Portul GiurgiuLa jumătatea lunii trecute  presa locală scria despre un conflict  izbucnit între Consiliul local Giurgiu şi Consiliul judeţean , mărul discordiei fiind constituit de  preluarea Portului Giurgiu, prin divizarea CN Administrarea Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu şi pentru preluarea, cu titlu gratuit, de către municipiu a Pachetului majoritar de acţiuni. Deşi  nu exista decât un proiect în acest sens discutat la nivel de Guvern, şi unul de principiu din partea Ministerului Transporturilor, dar nimic stabilit concret,  cele două foruri executive şi-au disputat  cu vehemenţă ” blana ursului din pădure”. Într-unul din numerele publicaţiei  noastre de la acel moment, după o discuţie cu cei directori ai CN APDF,  Cristian Matei (dir. gen.) şi Dan Ofiţeru (dir, adj) atrăgeam atenţia că deocamdată  nici Compania nu şi-a expus un punct de vedere şi că mai întâi va fi nevoie de o analiză serioasă de impact din partea Ministerului Transporturilor, cei doi conducători amintind că sunt în derulare proiecte europene ce ar putea fi compromise în urma acestui demers nechibzuit. Nicolae Barbu  reuşise chiar să convingă majoritatea consilierilor locali  că din totdeauna Portul Giurgiu a fost al municipiului şi nu al judeţului, iar toate terenurile din jurul acestuia, unde acest port s-ar putea dezvolta, aparţin Primăriei.

Acest conflict a fost şi prilej pentru consilierul liberal  Ionel Dinu de a-şi semna actul de excludere din PNL Giurgiu, uşurând efortul celor 5 membri ai comisiei care urma  să-i analizeze activitatea în cadrul următoarei şedinţe a BPTJ Giurgiu. Şi iată că între timp ce anticipasem noi, s-a întâmplat iar Ministerul Transporturilor  şi-a reevaluat poziţia, decizie în urma căreia Portul Giurgiu va rămâne în continuare la CN. APDF Giurgiu, respectiv la Ministerul Transporturilor.

Jurnal PRESS

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here