Monica AnisieSecretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar din cadrul Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS), Monica Cristina Anisie, a declarat miercuri, la Giurgiu, în cadrul întâlnirii cercului metodic al directorilor unităţilor de învăţământ din judeţ că programele şi manualele şcolare ar trebui să fie elaborate cu sprijinul celor de la catedră pentru că, până acum, acestea au fost scrise de oameni care de multă vreme nu mai profesează.

„(…) Nu am venit să vă controlez, ci să stabilim o relaţie de consiliere, de ajutor reciproc, de aceea o să încep cu primul ajutor pe care trebuie dumneavoastră să mi-l daţi mie şi v-aş ruga să îi stimulaţi pe colegii de cancelarie să participe, să se înscrie pe platformă la grupurile de lucru pentru scrierea programelor şcolare. Ştiţi foarte bine, am aprobat noul plan cadru pentru gimnaziu şi chiar o să vă solicit părerea dumneavoastră, dar rugămintea este să participe colegii noştri la scrierea programei pentru că ne plângem că avem programe încărcate, avem de ce să ne plângem pentru că acele programe au fost elaborate până acum de oameni care de multă vreme nu se mai află la catedră. Păi haideţi să venim noi, cei care suntem la catedră şi ştim cu ce ne confruntăm şi ştim ce fel de elevi avem, să scriem aceste programe şcolare”, a declarat Monica Cristina Anisie.

Ea a transmis rugămintea tuturor cadrelor didactice din judeţ să se înscrie la „apelul pe care ministerul l-a realizat şi să participe efectiv la scrierea acestor programe şi mai departe, pasul următor, la realizarea de manuale pentru că strategia ministerului este ca cei care au realizat programele să fie un fel de mentori şi pentru cei care vor scrie manualele, în felul acesta să se realizeze acel transfer într-un mod firesc şi să nu mai avem ce se întâmplă astăzi”.

Secretarul de stat s-a interesat şi de modul de desfăşurare în judeţ a programului „Şcoala altfel”, ea recunoscând că ar putea fi mai „flexibil” în sensul că activităţile din această săptămână să se poată desfăşura pe parcursul „întregului an şcolar” conform unui program stabilit de fiecare şcoală sau clasă.

Totodată, în cadrul întâlnirii, reprezentantul Inspectoratului Judeţean Şcolar (ISJ) Giurgiu, Georgeta Stănescu, a vorbit despre formarea continuă şi influenţa pe care aceasta o are asupra calităţii actului educaţional şi a prezentat obiectivele care stau la baza strategiei formării continue pentru anul şcolar 2015-2016 la nivelul instituţiei şi al Casei Corpului Didactic.

AGERPRES

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.