13-05-card-de-sanatate-1-655x360

Din cauza unei pene de curent şi a mai multor variaţii de tensiune, luni 21 septembrie după-amiază, de la ora 16.30, sistemul care gestionează cardurile de sănătate din România s-a blocat din nou în toată țara și implicit la Giurgiu! Evident  că cei care au avut de suferit au fost pacienții,  întrucât nu și-au mai putut  procura   medicamente, fiind anunțați că nu se  pot elibera reţete şi că ar fi bine să meargă acasă!

Dacă atunci când suferi de o afecține ușoară  această problemă poate fi amânată, nu același lucru se întâmplă însă atunci când viața  ta depinde de acea rețetă,  iar ceea ce pare o simplă problemă a unui sistem prost gestionat , pe tine ca pacient  te poate costa viața.  Cum probleme tehnice vor mai apărea am dorit să  aflăm  care este procedura în astfel de situații. Răspunsul a venit chiar din partea lui Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS care făcea un apel către furnizorii de servicii medicale făcând totodată câteva precizări utile pentru pacienți:

Îi rog pe furnizorii de servicii medicale să ofere servicii, să nu refuze niciun pacient. Ei trebuie să continue să ofere consultaţii. Se poate întâmpla blocarea  cardului de câte ori e o pană de curent… 

Conform declarației acestuia pacienții trebuie să știe  faptul că, în cazul în care sistemul ar putea să nu mai funcţioneze din nou pentru câteva ore din cauza unor fluctuații de curent sau a altor probleme tehnice , medicii, asistentele, farmaciștii etc, sunt obligaţi să asiste totuși din punct de vedere  medical, pacienţii, datele lor putând fi încărcate ulterior  în termen de 72 de ore. Cei care vor refuza acest lucru  riscă încetarea contractului încheiat cu Casa de Asigurare.

(Jurnal Press)