masini-604-razvan-chiritaFord  vrea ca în toamna aceasta să aducă în România un nou model în fabrica de la Craiova. Pe lângă B-Max ar urma să fie produs în România şi modelul Ford EcoSport, care acum este adus în Europa din India. În  acest moment se poartă discuţii între cei de la Ford și reprezentanţii guvernului. Americanii ar fi adus în discuţie ideea unui nou ajutor de stat, însă marea lor doleanţă este infrastructura.

Acum se așteaptă ca în cursul lunii septembrie conducerea companiei să facă anunțul privind locul în care va fi produs acest automobil.

Calculele privind costurile și oportunitățile introducerii celui de-al doilea model sunt complicate, așa că nu ar fi o surpriză dacă s-ar prelungi în condițiile în care oricum producția mini SUV-ului EcoSport la Craiova nu ar demara peste noapte. Ci abia de la finele anului 2017.

Cu toate că EcoSport este o mașină concepută pe aceeași platformă B ca Ford-ul B-Max asamblat deja la Craiova, noul model nu va putea intra în producție până nu va fi pusă la punct rețeaua de furnizori de componente.

Deocamdată singurul impediment este infrastructura de transport din România. Sindicaliștii fabricii din Craiova spun că, din cauza infrastructurii, este mai ieftin pentru companie să aducă modelul EcoSport din India decât să îl asambleze în România.

Contractul de privatizare le cerea celor de la Ford să își majoreze treptat producția în România până la 300.000 de maşini. Un prim prag, de 250.000 de mașini pe an trebuia atins până în toamna lui 2011. Însă obiectivul nu a fost îndeplinit niciodată.

Potrivit datelor APIA, fabrica din Craiova a asamblat anul trecut mai puțin de 53.000 de Ford-uri B-Max. Exista informații conform cărora Ford ar condiționa acum aducerea unui al doilea model la fabrica din Craiova de acordarea încă unui ajutor de stat, în limita pragului impus de regulile europene, de 20% din valoarea investiției.

(Jurnal)