După ‘90 foarte mulți s-au aventurat în activitățile comerciale, oferind consumatorilor produse alimentare calde,  știut fiind că aceste alimente merg cel mai bine la vânzare. Însă printre comercianți s-au strecurat între timp și unii care nu au nimic de-a face cu comerțul. De aceea uneori stai și te crucești cum vor unii să-și vândă marfa, fără pic de pricepere în această ”artă”. Constatăm astfel că pentru ei  dictonul Clientul nostru, stăpânul nostru!, s-a transformat, încet-încet,  în Clientul nostru, fraierul și prostu…! Spunem asta pentru că în ceea ce privește municipiul Giurgiu  sunt unități alimentare  în care angajații au tupeul de a condiționa actul comercial, fără teama că și-ar putea pierde clientela… sau locul de muncă!

Este cazul unității Simigerie/ Gogoșerie din imediata apropiere a Primăriei Giurgiu, în care personalul are un mod ciudat  de a-și vinde marfa. După ce produce un anumit număr de produse ”colectivul de oameni ai muncii” așteaptă să vândă mai întâi toată marfa, și abia mai apoi să răspundă celorlalte solicitări ale consumatorilor. Săptămâna trecută un cetățean ne reclama faptul că dorind să cumpere de aici niște scovergi calde, a fost anunțat că acest produs s-a terminat și că nu va mai intra ”în producție” (?) decât atunci când și celelate produse vor fi vândute (?!) Ce făceau angajații, în timpul acesta? Păi, așteptau  frumușel, pe scăunele, numărând fraierii care se încumetau să cumpere niște produse reci  rămase prin tăvi încă de dimineață ( merdenele, pateuri, gogoși). Și, atenție, acest lucru se întâmpla la ora prânzului, nicidecum la sfârșitul programului! Mă întreb ce s-ar întâmpla dacă lucrătorii acestei unități ar merge la hală să cumpere carne de porc,  spre exemplu, și vânzătorul le-ar spune că nu mai scoate la vânzare așa ceva, până nu o vinde mai întâi pe aia de vită și apoi pe cea de oaie…!?

Am spus-o și o mai repetăm, până când o înțelege și tanti lucrătoarele amintite mai sus: cei care intră în acest domeniu de activitate cu gândul doar de a câștiga, și de a nu pierde nimic, nu au ce căuta aici! Asta pentru că unul dintre principiile de bază ale acestei chestii evreiești, numită comerț,  sună așa: Acolo unde este câștig, este și pagubă!  ( Sara Ilie)

1 COMENTARIU

  1. „personalul” este chiar patroana unitatii. Care are interesul sa-si vanda marfa! Cum ar fi putut spune unui client „ca asteapta sa vanda toata marfa ca sa faca alt produs”? Este chiar de ras acest articol! Va rog, lasati articolele comandate pentru antireclama! Axati-va pe articole de interes pentru populatie daca vreti sa va citeasca cineva. Distrugeti o munca de 15 ani a unui om care asta face de cand se stie! Nu a rasarit asa de 1 an sau 2 prin Giurgiu! Va bateti joc de un om care ajunge acolo la 04.30 dimineata! In fiecare dimineata. Urat…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here