microbuze-autobuze-greva-transportatori Așa cum am scris în nenumărate ocazii, transportul în comun în Municipiul Giurgiu s-a schimbat radical după venirea operatorului Liber Trans. Microbuze cochete, ce oferă un grad mare de confort, totul curat, un habitaclu plăcut călătorilor, timpi scurți de așteptare în stație, acoperirea unei mari părți din oraș cu trasee și multe altele. La toate astea se adaugă efortul Primăriei Giurgiu de a acorda carduri pentru călătorii gratuite unor anumite categorii sociale, numărul beneficiarilor fiind la acest moment substanțial.  Puțini însă știu cu ce cheltuieli  realizează transportatorul local tot acest standard  de confort .    Întrebat  recent  despre eforturile de a rezista pe o piață înțesată de taxe și impozite , administratorul ”Liber Trans”, Marian Dincă,  a  încuviințat să ne vorbească doar despre creşterile exagerate, din ultimii ani,  ale Societăţilor de Asigurări și despre cheltuielile uriașe ale unui transportator local de călători.

Așa am aflat că pentru un singur microbuz operatorul de transport  local este nevoit să scoată din buzunar circa 2.300 de euro (!)  care înseamnă CASCO, RCA, licenţe, clasificări, ITP, dobânzi etc. La toate acestea se adaugă redevenţe, salarii, consumurile pentru apa necesară spălatului mijloacelor de transport, Service-ul auto ( căci toate microbuzele sunt ”Mercedes”), reparaţii curente ce duc și ele  la costuri de circa 1000 de euro, cheltuieli lunare. La toate astea trebuie adăugat că numai o asigurare pentru o singură maşină trece de 11.000 de  lei! După ce vor face singuri o socoteală a celor prezentate mai sus, poate unora dintre     d-stră, care apelează la acest mijloc de transport  le  va reveni spiritul civic și nu vor mai apela la cunoștințe ,  la vecini sau la rude spre a împrumuta cardul pentru a efectua o călătorie care se ridică la un preț derizoriu în comparație cu cel practicat în multe din localitățile țării.

(Florian TINCU)

 

4 COMENTARII

  1. SOLUTII EXISTA, NU VA MAI PLINGETI. DACA DORITI SA REZOLVATI PROBLEMA, SE POATE ELIBERA O LEGITIMATIE CU FOTOGRAFIA DETINATORULUI DE CARD SI ATUNCI CEI GASITI CA NU SUNT POSESORI AL CARDULUI ACESTEA SA FIE RETRASE DEFINITIV.

  2. Hai sa fim seriosi.Licenta de transport ,ca de una singura e vorba,se face odata la 5 ani.Copiile conforme se fac numai pt transportul interjudetean .national si international.Clasificarile pt transportul public se fac o singura data ,la inmatriculare.Sau daca operatorul doreste sa schimbe activitatea din transport public in transport jud,national sau international,ceea ce nu este cazul.Si oricum se face odata pe an si costa in jur de 100 euro.RCA se face odata pe an iar ITP odata la 6 luni.Iar 2 galeti de apa consumate odata la 3 zile per microbuz e o nimica toata.Reparatiile nu sunt asa costisitoare atata timp cat microbuzele sunt in garantie.Suma primita lunar de la primarie se ridica undeva la 120000 lei.Asa ca nu mai ii plangeti de mila.are destul beneficiu.

  3. Nu pot să nu dau PASTE la mesajul anterior : „Hai sa fim seriosi.Licenta de transport ,ca de una singura e vorba,se face odata la 5 ani.Copiile conforme se fac numai pt transportul interjudetean .national si international.Clasificarile pt transportul public se fac o singura data ,la inmatriculare.Sau daca operatorul doreste sa schimbe activitatea din transport public in transport jud,national sau international,ceea ce nu este cazul.Si oricum se face odata pe an si costa in jur de 100 euro.RCA se face odata pe an iar ITP odata la 6 luni.Iar 2 galeti de apa consumate odata la 3 zile per microbuz e o nimica toata.Reparatiile nu sunt asa costisitoare atata timp cat microbuzele sunt in garantie.Suma primita lunar de la primarie se ridica undeva la 120000 lei.Asa ca nu mai ii plangeti de mila.are destul beneficiu.” O fi adevărat?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here