Butada “iarna nu-i ca vara” n-a reuşit să-i ia pe nepregătite şi nici să-i ridiculizeze pe cei din Direcţia Generală de Servicii Publice şi Gospodărie Comunală Giurgiu, în ciuda inerentelor cârcoteli de cartier. Deşi zăpada a căzut în cantităţi masive, Direcţia a reuşit să-l ţină sub control pe “generalul Iarnă”. După cum ne spunea Liviu Popazu, cel anunţat deja ca urmând a lua locul pe scaunul de director al Direcţiei, giurgiuvenii trebuie să înţeleagă că în astfel de situaţii există nişte priorităţi. “Nu se poate face totul dintr-odată.

Există un plan riguros după care se desfăşoară o acţiune de deszăpezire. Mai întâi se curăţă arterele principale, intrările şi ieşirile din oraş, fiind prioritare instituţiile de genul spitalelor, şcolilor, prefectură, primării, acţionându-se imediat în zona acelor societăţi care asigură servicii (pompieri, ambulanţă etc) urmând străzile care fac legătura dintre arterle principale şi cele care asigură fluenţa în trafic, aşa – zisele inele secundare ale oraşului (Dunării, Tabiei, Negru Vodă, Eroilor, şos. Prieteniei ş.a.m.d.) Cârcotaşii trebuie să priceapă că nu se poate asigura o deszăpezire până la asfalt de la prima intervenţie a utilajelor, şi că ulicioara fiecăruia dintre noi nu înseamnă şi prima prioritate.

Aş putea chiar sublinia faptul că este primul an în care cetăţenii care sunt dializaţi şi necesită transportul la spital nu au mai fost nevoiţi să sune la noi, străzile acestora fiind rezolvate la timp. Cred că aţi văzut că în a doua zi de Crăciun în timp ce alţii petreceau cu familiile, noi am scos oameni pe străzi pentru a rezolva accesul apei la rigolele de pe marginea carosabilului. Mulţi dintre salariaţi au fost chemaţi de acasă deşi se aflau în acele zile de concediu fără plată. Aş mai observa faptul că locatarii caselor din municipiu s-au cam dezvăţat să-şi dea zăpada din faţa porţii. Ar fi fost necesar măcar să acţioneze în porţiunile din jurul rigolelor şi atât”.

În privinţa costurilor acestui început de iarnă Liviu Popazu a mai spus: “Cheltuielile ar fi putut fi uriaşe. Să cari zăpada cu maşina, mai ales atunci când de sus iarna cerne cantităţi importante de precipitaţii este ca şi cum ai căra apă cu ciurelul. Un singur utilaj consumă pe o zi de lucru până la 100 de litri de motorină iar noi am acţionat cu 24-25 de astfel de utilaje. Ciudat este că cei care s-au repezit să ne critice cel mai tare n-au fost cetăţenii, care au înţeles străduinţele noastre, ci conducerea Prefecturii Giurgiu.

Tocmai cei ce s-ar fi putut implica pentru a rezolva această problemă mai repede şi mai eficient. Ne-ar fi fost suficiente 8-10 miliarde de lei din partea acestei instituţii pentru a sta liniştiţi cu toţii, chiar şi la următoarea zăpadă, care nu se va lăsa prea mult aşteptată. Reprezentanţii guvernului în teritoriu au şi ei responsabilităţi, măcar ca cetăţeni, în bunul mers al oraşului. Lumea se grăbeşte să compare Drumul Naţional Giurgiu- Bucureşti cu străzile municipiului. În primul rând pe Drum Naţional nu ai borduri şi nici maşini staţionate, ciorchine, pe marginea şoselei. Ai posibilitatea de a degaja zăpada pe marginea drumului sau în plin câmp şi nu să o transporţi mulţi kilometri, tocmai la marginea oraşului. Cineva ne dădea exemplu oraşul bulgăresc, Russe. Mergeţi la bulgari să vedeţi ce se întâmplă şi la ei cu străzile laterale. Să deszăpezeşti 131 de kilometri de străzi, cât are oraşul Giurgiu acum, în doar câteva zile, nu este la îndemâna oricui. Uitaţi-vă la state mari din Europa, ca Spania, care la căderea câtorva fulgi de nea intră în panică rugând populaţia să nu mai circule cu automobilele ci doar cu mijloacele de transport în comun. “Ne-am luat la revedere de la Liviu Popazu înţelegând că nici iarna nu-i ca vara dar nici DN ca …ulicioara, convinşi că echipa aflată la conducerea DGSPGC Giurgiu va face faţă ninsorilor pe care meteorologii le-au anunţat deja pentru această iarnă.

J.D.G.

1 COMENTARIU

  1. Articol interesant, mai degraba propagandisctic decat realist. Problema nu este ca in acele zile la Giurgiu a fost foarte multa zapada si nici ca DN nu are borduri, ci ca satele din jurul capitalei de judet erau , pe sosea cel putin si nu numai pe DN, libere de zapada. Inteleg ca primarul a ordonat sa nu se imprastie sare sau alt material antiderapant (spun gurile rele!) din grija pentru calitatea asfaltului.
    Care calitate, chiar si fara sare, e sub orice critica insa. Viitorul director al directiei de gospodarie comunala ar trebui sa se informeze mai bine de circulatia in strainatate precum si de urmarile nedegajarii arterelor principale de zapada pe planul sigurantei circulatiei si al integritatii corporale a cetatenilor. Nici o primarie, din nici un oras occidental nu se implica in probleme de circulatie (sau probabil ca invocand exemple occidentale viitorul director capata mai multa credibilitate!!!) Recomand celor care si-ai fracturat maini sau picioare, spart capete sau au capatat alte leziuni ca urmare a nedegarii strazilor de zapada, sa actioneze in judecata primaria. Sau sa se aseze pe zecile si inutilele banci(cate milioane bucata?) cu au fost instalate peste tot la Giurgiu si sa astepte venirea primaverii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here