New York Times il include pe Dan Voiculescu în rândul oligarhilor din Europa Centrală și de Est care își consolidează controlul asupra media din țările lor, „una dintre evoluțiile din regiune care, la un sfert de veac după prăbușirea Zidului Berlinului, ridică semne de întrebare privind progresul spre standardele occidentale legate de democrație și libertatea de exprimare”.

Într-un articol intitulat Oligarhii Europei de Est strang participatii in companii media, New York Times , citat de HotNews, observa ca „în Europa de Est, oligarhi locali si grupuri de investitii – unele fiind legate direct de conducerea politica a tarilor lor – adună ziare și alte companii media, producând îngrijorari profunde în rândul jurnaliștilor și al altora cu privire la libertatea presei”…

Ca în Rusia, cresc îngrijorările referitoare la o concentrare potențial periculoasă a puterii în mâinile unor oameni care au reușit să acumuleze atât avuții, cât și influența politică și care își extind tot mai mult controlul asupra media (…) În România, cea mai mare televiziune de știri, Antena 3, este doar o parte a unui vast imperiu media deținut de miliardarul Dan Voiculescu, fondatorul Partidului Conservator. În august, dl. Voiculescu a fost condamnat la 10 ani închisoare pentru spălare de bani”, scrie ziarul american.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here