După sms-uri „norocoase”, prin care posesorii erau anunţaţi că ar fi câştigat multe mii de euro la concursuri la care, culmea, nu jucaseră, dar pentru primirea „premiului” trebuia plătită o sumă de până în opt sute de lei, o nouă modalitate de escrocare a început să ia amploare. În căsuţele de e-mail ale mai multor giurgiuveni a apărut un mesaj, trimis de „Ministerul Finanţelor Publice”, prin care posesorul căsuţei era anunţat: „Dupa ultimele calcule ale activităţii dumneavoastră anuale am stabilit că vă sunt eligibile pentru primirea unei rambursări a impozitului în conformitate cu secţiunea 501 (c).

Valoarea impozitului returnat este de 473,27 RON.

Vă rugăm să ne trimiteţi cererea de rambursare a impozitului şi să aşteptaţi 6-9 zile pentru verificarea datelor introduse.

Pentru a accesa formularul de plată vă rugăm să vă completaţi datele aici : http://www.mfinante.ro/acasa.html?method=rambursare&pagina=52155

Această notificare a fost trimisă de către Ministerul Finanţelor Publice, Biroul de plăţi pentru persoane fizice.”

La prima vedere, totul ar părea în regulă, mai cu seamă că era trecută şi o persoană de contact, un anume domn şef-serviciu Cristian Marin.

Accesând link-ul trimis pentru completarea formularului cu pricina, browser-ul de internet lansează un prim avertisment: „Avertisment! Site suspectat de phishing! Site-ul web a fost semnalat ca fiind un site de „phishing”. Site-urile de phishing înşeală utilizatorii pentru ca aceştia să divulge informaţii personale sau financiare, adresa însuşindu-şi identitatea unor instituţii de încredere, cum ar fi băncile”. Ne decidem să ignorăm totuşi avertismentul, şi acceptăm accesarea site-ului, în orice condiţii. Şi nu mică ne este mirarea când, sub un „banner” ce seamănă cu cel al Ministerului Finanţelor Publice, apare un formular on-line, care precizează: „Returnarea de impozit pe un card VISA sau MasterCard. Vă rugăm să introduceţi Codul Numeric Personal şi un card valabil VISA sau MasterCard. A se vedea nota de confidenţialitate în ceea ce priveşte cererea noastră de informaţii personale.” Apar apoi o serie de câmpuri ce solicită datele personale ale utilizatorului dar şi datele de securitate ale cardului (codul de securitate). Din nou, ne decidem să citim şi „Nota de confidenţialitate”. Din nou, browser-ul avertizează asupra faptului că „certificatul de garanţie al site-ului nu prezintă garanţie! Aţi încercat să accesaţi www.activare3desecure.ro dar serverul a prezentat un certificat emis de o entitate în care nu are încredere sistemul de operare al computerului dvs. Aceasta poate însemna că serverul a generat propriile sale acreditări de securitate, pe care Google Chrome nu se poate baza pentru informaţii de identificare, sau că un atacator ar putea încerca să vă intercepteze comunicaţiile. Nu trebuie să mergeţi mai departe mai ales dacă nu aţi văzut niciodată până acum acest avertisment pentru acest site”. Din nou, decidem să mergem mai departe… Şi suntem direcţionaţi către o ramură a site-ului BCR, prin care se solicită… să nu fie niciodată puse la dispoziţia nimănui date privind identitatea sau securitatea cardului. Ascultăm sfatul şi ignorăm posibilitatea de a primi pe card (ale cărui date oricum nu fuseseră divulgate) o sumă frumuşică, pentru oricine, mai ales în perioada de criză pe care o traversăm.

Surse din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Giurgiu ne precizau, referin-

du-se la aceste tipuri de e-mail: „Nu trebuie să se dea atenţie unor asemenea mail-uri. Adresa reală de contact a Ministerului Finanţelor Publice este publicinfo@mfinante.ro, nicidecum cea de pe care s-a primit acel e-mail, serviciu@mfi.com. Din ceea ce se ştie, nu procedăm astfel la informarea publicului, mai ales în ceea ce priveşte rambursarea de impozit. Toate aceste operaţiuni se fac după ce a fost trimisă o înştiinţare, pe format de hârtie, contribuabilului. Pe de altă parte, nu am solicitat niciodată date de identificare în ceea ce priveşte contribuabilul. De aceea, este bine ca cineva să se gândească de două ori înainte de a da curs unor asemenea invitaţii, pentru că sunt doar modalităţi de escrocare a cetăţenilor”.

De asemenea, şi poliţiştii solicită multă atenţie din partea celor care primesc asemenea

e-mailuri, deoarece sunt produsul unor indivizi certaţi cu legea, care nu urmăresc decât să escrocheze cât mai mulţi oameni.

Cu puţin timp înaintea închiderii ediţiei, am sunat la Ministerul Finanţelor Publice, unde ni s-a confirmat o bănuială: nu există niciun fel de asemenea campanii, de rambursare a impozitelor, şi în mod special ca urmare a unor înştiinţări prin intermediul căsuţei de e-mail (personale) a cuiva. Cât despre şef-serviciu Comunicare şi Relaţii Publice, Cristian Marin, acesta nici măcar nu auzise de faptul că Ministerul ar derula un asemenea program, cu atât mai mult că el personal ar fi semnat un aemenea mail.

D.C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here