20120507-Gigi-OprisanInspectoratele de poliţie, de jandarmi sau pentru situaţii de urgenţă, diverse instituţii publice sunt gazdele elevilor giurgiuveni implicaţi în Programul „Şcoala Altfel”. Teoretic, vizitele acestea ar trebui să le deschidă elevilor pofta de a lucra, în viitor, în sistemele respective, sau, cel puţin, să le ofere un plus de cunoştinţe, altele decât cele acumulate din manuale sau din orele de predare la clasă. Cât priveşte, însă,  acumularea informaţională a elevilor pe la „marşurile” prin diverse instituţii, conducerea ISJ Giurgiu afirma că acest lucru depinde strict de fiecare elev în parte, de cât este de interesat de acţiunea în sine.

Această „Şcoala Altfel”este programul naţional al cărui scop este de a contribui la dezvoltarea competenţei de învăţare şi a abilităţilor socio-emoţionale ale preşcolarilor şi elevilor. În perioada acestui program, sunt derulate activităţi cu caracteristici transdisciplinare, de învăţare prin experienţe, proiecte în diferite parteneriate. Programul se desfăşoară în conformitate cu un orar special, în fiecare din cele cinci zile alocate.

În aceste ultime zile ale lunii martie, la Programul „Şcoala Altfel” participă un număr de 18 unităţi şcolare din judeţ, patru dintre acestea fiind din municipiu (Şcoala Gimnazială „Sf. Gheorghe”, Liceul Tehnologic „Ion Barbu”, Liceul Tehnologic „Miron Nicolescu” şi Liceul Tehnologic Giurgiu).

„Există o modificare faţă de anii trecuţi în derularea acestui program, în sensul că, din cele nouă săptămâni alocate, pentru tot anul şcolar, acestuia, fiecare şcoală îşi poate alege una dintre cele trei săptămâni, într-una din cele trei perioade în care au fost împărţite săptămânile Programului „Şcoala Altfel”. Astfel, unele unităţi şcolare deja au finalizat programul, altele sunt în curs de desfăşurare, iar altele vor participa la acest program în lunile care urmează”, a precizat, pentru „Jurnal Giurgiuvean”, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar al Judeţului Giurgiu, Gigi Oprişan.                 

 (O.C.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here