IMG-20170209-WA0009Cu un an în urmă, în toată ţara a fost demarat proiectul de voluntariat „Salvator din pasiune”.

„Demersul instituţiei noastre are la bază beneficiile activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităţilor pe timpul situaţiilor de urgenţă, dar şi pentru prevenirea lor.

După parcurgerea unor programe de pregătire, activităţile derulate alături de efectivele inspectoratului general vor consta în participarea la misiunile de intervenţie, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv”, se preciza, la vremea respectivă, în apelul lansat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

În cele câteva luni de la demararea proiectului, din cele 40 de locuri atribuite fiecărui inspectorat judeţean în parte (deci, şi celor de la Giurgiu), la nivelul judeţului nostru doar trei persoane şi-au manifestat, iniţial, dorinţa de a deveni voluntari. Dintre aceştia, la aproape un an, a mai rămas un singur voluntar.

În aceste condiţii, s-a reluat, la nivel naţional, campania de recrutare de voluntari în cadrul ISU. Noua sesiune se derulează în perioada 7 – 28 februarie 2017. Pentru a se putea înscrie în Programul de voluntariat “Salvator din pasiune”, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani; apt din punct de vedere medical; să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea de infracţiuni cu intenţie; să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă; să nu fie angajat în cadrul Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă; să nu fie angajat/ desfăşoare activitatea în cadrul serviciilor voluntare sau private pentru situaţii de urgenţă.

În cadrul activităţii de recrutare şi înscriere candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:

  • cerere de înscriere;
  • certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
  • copie după actul de identitate;
  • aviz psihologic (nu adeverinţă) care va conţine din partea psihologului clinician un profil psihologic cu recomandări la finalul evaluării sau din partea psihologului cu competenţă în apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, cu precizarea apt sau inapt pentru activităţile în cadrul unui serviciu de urgenţă;
  • act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare – nu există un minim de studii de care persoana care doreşte să acceadă la programul de voluntariat trebuie să dispună;
  • adeverinţă medicală din care să reiasă, cumulativ, cel puţin două din următoarele criterii “nu se află în evidenţă cu boli cronice”, „apt pentru efort fizic de nivel mediu” şi „clinic sănătos”; acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.

Perioada de înscriere şi depunere a dosarelor: 07.02 – 15.03.2017, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-16.00, la sediul inspectoratului.

În acest sens perioadele sunt:

  • perioada de înscriere a candidaţilor: 07.02 – 28.02.2017, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-16.00, la sediul inspectoratului
  • perioada de depunere a dosarelor: 07.02 – 15.03.2017, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-16.00, la sediul inspectoratului
  • perioada de analiză a dosarelor: 15.03 – 22.03.2017.
  • în perioada 22 – 31.03.2017, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-16.00, la sediul inspectoratului se va desfăşura activitatea de semnare a contractelor de voluntariat.

Candidaţii admişi vor fi informaţi telefonic pentru a se prezenta în vederea semnării contractelor şi furnizarea informaţiilor necesare următoarelor activităţi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here