După cum ne declara, în cadrul unei recente discuţii, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială (DAS) Giurgiu, Viorica Bănescu, în aceste zile se află în plină desfăşurare procedura de verificare a documentelor persoanelor beneficiare de indemnizaţie pentru persoane cu dizabilităţi, precum şi pentru însoţitorii acestora.

„Avem înregistrate, în baza noastră de date, 1042 de persoane cu dizabilităţi, dintre care primesc indemnizaţie un număr de 874 de persoane. Două treimi dintre ei (599) primesc indemnizaţiile pe card, restul de 275 primind banii numerar, pe ştate de plată. De asemenea, mai avem în evidenţe un număr de 168 de asistenţi personali ai persoanelor cu dizabilităţi, dintre care 118 primesc banii pe card, iar restul de 50, pe stat de plată. La anumite intervale de timp, inspectorii şi referenţii DAS Giurgiu efectuează o serie de verificări ale beneficiarilor de indemnizaţii aflaţi în evidenţele noastre. Am luat această decizie pentru că am avut surprize când persoanele beneficiare au decedat, nu s-a anunţat acest lucru la noi, la Direcţie, noi, de bună credinţă, am virat banii pe carduri, în continuare, şi ne-am trezit că acum trebuie să recuperăm sume importante de bani de la cei care i-au încasat în mod ilegal. Mare parte dintre aceşti bani i-am recuperat, mai avem acum sume destul de mici de recuperat, dar le vom recupera şi pe acestea”, ne declara Viorica Bănescu.

În cadrul acestor controale, se verifică, în afara faptului că presoana cu dizabilităţi este în viaţă, şi existenţa noilor documente, iar acolo unde oamenii nu au intrat în posesia noilor tipuri de certificate de încadrare în grad de handicap, angajaţii DAS Giurgiu vor face intervenţii către DGASPC Giurgiu pentru urgentarea eliberării acestor documente, ne mai spunea directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Giurgiu.

Din cele aproape 1050 de persoane care trebuiau verificate, circa trei sferturi au fost deja verificate, urmând ca, în câteva zile, să fie finalizată această procedură.

„S-a înţeles greşit că persoanele cu dizabilităţi trebuie să se prezinte la sediul Direcţiei. Doamne fereşte, niciodată nu am cerut ca omul acela paralizat să fie cărat până aici, pentru ca noi să vedem că e încă în viaţă. Tocmai de aceea, angajaţii noştri se deplasează în teren, la domiciliile beneficiarilor, pentru evitarea unor asemenea situaţii neplăcute”, a încheiat Viorica Bănescu.

(Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.