Anul 2017 va fi cel mai bun din istorie pentru vânzătorii de maşini second-hand, mai cunoscuţi şi ca „samsari”, atunci când este vorba de persoane fizice. Cifrele ar trebui să dărâme mitul că maşinile care vin de afară au fost folosite numai de bunicuţe sau doctori. De la începutul anului, au fost înmatriculate în România peste 426.000 de autoturisme rulate, de import, cu aproape 70% mai mult decât în cele 10 luni ale anului trecut. Informaţiile sunt  furnizate Profit.ro de către reprezentantul unuia dintre cei mai mari procesatori europeni de date privind automobilele relevă o situaţie: pe medie, peste 50% din maşinile aduse în ţară şi puse la vânzare au avut cel puţin o daună.

Maşinile de lux, cele mai mari probleme

Poate surprinzător la prima vedere, dar foarte normal în logica de business a celor care se ocupă cu vânzarea de maşini rulate, mărcile cu cele mai mari probleme sunt cele din categoria de lux sau apropiate acestui nivel, care pot fi vândute la preţuri foarte bune în România. Potrivit datelor AutoDNA, care, potrivit propriilor estimări, adună 75% din toate automobilele înmatriculate în Europa, tipul de maşină care are cel mai des probleme atunci când este adus în România ar fi BMW.

Atenţie la BMW, Skoda şi Volswagen

În nu mai puţin de 75% din cazurile verificate de AutoDNA a apărut un istoric de avarii ori neconcordanţe în ceea ce priveşte nivelul indicat de kilometraj. În totalul rapoartelor administrate de franşiza poloneză, BMW ocupă locul al doilea, pe mărci, cu aproape 17%.

Cel mai des, clienţii cer rapoarte pentru maşini Volkswagen, în cazul cărora ponderea alertelor de daună sau de kilometraj dat înapoi este de circa 50%. În cazul Audi, a treia cea mai “verificată”maşină, problemele de istoric au apărut în 72% din cazuri. În cazul Opel şi Skoda, în jurul a 6% din totalul rapoartelor furnizate, ponderea maşinilor cu probleme este de circa 60%. Pentru celelalte mărci, clienţii cer mai puţine verificări, motiv pentru care cifrele AutoDNA nu sunt atât de relevante. În cazul celor cinci branduri amintite mai sus, statistica este făcută pe câteva mii de automobile, având în vedere că, după cum spune Răzvan Pavel, deţinătorul franşizei AutoDNA pe plan local, “ numărul rapoartelor furnizate lunara a depăşit cu mult targetul iniţial, de 4.000”. În funcţie de vechime, maşinile de 4 ani au cele mai mari probleme, în aproape 80% din interogări apărând date privind daune din trecut sau modificări ale kilometrajului. “Cifrele de mai sus ar trebui, în timp, să dărâme mitul că maşinile care vin de afară sunt ca şi noi şi mai toate au fost folosite de bunicuţe sau doctori foarte ocupaţi ori de cupluri care divorţează. În statistica brandurilor cred că singura surpriză este Opelul – la care nu ne aşteptam să fie aşa sus în listă, dar se pare ca modelul Insignia este foarte cerut pe piaţa de Second hand”, comentează Răzvan Pavel.

Cum puteţi să vă feriţi de rable

Auto DNA, ca şi concurentul său principal, Inspectorauto.ro, furnizează clienţilor, contra cost, informaţii privind automobilele indicate în funcţie de seria de şasiu. Aceste informaţii se bazează pe date colectate din întreaga Europă şi includ chemări în service, daune, informaţii de asigurare şi, în unele cazuri, chiar fotografii. Dintr-un astfel de istoric, clientul îşi poate da seama nu numai dacă automobilul a suferit daune în trecut, dar şi dacă vânzătorul i-a dat kilometrajul înapoi, situaţie mult mai des întâlnită.

(Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here