Supermarketurile nu se întrec doar în oferte promoţionale amăgitoare, dar şi în escrocherii comerciale, după cum ne confirma un român stabilit de mai multă vreme în străinătate. Acesta ne spunea că unele din produsele vândute de acest lanţ german de magazine sunt prilej de afaceri pentru administratorii acestora. El ne dădea exemplu atât de solicitatul “Pomelo” care, spunea el, este vândut peste tot în lume, în supermarketuri, inclusiv Kaufland, la bucată în timp ce în România, respectiv la Giurgiu, el este vândut la kilogram!! O ciudăţenie este şi faptul că mărfurile solicitate dispar definitiv din supermarket. După ce berea fără alcool Bavaria a fost scoasă din peisajul comercial al supermarketului, tocmai pentru că se vindea foarte bine, mai ales în perioadele caniculare, acum fasolea prefiartă, la cutie, cu bobul mare a fost exclusă, înţelegând că gestul a fost dictat la presiunea unei alte firme producătoare care livrează mărfuri către supermarketurile româneşti. Prăjiturelele de foietaj cu caise (Kaufland) şi cu cremă de ciocolată (Lidel) au dispărut, la rândul lor, deşi erau cele mai solicitate la categoria lor de sortimente.  Un alt aspect este lipsa de respect faţă de client a administratorilor români din supermarketuri. Zilele trecute, mai multe lădiţe cu boabe şi ciorchini stricaţi de struguri se lăfăiau pe galantare în Kaufland fără ca cineva să le ridice. Întrebat care este şpilul acestei omisiuni, am aflat de la un membru al personalului că politica firmei este aceea de a vinde tot, până la ultima frunzuliţă rămasă în ladă, la orice produs. Deşi magazinul putea aduce alte lădiţe cu struguri din depozit, se aştepta ca bieţii consumatori să pună în coş chiar şi cei câţiva ciorchini compromişi. O altă minciună promovată “in extenso” de staţia de amplificare a magazinului este cea cu promisiunea că dacă veţi aştepta mai mult de 5 minute  la casele de marcat,  magazinul vă va recompensa cu 5 lei. O gogoriţă comercială de care niciodată administraţia Kaufland nu a ţinut cont. Probaţi acest lucru la sfârşit de săptămână şi o să vedeţi că avem dreptate. Puteţi merge însă şi mai departe. Veniţi de mână cu un inspector de la Protecţia Consumatorilor şi măsuraţi timpul petrecut la casele de marcat, probând în acest mod minciuna cu care se împăunează supermarketul. La un alt supermarket, rămas un fel de Cenuşăreasă a comerţului en-gros, “Penny”, legumele şi fructele sunt veştede şi nedigerabile. Mărfurile sunt aşezate alandala, detergenţii stând la un loc cu sucurile. Marfa, după ce că este proastă, mai este şi scumpă, deşi scopul acestui magazin a fost iniţial acela de a se adresa celor cu venituri modeste. Cei ce lucrează afară sau au posibilitatea de a ieşi peste graniţă, în vacanţe, au putut constata că la aproape toate produsele calitatea acestora în aceleaşi lanţuri de magazine este cu mult superioară celor pe care le găsim noi în galantare, confirmarea faptului că în continuare suntem trataţi ca o mare groapă de gunoi a Europei.

O. Fuscatu

1 COMENTARIU

  1. In magazinul Betty situat in Piata Centrala din juedtul Giurgiu vanzatoarele lasa de dorit la comportamentul cu clientii din magazin , sunt foarte nervoasa , iti raspunde in sictir si la casa cand platesti nu ti se da bon fiscal si daca ceri bon fiscal pe bon ai alte produse nu produsele pe care tu le-ai cumparat,aceeasi problema este si la magazinul Pink , rusine celor doua magazine ,vinde produse fara bon fiscal se fac angajatele ca uita bonul ,daca ceri bon iti spune ca nu are curent sau bat pe bon alte produse.rusine

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here