În aceste zile orice om gospodar își ia măsuri speciale pentru a trece cu bine peste iarna care bate la ușă cu pași grăbiți. Pentru a afla amănunte de ultimă oră legate de modul în care se pregătește să întâmpine sezonul rece Direcția Județeană de Transport, Administrarea Drumurilor Județene și Control Trafic Giurgiu (DJTADJCT), instituție care funcționează sub coordonarea directă a Consiliului Județean Giurgiu, am purtat luni, 18 noiembrie, un dialog cu directorul Ion Mateescu. L-am rugat, cu această ocazie, pe domnul director Ion Mateescu să ne prezinte și amănunte specifice celorlalte activități specifice direcției giurgiuvene. Vă prezentăm în continuare răspunsurile primite la întrebările noastre.

–         Domnule director Ion Mateescu, pentru început v-aș ruga să ne spuneți în ce stadiu vă aflați la capitolul efectuarea marcajelor rutiere?

–         Această acțiune se află în plină desfășurare, aflându-ne practic cum se spune în atletism „pe ultima sută de metri”. Ne aflăm în zona comunei Valea Dragului și aici mai avem de efectuat marcaje rutiere pe un tronson de aproximativ 12 kilometri, respectiv de la Valea Dragului până la Herești și în continuare până la limita cu Șoseaua națională care duce la Călărași. După încheierea acestei ultime acțiuni din 2013 vom trece imediat la pregătirea utilajului care efectuează marcaje rutiere pentru conservare, el intrând într-o binemeritată pauză competițională până în primăvara anului 2014.

–         Dar cu tăiatul vegetației crescute pe marginea drumurilor județene, cum stați domnule director?

–         Vegetația a fost tăiată peste tot. În ultima perioadă de timp am mai avut de tăiat iarba, de fapt a fost vorba despre o operațiune de rectificare, care s-a desfășurat pe Drumul Județean 401, în zonele de la limita cu județele Ilfov și Călărași, respectiv tronsonul de drum ce leagă localitățile Valea Dragului, Herăști și Hotarele. În câteva zile considerăm încheiată cu rezultate mulțumitoare acțiunea din campania „Curățenia de toamnă pe drumurile județene”. În 2014 vom relua operațiunea de tăiere a vegetației crescute pe marginea drumurilor județene din timp, din primăvară mergând, cum se spune în popor, din aproape în aproape în așa fel încât iarba să nu mai crească niciodată din abundență.

–         Cum stăm domnule director Ion Mateescu la capitolul gropi în carosabil, pe drumurile județene, se mai găsesc pe undeva neastupate?

–         Stăm foarte bine în raport cu anii anteriori. Recent am mai plombat doar câteva gropi pe Drumul Județean 401A, între localitățile Găiseni și Cărpenișu, pe o porțiune de aproximativ 7-8 kilometri, respectiv pe un tronson unde apăruseră câteva gropi mai mari în asfalt. Menționez că am mai avut o solicitare specială, pe care am onorato imediat, de Primăria din Bolintin Deal privind verificarea stării fizice a plopilor care cresc pe marginea Drumului județean. În această zonă am depistat șase plopi uscați, pe care i-am tăiat imediat pentru a elimina orice situație neplăcută care ar fi putut apărea în cazul unei furtuni mai puternice, acum sau în zilele iernii. De altfel, această operațiune de verificare a stării fizice a arborilor care cresc de-a lungul drumurilor județene o vom continua și în zilele următoare în tot județul. Prin eliminarea copacilor uscați scade și riscul producerii unor eventuale incidente rutiere.

–         Știm domnule Ion Mateescu că printre atribuțiile DJTADJCT Giurgiu se află și o altă activitate de prevenție, care se referă la starea tehnică a drumurilor județene și nu numai. Mă refer la activitatea de Control trafic, ce noutăți în domeniu aveți aici?

–         Echipele noastre de la Control Trafic, așa cum ați spus și dumneavoastră, efectuează preventiv non-stop activitate de supervizare în mod special asupra circulației mijloacelor de transport de mare tonaj. Este vizat în primul rând Drumul Județean 411. Un echipaj al DJTADJCT Giurgiu acționează pe drumurile din Nordul județului și celălalt echipaj pe drumurile din Sudul județului. Concomitent efectuăm controale și asupra mijloacelor de transport persoane.

–         Ce ne puteți spune domnule director Ion Mateescu legat de pregătirea pe care  o desfășurați în perspectiva apropiatei sosiri a iernii 2013-2014?

–         Pregătirea de iarnă este obiectivul principal al DJTADJCT Giurgiu în acest moment. Informațiile pe care le avem, privind starea vremii, spun că această iarnă nu va mai fi tot așa blândă ca cea de anul trecut, dar nici așa de dificilă încât să ne pună probleme de nerezolvat. Pentru a trece cu bine iarna care vine ne-am aprovizionat deja cu circa 700 metri cubi de nisip. Avem rămase pe stoc din iarna trecută 30 de tone de sare, și mai intenționăm să achiziționăm în zilele următoare încă aproximativ 100 de tone de sare. Utilajele Direcției noastre sunt în perfectă stare de funcționare, iar în acest moment o parte a personalului se află în Concediu de odihnă iar cealaltă parte se află la serviciu. Ne-am organizat în așa fel încât atunci când zăpada va cădea peste județul Giurgiu tot colectivul de salariați să fie prezent la serviciu în plentitudinea forței de muncă, pentru a da randament maxim la lucru. Vă rog să rețineți că proverbul: „Iarna ne-a prins nepregătiți – nu se potrivește la noi!”, deoarece președintele Consiliului Județean Giurgiu, Vasile Mustățea, nu ne-ar putea crede. Consiliul Județean ne-a acordat și ne acordă tot sprijinul pentru a ne desfășura activitatea în bune condițiuni. Președintele Vasile Mustățea are mare încredere în noi și vrem să-i dovedim că putem face treabă bună și în această iarnă, nu numai pe timp de vară.

–         În încheierea dialogului nostru v-aș ruga domnule director Ion Mateescu să ne furnizați câteva  amănunte legate și de transportul persoanelor pe traseele din județul Giurgiu.

–         Vis – a – vis de activitatea de transport persoane pe drumurile județene mă declar mulțumit. Sunt mulțumit și de poziția Ministerului Transporturilor, deoarece a aprobat pentru data de 25 noiembrie începerea calendarului de atribuire a traseelor județene pentru transportul de persoane. Această dată este foarte bună întrucât rămâne timp suficient ca până la finele anului 2013 să se încheie această operațiune. Licitația pentru atribuirea acestor trasee se va ține centralizat, la C.N.M.A.S.I. București, sub coordonarea directă a Ministerului Transporturilor și Ministerului Dezvoltării Regionale.

Heliade CĂLIN

1 COMENTARIU

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.