Au stat faţă în faţă toţi cei care au atribuţii în caz de intervenţie în sezonul rece. Au fost inventariate utilajele, s-au făcut scenarii la care s-au găsit soluţii şi au fost notate deficienţele care ar trebui remediate în perioada imediat următoare. Sala de şedinţe a Consilului lcoal Giurgiu a găzduit miercuri prima intâlnire publică a Comandamenului de iarnă din ultimii ani în care s-a discutat deschis despre acest subiect care îi priveşte pe cetăţeni.

Prima întâlnire a Comitetului local pentru deszăpezire, sub preşedinţia primarului municipiului a reunit la masa discuţiilor reprezentanţi ai Financiar Urban, ADPP; Intreţinerea Peisagistică a Spaţiilor Verzi, Apa Service, Tracum, SVSU, Poliţia Locală, Serviciul de Ambulanţă, Crucea Roşie, Enel, Scut, DAS şi evident ai ISU. Cu toţii au prezentat modul în care pot ei să intervină în cazul căderilor de zăpadă şi a producerii unor situaţii de urgenţă şi cu ce aparatură, punându-se astfel cap la cap informaţiile necesare municipalităţii pentru o intervenţie eficientă. În deschiderea întâlnirii, înainte de a le da cuvântul tuturor participanţilor, primarul Nicolae Barbu a ţinut să precizeze că marţi a participat la o acţiune  de verificare a stării fizice şi de funcţionale a utilajelor care urmează să fie folosite la deszăpezire în sezonul rece 2012-2013. Edilul a făcut publică şi împărţirea municipiului pe zone de prioritate, acolo unde se va acţiona prima oară pentru degajarea carosabilului şi a trotuarelor. În  urma inventarierii  a rezultat că în municipiu există suficiente utilaje şi autovehicule cu care să se intervină, dar că ar mai fi necesare alte 3 freze extrem de utile pentru degajarea zăpezii de pe şosea şi trotuare, pe care edilul intenţionează să le achiziţioneze luna viitoare.  Mai mult, sunt pregătite şi stocurile-tampon de motorină, uleiuri de motor şi piese de schimb pentru utilaje, ca şi acelea de clorură de calciu, 23 tone, sare şi nisip, câte 50 tone. Cu o bogată experienţă în domeniul situaţiilor de urgenţă, şeful ISU Giurgiu, colonelul Emil Apostol a pus problema oamenilor străzii care ar trebui adunaţi într-un adăpost. La problema ridicată de şeful ISU, soluţia vine, se pare, din partea Direcţiei de Asistenţă Socială care are în administrare un centru de primire în regim de urgenţă închis de mai bine de un anşi care urmează să fie pus din nou în funcţiune. Ajuns la acest subiect, primarul Nicoale Barbu a cerut inventarierea locurilor de cazare în unităţile de învăţământ, ce ar putea fi folosite in caz de urgenţă, a generatoarelor electrice şi a hidranţilor dar şi prezentarea unei situaţii numerice a elevilor navetişti. În concluzie, preşedintele acestui comitet, primarul Barbu a spus că vrea să vadă conlucrarea din partea tuturor responsabililor la nivel local şi a precizat că i-a desemnat să se ocupe de coordonarea acestui comandament pe viceprimarul Liviu Popazu şi pe directorul Poliţiei Locale, Lazăr Ciobanu.

A.T.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here