20160908_092441De miercuri, 7 septembrie, noul director al Direcţiei Judeţene de Transport Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic (D.J.T.A.D.J.C.) Giurgiu este Marius Olteanu. El a fost validat în şedinţa Consiliului judeţean de miercuri, 7 septembrie.

Câte ceva despre activitatea noului lider al Direcţiei

Marius Olteanu este de profesie inginer constructor. Aşa cum ne mărturisea, la scurt timp după preluarea mandatului obţinut prin concurs, noul director al DJTADJCT a lucrat atât în instituţiile de stat cât  şi în domeniul privat. Până în 2015 a fost unul dintre cei care s-a ocupat de  reabilitarea drumurilor naţionale. În 2015 a funcţionat în cadrul  Regionalei de Drumuri  şi Poduri Bucureşti, ocupându-se de mentenanţă (întreţinere,  deszăpezire etc.)

Foarte mult timp din activitatea mea de până astăzi am lucrat în execuţie – ne spunea Marius Olteanu, în dialogul pe care publicaţia noastră l-a stabilit cu dumnealui, imediat după învestire.   Amintesc aici Transalpina, pe partea de asfaltare,  pista aeroporturilor Băneasa şi Bacău, şi mai multe drumuri naţionale. Aproape 4 ani am lucrat în Primăria Giurgiu la serviciul investiţii, până în 2007. O bună bucată de vreme am  lucrat la societatea Romstrade…

Aşteptări

Întrebat de ce a preferat acest post la Giurgiu, noul director ne-a mărturisit: Am dorit foarte mult să mă întorc acasă, sunt giurgiuvean prin naştere. Am un copil clasa „0”. Mă săturasem să schimb  şantier, după şantier… La această Direcţie sper să realizez lucruri benefice, asta pentru că pretind că gestionez un domeniu în  care chiar mă pricep…Mai puţin partea de control trafic , domeniu nou pentru mine, dar cu care sper să mă pun la punct în cel mai scurt timp…

De ce sunt drumurile proaste…

Vorbind despre priorităţile din agenda de lucru directorul Olteanu ne-a precizat: Doresc, în mod firesc,  o îmbunătăţire pe partea de Control Trafic şi în ceea ce priveşte întreţinerea drumurilor judeţene. Ştim cu toţii că infrastructura este o problemă ce creează mari nemulţumiri peste tot în ţară. Cauza principală, după cum probabil ştiţi, o reprezintă lipsa fondurilor alocate. Trebuie să ţinem cont de faptul că traficul rutier s-a dezvoltat enorm în ultimii ani. Numărul vehiculelor a crescut şi el. În tot acest timp nu s-au desfăşurat decât foarte puţine  lucrări pe drumurile naţionale. Pe drumurile judeţene s-a mai făcut câte ceva. Asta şi din cauza unei legislaţii  nepermisive. La toate acestea se adaugă şi perioada mare acordată rezolvării  contestaţiilor. Iată doar câteva cauze  ce provoacă mari probleme drumurilor şi, odată cu ele, celor ce rulează zilnic pe ele. Paradoxal, observăm în ultima perioadă că drumurile judeţene sunt chiar mai bune decât cele naţionale. Şi asta pentru că nu a existat un interes pentru reabilitarea acestora. Puţini ştiu că ultima intervenţie la Transfăgărăşan s-a făcut  în anul 1982!  Până astăzi aici nu au avut loc decât lucrări de întreţinere fără turnarea unui covor asfaltic nou.

Dacă regulile ar fi respectate…

Întrebat dacă este firesc ca un drum să aibă o perioadă de garanţie de numai 2 ani, directorul Olteanu ne spunea:  Din cauza traficului necorespunzător, nerespectat de către transportatori, se ajunge la probleme cu drumurile. Dacă regulile ar fi respectate, în condiţii de trafic normal un drum ar putea rezista şi 10 ani. Referindu-se la lipsa panourilor indicatoare pe anumite segmente de drum, un alt inconvenient reclamat des de către conducătorii auto, Marius Olteanu preciza că stabilirea montării acestora se face  la recomandarea  Poliţiei din zonă. Această instituţie este cea care  trebuie să propună un anumit tip de semnalizare, în rest celelalte detalii  depind de specificul drumului şi intră în atribuţiunile Primăriei localităţii pe teritoriul căreia se află acel segment de drum.

Clipă de răgaz la început de mandat

Dorind să aflăm care sunt priorităţile la acest moment ale Direcţiei, noul director ne-a zâmbit cu subînţeles ,declarându-ne că îi este imposibil ca din prima zi pe această funcţie să fie în stare să poată face acest lucru: Lăsaţi-mă măcar o săptămână pentru a mă putea pune la curent cu urgenţele Direcţiei. Va fi nevoie de un anumit timp pentru a mă documenta în privinţa drumurilor mai afectate din judeţ, a zonelor în care  se efectuează în prezent lucrări de reparaţii, importantă  fiind totodată şi legătura cu terţii…

Florian TINCU

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here