem democratic, pentru că asta împreună cu noua reorganizare administrativ-teritorială va transforma România într-un stat organizat feudal, ca pe vremea fanarioţilor.

R.F.G.

9 COMENTARII

  1. 1. „7 miliarde oferite de Episcopul Giurgiului pentru a fi sigur de întronizare” Doar un putin la minte poate crede ca un episcop poate avea atatia bani.
    2. „Noul Arhipăstor al Arhiepiscopiei Buzăului şi Vrancei trebuie să păstreze moştenirea primită şi dacă e posibil să o completeze. Trebuie să păstreze, nu să diminueze patrimoniul material, cultural şi spiritual al Eparhiei”. CITITI MAI DEPARTE CE A SPUS: „În situaţia economică financiară a României de astăzi însăşi menţinerea tuturor instituţiilor create şi organizate este o sarcină nu prea uşoară, deoarece sunt instituţii şi programe începute, mai ales programe sociale care trebuie continuate. Biserica având o lucrare cu valoare de simbol trebuie să aducă speranţă prin lucrările sale. Nu are voie să lucreze în aşa fel încât să se constate eşecul. Deci, odată un lucru început, cum ar fi îngrijirea bolnavilor, ajutorarea săracilor şi multe alte activităţi care au adus speranţă şi bucurie, ele trebuie continuate. Nu se pot întrerupe în mod arbitrar sau prin simplul fapt că nu mai avem mijloace de susţinere, ci trebuie căutate noi mijloace de susţinere pentru activităţile începute”

  2. Trebuiesa ne unim fortele sa facem un referendum local( si de ce nu si national) in ceea ce priveste aceste biruri ale bisericii , in numele lui Dumnezeu. Sa facem ceva , dv care a-ti initiataceasta campanie pentru care VA FELICIT , sa lansam un apel prin intermediul presei si sa stringem semnaturi NU CONTRA BISERICII ci Pentru A-L ALUNGA PE ACEST HAGI TUDOSE imbracat in straie preotesti.

    De asemena SA PROTESTAM PENTRU TAXELE FOARTE MARI DE INMORMINTARE (si u numai).Nu este posibil ca la unele biserici din oras (SF Haralambie preot Marian) sa se perceapa taxe de 5 -10 lei de slujit o coliva si sa se spuna ca nu dau chitante.Am o prietena care i-a decedat tatal de curand si i s-a cerut 400 de lei la inmormintare dar , de abia i-a dat o chitanta si nu de toarta suma ,pentru a o putea prezenta la Casa de pensii .
    uN ALT PREOT DE LA tEATRUL DE VARA (ALTA BISERICA RASARIDA)te obliga cand iei steagul pentru mort sa cumperi si lumanri si nu te primeste in biserica decat cu lumanri cumparate de la ei.La fel si pe Sloboziei .
    Ce inseamna asta decat bataie de joc.CINE sunt acesti indivizii?

    Este strigator la cer.Astanu este Orinduiala bisericeasca,dat lumea tace si se supune precum boii la jug,cui? unor fete perfide care nu slujesc pe Dumnezeu ci sunt slujitotii propriilor interese si ai banului,deci ai Diavolului.

    Lansati o campanie,ca lumea poate s-a saturat!Chiar ASA AM AJUNS SA FIM PROSTITI ?

    OAMENI BUNI DESTEPTATI-VA .NI SE CERE 30-40 DE LEI ANUAL TAXA BISERICII .PENTRU CE PLATIM ACEASTA TAXA DACA LA INMOTMINTARE NU ITI DUCE MORTUL LA GROAPA FARA BANI? HAIDETI SA CEREM O SOCOTEALA LA FIECARE BISERICA ,CE SE FACE CU BANII NOASTRII? SA NE SPUNE POPII CE ANUME FAC CU ACESTE SUME?

    De cand a venit acest calau in Giurgiu(Episcopie)unde nu au oamenii unde mincii,s-au inmultit schiturile, bisericutele si TAXELE S-AU TRIPLAT.Au desfinntat biserici,Biserica veche SF,Nicolae care au pomenit-o parintii noastrii a transformat-o in schit.Pentru ce ne trebuie toate acestea?
    Ce este biserica , slujitoarea dOMNULUI SAU DIRECTIE de taxe si impozite aparte?

    Am sa va redau mai jos cat m-a costat personal o inmormintare si slujbele de pomenire acum 2 ani:

    – Taxa de citire pentru decedat ( iesirea sufletului) 20 le ron(lei)
    – taxa de inmormintare 450 lei + 20 lei tras clopot+ 20lei lumanari de la biserica.

    – Pentru pomenirile de 6 saptamini(6 simbete) cate 5 lei la preot.
    -Taxa pentru parastas si colivala biserica la pomana de 6 sapt 30 lei ,- taxa ca a dezlegat masa la restaurant 70 lei.
    Pentru alte 5 colivi peste an cate 5-10 lei+ 10 lei lumari de la biserica(nu slujeste cu altele)

    -cate 30 lei la biserica pentru inca 4 parastase deci 4*30= 120lei + lumari obligatoriu din biserica(30 lei)

    La acestea mai adaugam de asemenea 140 lei pentru 2 pomeniri( 6 luni si 1 an) care a dezlegat masa .
    Mai adugam si 50 de lei pentru dezlegat cruce de piatra.
    Faceti va rog un calcul.
    Si in astfel desituatii sunt N oameni.Multi cu foarte multa durere pentru ca rudele sunt tineri, durere de pe urma carora acesti indivizi deghizati in preoti PROFITA!

    DESTEPTATI-VA OAMENI BUNI,DESTEPTATI-VA GIURGIUVENI, ASTIA NU SLUJESC PE DUMNEZEU,PENTRU CAEI NU AU DUMNEZEU PRIN CEEA CE FAC.

  3. Buna ziua,si mie mi-a murit cineva drag din familie,si am dat de un preot foarte intelegator si m-a pasuit cu banii de inmormantare pana a 3a zi,nu a fost nici o problema,am luat ajutorul de la stat de aproape 22ooRon si nu mi s-a parut mult sa-i dau omului banii (350 ron) cu chitanta !!!Si asa asta e ajutor ‘moca’ de la stat,daca dvs a-ti avut experiente neplacute imi pare rau,dar eu stiu ca nu au salarii statul le da undeva la 350ron pe luna si ei inapoiaza 750ro (csa etc)daca aveau un salariu …macar decent,sa ne mandrim cu preotii nostrii atat moral cat si spiritual,ii judecam ca unii sunt murdari altii miros urat,altii au intarziat 5min,bani de benzina!? bani de lumina si intretinerea bisericii!?Naveta!? lemne sau gaze!? familie!? macar de ar avea si ei 1012mil pe luna IN MANA…nu m-ai fi asa vehement,esti penibil,statul iti da 22mil lei vechi,poti acoperi suma de 450ron scrisa de tine m-ai sus.Sunt multe de discutat pe subiect,dar imi provocati sila cand va aud asa,nu vreti sa vi ingropae primarii,ca si asa se pricep la toate,m-ai ales astia pdl,care au trecut la usl acum,ce moralisti.

  4. Cred ca ceea ce vroia sa sublinieze articolul si ceea ce ar trebui retinut este ca pestele se impute de la cap. Nu este vina preotilor in totalitate ca darile sunt mari! Daca acestia au de dat socoteala pentru ceva este pentru lasitatea lor de a nu vorbi deschis oamenilor si lipsa lor de transparenta in treburile financiare – oamenii chiar ar trebui sa stie mersul banilor la biserica. Din pacate preotii au salarii de rahat si bani putini pentru ca sunt storsi de la Sf. Scaun. Preotii parati care pupa cururi Prea-gaurite o duc binisor. La fel ar fi normal ca preotii cu har si care duc credinta poporului mai departe sa nu mai aiba grija zilei de maine !!! Trebuie sa stiti taxe de carje -adica cota parte din castigul fiecarei biserici care intra neimpozabil in buzunarul fiecarui Carjar (episcop), lumanari bagate la suprapret, vin bisericesc prost si acru dar platit in avans de preotul care trebuie sa recupereze apoi banii, carti bisericesti pe care nu le citeste nimeni, calendare mai multe decat populatia din comuna/sat etc. Basca lumina la biserica si alte asemenea utilitati pentru care in mod normal ar fi trebuit sa vina banii de la Episcopie pentru ca BOR are bani de la buget tocmai pentru asi putea desfasura activitatea. Haideti sa nu ne dam in cap unii la altii pe diferende de opinii marunte si pe culori politice si sa pierdem esentialul, si anume ca astazi BOR este condusa de cine nu merita aceasta demnitate – la fel si tara de altfel – si sa facem front comun spre readucerea Bisericii Ortodoxe Romane la ceea ce este de fapt, coloana vertebrala a natiunii !!!

  5. A pierdut umilitor 4voturi pro din 47,in locul lui mi-ar fi rusine sa m-ai ridic capul in fata preotilor lui si a giurgiuvenilor,vroia sa plece ca un las,lasa ca sta aici in saracia asta de judet,dar tot o sa aiva, ca muncesc prostii pt. el,si X-man daca tot zici sa nu amestecam politica,tu chiar crezi ca nu-i amestecata?atunci sa vorbeasca de el nu de popi.

  6. prietenul silviu se plange de taxele date preotilor dar face pomana la restaurant…..cam ciudat dar daca are copii si este preot el ce ar da de mancare copiilor sai iar legat de lumanari daca el vrea ca sa si aprinda lumanari de la tigani pe care da doar 11lei kg facute alaturi de injuraturi si faradelegi ,facute prin injuraturi nu ca cele de la patriarhie in cadrul unor manastiri la care pentru a se produce un kg de lumanari sunt spuse de cateva ori tatal nostru si alte rugaciuni sa fie sanatos dar sa si le aprinda acasa

  7. Domnule Ioan ,din 22 feb. 2013,nu mai mentionez si ora in care ai postat comentariul,
    la nr.1 faceti afirmatia :”Ca un episcop poate avea atatia bani”,
    se pare ca aveti dreptate,la primirea,sau mai bine zis la „tunderea”in CINUL MONAHAL,viitorul MONAH fagaduieste printre altele:
    -saracia,
    -sederea in manastire pana „LA MOARTE”,ori retragerea in PUSTIE.
    Primele incalcari ale fagaduintelor „MONAHICESTI”,sunt tocmai acestea doua si iertati-ma ca afirm :”SI NU NUMAI”,pentru care lucru va cer sa RECTIFICATI comentariul adaugand un singur cuvant si anume:”DOAR”,cu specificatia ca acesta sa fie pus intre cuvintele”Ca un episcop poate avea DOAR atatia bani”.
    Se pare ca „de obste s-a uitat”,
    1.In ranita fiecarui SOLDAT se afla BASTONUL DE MARESAL,iar in traista fiecarui CALUGAR se afla MITRA DE ARHIEREU.
    2.Sederea pana la moarte in manastire,ori in pustie :”S-A UITAT DEMULT”.
    Mai am o mica precizare :”Pune DOAMNE paza gurii mele si usa de ingradire buzelor mele” si inca una mica,mititica „Daca voi ve-ti tacea, pietrele vor vorbi”.

  8. Faptul ca in Giurgiu preotia este o afacere reprezinta o certitudine. Va rog sa va uitati la masinile preotilor, la luxul in care traiesc, la tinutele luxuriante si la excursiile de 4-5 stele.
    Evident sunt multi care vor spune ca preoti sunt si ei oameni, ei bine lucrurile nu stau chiar asa. Preotia nu este doar o simpla profesie, este vorba de un mod de viata inchinat invataturilor lui Dumnezeu, inseamna smerenie, piosenie, fara iubire de arginti. Butada sa faci ce zice popa nu ce face popa a fost inventata ca o scuza de o minte limitata. Este ca si cum un parinte ii spune fiului ca nu are voie sa bea, sa se drogheze, sa fure insa el ca parinte chiar asta face. Puterea exemplului, a faptelor este mai importanta decat puterea cuvantului care nu are niciun fundament real. Cand si-au ales aceasta nobila misiune, pentru ca repet nu este o simpla profesie, trebuia sa se gandeasca daca au resursele spirituale, valorile morale, puterea credintei, curatenia trupeasca si sufleteasca sa reziste ispitelor si sa isi inchine viata invataturilor lui Dumnezeu si dragostei de oameni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here