Acest lucru se va întâmpla începând cu data de 3 martie 2015. Ordinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a fost publicat în Monitorul Oficial cu câteva modificări. Printre acestea se numără anunţarea taxelor şi comisioanelor sub formă de procent, nu în sumă fixă, perioada de aplicare a ordinului fiind dublată, de la două la patru luni

Ordinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind obligativitatea băncilor de a informa consumatorii asupra tutu­ror taxelor şi comisioanelor percepute la efectuarea unei tranzacţii prin bancomat a fost publicat în Monitorul Oficial, dar cu mici mo­dificări, efectuate de autoritate la presiunea instituţiilor financiare. Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial din data de 3 noiembrie, cu aplicabilitate din data de 3 martie, adică după patru luni, nu 60 zile, aşa cum se menţiona în ordin. Alte modificări, extrem de importante de altfel, aduse proiectului de ordin privesc modalitatea în care va fi afişată taxa sau comisionul perceput, în forma publicată în MO precizându-se că anunţul va fi făcut sub formă de procent, nu sumă fixă, aşa cum se menţiona în forma iniţială a ordinului.

ANPC a propus informarea clienţilor asupra tuturor comisioanelor şi taxelor

Spre sfârşitul lunii august, în urma numeroaselor reclamaţii ale clienţilor băncilor, ANPC a elaborat un proiect de ordin prin care obligă toate băncile care deţin ATM-uri să informeze consumatorii cu privire la toate comisioanele, taxele şi orice alte tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul. Prestatorii de servicii care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi al cardurilor de credit la terminalele ATM au obligaţia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii. Pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM vor fi înscrise, în ordinea ope­raţiunilor efectuate de către consumator, toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, dându-i acestuia posibilitatea de a renunţa asupra efectuării acesteia sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator şi efectuate prin intermediul ATM, se arată în proiectul de ordin supus dezbaterii publice pe site-ul ANPC.

Potrivit acestuia, toate aceste informaţii trebuie indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit, operatorii fiind obli­gaţi să menţioneze suma reprezentând costul fiecărei operaţiuni de plată pe care trebuie să o suporte consumatorul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here