itm-800x445Inspecţia Muncii a primit competenţe noi, urmând să facă verificări în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare al instituţiei din subordinea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, aprobat în şedinţa de joi a Guvernului.

Potrivit unui comunicat de presă, prin reglementarea organizării şi competenţelor Inspecţiei Muncii se are în vedere întărirea rolului acestei structuri cu atribuţii de control în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi creşterea calităţii şi eficienţei actului de control. Hotărârea vizează redefinirea atribuţiilor generale şi specifice, pe domenii de activitate, respectiv relaţii de muncă, securitate şi sănătate în muncă şi supravegherea pieţei în concordanţă cu noile prevederi legale, astfel încât să fie evitat paralelismul cu celelalte atribuţii reglementate în prezent de Legea 108/1999.

Astfel, actul normativ stabileşte atribuţiile care ţin punctual de specificul activităţii şi care se reflectă atât în activitatea de control, cât şi în activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale instituţiei”, precizează sursa citată. De asemenea, actul normativ stabileşte detalierea atribuţiilor inspectorului general de stat şi inspectorilor generali de stat adjuncţi. Conform comunicatului Guvernului, în perioada ianuarie – iunie 2017 au fost efectuate de Inspecţia Muncii 69.295 de controale în domeniul relaţiilor de muncă, respectiv securitate şi sănătate în muncă, numărul total de sancţiuni contravenţionale aplicate fiind de 53.631.

 

(Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here