cuc-si-taromTAROM va avea patru noi aeronave până la sfârşitul anului, iar cursele către China şi SUA vor fi reluate, a declarat, zilele trecute ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, conform AGERPRES. 

„Până la sfârşitul lunii iunie vom avea două aeronave noi care vor intra în flota TAROM, ca să înlocuiască cele două Airbus-uri care au fost retrase, iar până la sfârşitul anului acesta vom mai achiziţiona încă două aeronave în leasing operaţional, care vor deservi lungul curier. Deci, vom avea patru aeronave la TAROM: două până la sfârşitul lunii iunie, aeronave de mediu curier, şi alte două aeronave, care vor deservi lungul curier, până la sfârşitul anului”, a precizat Cuc, pe un post de televiziune TVR1.

Şeful de la Ministerul Transportului a afirmat că tot în acest an TAROM intenţionează să reia zborurile către China şi SUA.  Potrivit sursei citate, TAROM are nevoie în momentul de faţă de o regândire a conceptului de business, iar managementul actual al companiei lucrează la acest lucru.

„Ne-am concentrat pentru a lua aceste două aeronave până la sfârşitul lunii iunie pentru a putea gândi bugetul TAROM ca să închidem pe zero, fără nicio pierdere. Totodată, acest concept de business trebuie să fie unul activ care să preîntâmpine concurenţa de pe piaţa internă şi externă pe care o are TAROM, dar şi o nouă interfaţă electronică. Cea de-a treia componentă vizează departamentul tehnic. Avem un departament tehnic care trebuie să înveţe să deservească la TAROM şi reviziile pe care le fac alte companii în hangar, avem posibilitatea aceasta. Suntem compania care are un hangar pe Aeroportul Henri Coandă şi putem presta servicii, nu trebuie să prestăm servicii doar pentru aeronavele din flota TAROM”, a mai explicat ministrul Cuc.

Conform aceloraşi surse, ministrul Transporturilor a precizat că TAROM rămâne un simbol naţional, fiind „proiectul său de suflet” şi că de aceea îşi doreşte ca el să devină o companie competitivă.

„TAROM este un simbol naţional, iar pentru mine este proiectul de suflet. În cursul anului trecut, am fost secretar de stat la MT şi am avut în coordonare domeniul aerian. Am început evaluarea TAROM încă de la acel moment, pentru că am văzut că toţi indicatorii de performanţă ai managementului de la acea vreme nu fuseseră nici monitorizaţi şi nici atinşi. În luna martie, am demis managementul de la TAROM, care, din punctul meu de vedere, stătea pe sume foarte mari la acea companie şi nu îşi justifica sub nicio formă veniturile.(…) TAROM nu este o companie falimentară, ci una care a fost prost manageriată. Acest prost management a atras după sine şi situaţiile financiare de rigoare la sfârşitul anului financiar”, a mai spus ministrul Transporturilor.

El a mai explicat modul în care fostul management al companiei a gestionat retragerea celor două aeronave Airbus şi care a adus ulterior pierderi companiei prin anularea mai multor curse ale TAROM: „Încă din luna martie se ştia că în octombrie şi noiembrie trebuie să retragem două Airbus din uzul comercial. Eu cred că trebuia să avem o atitudine proactivă, nu trebuia să aşteptăm să vină luna noiembrie ca să căutăm două aeronave, ci trebuia să căutăm acele aeronave încă din luna mai sau iunie, ca în momentul în care le-am retras să avem ce să punem în loc. Au murit mai multe curse, dar nu numai din cauza retragerii aeronavelor, ci şi din cauza managementului de la direcţia comercială, neluându-se în calcul reînnoirea celor două aeronave şi neprinderea în bugetul TAROM a sumelor necesare. Actualul management a depus însă eforturi colosale”, a subliniat Răzvan Cuc.

(Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here