pod-gradistea-605xCFR SA anunţă că a desemnat asocierea Baicons Impex SRL – Acciona Ingenieria SA câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent modernizării liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv Podul de la Grădiştea.

Comunicările oficiale în acest sens au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CFR SA şi ofertantul câştigător) după finalizarea perioadei legale de contestaţii, se arată într-un comunicat transmis de administratorul reţelei publice feroviare. Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o planificare a activităţilor proiectului tehnic printr-o soluţie de execuţie a lucrărilor pe două loturi:

– lucrări la podul peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Grădiştea (lot I);

-lucrări la infrastructura de cale ferată între staţiile CF Bucureşti Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră (lot II).

„Pentru Podul Grădiştea, sperăm ca studiul de fezabilitate să fie realizat în maximum nouă luni. După acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în doi ani construcţia să fie finalizată. Poate acest termen nu este foarte optimist, dar este unul realist. Deşi am fost nevoiţi de foarte multe ori să schimbăm scenariile de pregătire, în acest moment putem spune că am găsit soluţia optimă pentru realizarea acestui proiect, important nu doar pentru localnici, dar şi pentru publicul călător”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Sursa de finanţare pentru realizarea studiului de fezabilitate este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare. Valoarea totală estimată a contractului este de 19,26 milioane de lei (fără TVA), termenul de întocmire a studiului de fezabilitate (cele două loturi) fiind de 18 luni. Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră la standarde europene, îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei feroviare, reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson, creşterea traficului de marfă de tranzit, precum şi prin asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava – Bucureşti Progresu şi Giurgiu Nord – Giurgiu Oraş.

(Jurnal)

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here