Zona cartierului mărginaș Rudari este una sensibilă. Este imposibil ca, măcar o dată pe an, acolo să nu se producă vreo tragedie. În anul 2013, în prima zi a lunii martie, un copil de șapte ani a fost acroșat de un TIR românesc. Din fericire, micuțul a suferit doar răni ușoare. Evenimentul ce putea fi o tragedie s-a petrecut după ce, cu aproape două luni în urmă, locuitorii cartierului au amenințat că vor bloca șoseaua, supărați fiind pe faptul că mașinile de mare tonaj le distrug locuințele.

16 februarie 2014: Un copil în vârstă de nouă ani, lăsat nesupravegheat, s-a angajat în traversarea străzii prin loc nepermis, fără să se asigure, şi a fost surprins şi accidentat uşor de un autoturism. Norocul lui a fost că şoferul autoturismului care l-a lovit nu circula cu viteză şi a reuşit să evite impactul frontal şi astfel, o tragedie.

Februarie 2015: circulația este deviată prin fosta Vamă, prin curtea Poliției Locale  și pe șoseaua ce trece prin „Plase sudate”

Anul 2019 aduce, din nou, în atenția opiniei publice cartierul de la marginea orașului. O femeie de 63 de ani și-a pierdut viața după ce a fost strivită de un TIR condus de un șofer în vârstă de 36 de ani. Accidentul s-a petrecut la miezul zilei…iar oamenii, disperați, au ieșit în stradă. Chiar au făcut un marș – în tăcere – până la Primărie. Primiți de edilul orașului, li s-a promis că le va fi rezolvată situația.

Din nou, timp de o lună de zile, vehiculele de transport greu nu au mai trecut prin Rudari. În tot acest răstimp, oamenii au așteptat să se miște ceva. S-a mișcat, e drept, dar pe hârtie. Astfel, zona a fost prinsă într-un proiect european, amplu, care cuprinde, pe lângă modernizarea și reabilitarea construcției Casei Tineretului (ce va deveni un Centru Comunitar Integrat), și reabilitarea unor tronsoane de străzi din municipiu. Printre acestea, și zona Rudari, unde, pe lângă refacerea carosabilului, urmează a fi realizate trotuarele atât de necesare.

„Puteam să fac investiția de circa o sută de mii de euro, pentru a realiza aceste trotuare, dar atunci nu mai puteam prinde zona în proiectul european, și riscam să pierdem tot proiectul, dacă nu ne situam la o anumită valoare a lucrărilor…”, spunea, cu circa un an în urmă, primarul Nicolae Barbu. Și, de atunci, de fiecare dată când era întrebat în legătură cu acest subiect, explicația a fost aceeași.

Lucrările prevăzute pentru proiectul european amintit au început de aproape două luni, la Giurgiu. Urmează, în perioada următoare, cel mai probabil, ca și zona Rudari să fie modernizată: străzi asfaltate, reabilitare, trotuare și treceri de pietoni. Lucruri cerute cu un an în urmă de locuitorii comunității, într-un marș al tăcerii prin municipiu, organizat după decesul femeii de 63 de ani.

Deocamdată, copiii (elevi la școlile și liceele din municipiu) vor trebui să circule, în continuare, cu mare atenție pe marginea drumului. Pentru traversare, vor fi nevoiți să folosească colțul străzii (prevederea regulamentului rutier în cazul lipsei trecerilor de pietoni). Proiectul european care are cuprinsă și rezolvarea problemelor de trafic din zona Rudari va fi finalizat în cursul anului viitor. 

(Jurnal)